Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:44

Ilja000: Dat is inderdaad wel een optie ja. Maar dan heb je denk wel enige voorbereiding nodig? :+ Heb er zelf geen ervaring mee.

darkchrystal: Ligt er denk ik aan in welk werkveld. Als jij al een volledige MBO4 diploma hebt voor boekhouding bijv. en je wilt nu secretaresse worden, lijkt het mij onzin om weer een volledige MBO4 te gaan doen. Dat kun je met een aantal vakken wel aanvullen.
Maar als jij van kantoor de zorg in wilt, wordt het toch een ander verhaal. Ik zou dan wel kiezen voor een volledige MBO opleiding ook met stage. In de praktijk leer je het toch het beste. Bij je nieuwe MBO opleiding kan je dan ook gewoon vrijstelling aanvragen voor de vakken die je al hebt gehaald, als het binnen een aantal jaar is.

Anoniem

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:20

Wil de zorg uit en kantoor op. Alleen geen idee precies wat dus wil gewoon beetje iets breders.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:33

Dan zou ik toch zeker wel een nieuwe MBO studie gaan volgen. Het is natuurlijk totaal iets anders. Ook fijn dat je na school aan kunt tonen bij solliciteren dat je stage hebt gelopen. Is een BBL opleiding niet iets voor je? Ga je 1 dag in de week naar school, en 4 dagen werken. Zo heb ik mijn MBO3 gehaald, en nu dan thuis MBO4.

Anoniem

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:34

Duurt met te lang, wil er heel snel doorheen.
En start allemaal pas in september.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:18

Ilja000 schreef:
NYC2B schreef:
Hoi!
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over een opleiding via LOI.
Ik kan helaas niet naar school en stage voorlopig dus ik moet het bij thuisstudie houden. Kan dat eigenlijk wel?
En wat is het verschil tussen al die opleidingen of zijn het cursussen?
Ik heb erg veel interesse in de HBO inleiding psychologie maar is dat een opleiding of cursus? Heb je er dan wel wat aan?

Mijn opleidingsniveau is VMBO TL (niveau 4)
Ik heb 3 jaar MBO verpleegkunde gedaan. Maar het lijkt mij niet dat ik met een certificaat van die opleiding opeens HBO kan beginnen?


Je basisopleidingen doen. Dat zijn wel de vakken van een mbo of hbo, maar dan zobder stage. Geeft geen officieel diploma.
Verder kun je ook losse modulen kopen.
Eigenlijk kom je daar vanzelf achter als je op de site van loi, nti of nha kojkt.


Maar als het geen officieel diploma geeft dan heb je er toch eigenlijk niets aan? Of begrijp ik het verkeerd?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:31

Bij een MBO thuisstudie zit je ook aan 2 jaar bij de meeste..

NYC2B: Je kan dan natuurlijk op je CV bij cursussen de cursussen zetten die je hebt gevolgd. Maar als jij echt een carrière switch gaat maken zitten werkgevers daar niet om te springen.

Ik werk zelf op een kantoor (boekhoudkundig), en zie weleens vacatures voorbij komen. Als jij geen minimale MBO diploma in de richting hebt kom je er echt niet makkelijk tussen. Vooral 'iets' op kantoor is iets wat heel veel mensen kunnen/willen, en als ze dan op basis van CV moeten gaan voor selecteren val je zonder diploma toch al erg snel af.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:32

Ah oké! Dus voor een officieel diploma moet ik toch stage lopen en naar school gaan? (Evt via NHA of LOI dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:33

Maar het kan altijd sneller.
Bij bbl zit je gauw aan 3 jaar of meer.
Dus daar begin ik niet aan

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:19

NYC2B: Dat kan je gewoon op de website zien bij de opleidingen. Ik weet niet of het bij alle opleidingen zo is. Bij mijn MBO studie (en eigenlijk ook andere waar ik weleens naar heb gekeken) wel. Dat is bij de LOI.

Darkchrystal: Tja het is het een of het ander.. BBL had ik overigens 2 jaar. Maar daar staat een thuisstudie ook voor. En hoezo is dat dan erg? Je werkt toch ook 4 dagen in de week. Het is dus niet dat je zonder inkomen zit.

Anoniem

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:31

Ik niet maar ga er niet over uitwijden hier.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:09

Oke, dan kan ik je verder ook geen advies of iets dergelijks geven..

Anoniem

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:37

Mijn situatie is daar verder ook miet zo voor van belang lijkt me.

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:01

Hoi!
Ik kom hier ook even binnenvallen met een vraag als dat mag.

Ben momenteel aan het rondkijken voor een thuisstudie/cursus, kan voorlopig niet verder met de opleiding(en) die ik wil doen, maar geen idee wat nuttig zou zijn mbt wat ik nu al doe.
Ik werk in de logistiek bij een webshop, maar ben vooral bezig met het inwerken/begeleiden van (nieuwe) werknemers en schrijven/bijwerken van werkinstructies.
Daarnaast geef ik (gediplomeerd) wat les (momenteel op een laag pitje) in de paardensector en op de lange termijn wil ik dat gaan uitbreiden en de droom is ooit een eigen bedrijfje.

Ik wil iets doen wat in ieder geval nuttig is mbt bovenstaande, maar ik kom vooral hele specifieke dingen tegen als Budgetcoach en dat wil ik dan weer niet. :+
Iets compleet anders lijkt me ook weer leuk, zolang ik er maar wel iets mee kan straks en het niet zo gewoon voor de lol is.

Iemand hier die me kan helpen? :o

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:45

Is een opleiding richting iets van personeelszaken niet iets voor jou? Omdat je nu ook met werknemers bezig bent. Ik weet niet of je daar in door wilt?

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:44

Ik val even zomaar in, in dit topic.
Blok 1 is net afgelopen, 2 verslagen vóór de deadline ingeleverd (is voor mij al een hele verbetering ten opzichte van andere jaren) :+ en een daarvan met een ruime 8 behaald en de andere krijg ik nog.
Tentamens heb ik helaas niet kunnen maken omdat er iets fout gegaan is met het inschrijven door school. Zou school allemaal doen in het eerste blok, maar dat is niet gebeurt, kom je natuurlijk pas achter wanneer je op zoekt ben naar je naam op de namenlijst voor een tentamen.
Maargoed, krijg ik dus nog een kans ergens voor, maar wanneer heb ik geen idee van, lang leve de HU :')

Blok 2 gaat vrijdag beginnen en vanavond moeten de eerste dingen ingeleverd worden dus ik ben een soort van hard aan het werk, maar man wat is het moeilijk om me geconcentreerd te houden voor dit blok - bedrijfseconomie. iemand die dit herkent bij bedrijfseconomie of juist iemand die het heel goed snapt?
Ik wil juist het positieve van blok 1 vast houden, maar dat kost even moeite na die bijna 2 weken geen 'aan school moeten zitten'.

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:53

Booooo schreef:
Is een opleiding richting iets van personeelszaken niet iets voor jou? Omdat je nu ook met werknemers bezig bent. Ik weet niet of je daar in door wilt?

Dat is meer met contracten e.d op kantoor als ik het zo zie, ben nu vnl echt bezig met inwerken/aansturen en dat is waar ik in wil ontwikkelen (komt mooi in dezelfde lijn als het lesgeven :D ).
Maar bredere kennis is qua baankans altijd fijn, dus ik heb 'm wel op het lijstje gezet! :)

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:32

Mandarijn schreef:
Hoi!
Ik kom hier ook even binnenvallen met een vraag als dat mag.

Ben momenteel aan het rondkijken voor een thuisstudie/cursus, kan voorlopig niet verder met de opleiding(en) die ik wil doen, maar geen idee wat nuttig zou zijn mbt wat ik nu al doe.
Ik werk in de logistiek bij een webshop, maar ben vooral bezig met het inwerken/begeleiden van (nieuwe) werknemers en schrijven/bijwerken van werkinstructies.
Daarnaast geef ik (gediplomeerd) wat les (momenteel op een laag pitje) in de paardensector en op de lange termijn wil ik dat gaan uitbreiden en de droom is ooit een eigen bedrijfje.

Ik wil iets doen wat in ieder geval nuttig is mbt bovenstaande, maar ik kom vooral hele specifieke dingen tegen als Budgetcoach en dat wil ik dan weer niet. :+
Iets compleet anders lijkt me ook weer leuk, zolang ik er maar wel iets mee kan straks en het niet zo gewoon voor de lol is.

Iemand hier die me kan helpen? :o


En HRM?

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:43

Had ik al geschreven dat mijn verantwoordingsverslag was afgekeurd? Nog meer stress. Arghhhh.
Heb hem nu over gemaakt, maar lig hopeloos achter op schema. Lastig, want 18 december om 9 uur 's ochtends heb ik mijn eindgesprek. Wel zo fijn als alles dan in de map zit zeg maar.
Moest ineens een verslag volgens STARRT schrijven en daar kwam ik door de feedback achter. Is in de hele opleiding niet aan bod gekomen. Gelukkig wat tips gekregen van mijn examinator en lang leve Google, maar heb toch een pittige mail naar de NHA gestuurd. Afstuderen is om te laten zien wat je hebt geleerd, niet om nog even wat nieuws uit te moeten vogelen.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:44

En even offtopic... zijn hier Noordhollanders onder ons? Dan heb je als het goed is (als je lid bent van de KNHS) een mail gekregen van de KNHS om te stemmen voor een nieuw bestuurslid recreatie. Verder geen hint ofzo hoor ;-)

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:27

Wat vervelend dat het afgekeurd is!!
Wat fijn dat je tips heb gehad van je examinator
maar echt super bale dat je nu dus in ene nog best wel wat moet doen!

--
Ik heb mijn eerste boekje eindelijk uit..
maar nog steeds veel te druk, dus 3 maanden en klaar ga ik niet halen.
En in 2018 moet ik denk ik een nieuw wettenboekje.
Maar daar ga ik tegen die tijd wel even over mailen dan.
--

en ilja dat is inderdaad mega offtopic & ik ben noordholland maar heb niks daarmee
dus zal daar ook geen mail van krijgen :+

Anoniem

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:34

Ik heb volgende zaterdag weer een tentamen sinds lange tijd. Heb er echt zin in.




Niet echt.

:')

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:14

Ilja: pfff dat is rot! Wanneer moet de nieuwe ingeleverd zijn?

Bizzybijtje: welk vak?

Ik heb morgen een examen.. Project en uren administratie. Eerste vak wat ik moeilijk vind, ben ook bang dat ik hem niet ga halen :+

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:30

Succes!
Ik heb hem al overgemaakt. Hij is nu goedgekeurd. Kreeg nog bemoedigend mailtje van de examinator. Hij had gehoord dat ik een klacht had ingediend niet tegen hem, maar wel om.de gebrekkige informatievoorziening vanuit de NHA.
Nog zes verslagen en.nog vijf weken te gaan.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:12

Booooo schreef:
Ilja: pfff dat is rot! Wanneer moet de nieuwe ingeleverd zijn?

Bizzybijtje: welk vak?

Ik heb morgen een examen.. Project en uren administratie. Eerste vak wat ik moeilijk vind, ben ook bang dat ik hem niet ga halen :+


Heel veel succes vandaag! Ik ga zo weer even geld overmaken voor m'n herexamen. Eerste keer dat ik het niet gehaald heb helaas (evenementenorganisatie zelf). Had ook al die inzendopgaven niet gemaakt dus dat ga ik maar eens doen ook.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:20

Ilja000: Dat heb je snel gedaan! :D

StillAngel: Ahhh altijd een pijnlijk moment :+ Kun je examens doen zonder de inzendopgaven te maken dan?

Hier een twijfel of ik het examen heb gehaald of niet.. Dus even spannend :D