Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:00

Sorry als ik even kom binnenvallen.

Na even helemaal klaar te zijn met studies en leren begint het nu toch wel een beetje te kriebelen om toch mijzelf verder te ontwikkelen. Ik vind mijn werk heel erg leuk maar misschien dat ik de verschillende persoonlijkheden nog wel leuker vind en zou graag wat meer willen weten over psychologie en coaching etc. Nu kwam ik bij de LOI uit en zag daar een verkort hbo programma persoonlijkheidsleer. Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen dit programma en de cursus persoonlijkheidsleer (ik gok het uiteindelijke papiertje) weten jullie of dit het hele verschil is? afgezien van de prijs en de duur (2 mnd voor hbo en 4 mnd voor de cursus)

Hoe ervaren jullie de LOI? en doen jullie de studie naast je baan? Ik werk 40 uur en ben benieuwd hoeveel uur zij verwachten dat je aan zelfstudie per week doet. Kan iemand daar antwoord op geven? Bedankt alvast :)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:39

Omdat ik denk dat mijn vraag hier het beste past en als ik de zoekfunctie gebruik, steeds in dit topic terecht kom hoop ik dat mensen hier mij kunnen helpen.

Mijn oog is gevallen op een cursus van het NHA, hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Het klinkt namelijk heel mooi. Ook met erkende diploma's, contact met studiegenoten en:
''Dankzij de persoonlijke begeleiding van onze deskundige docent sta je er niet alleen voor. Je kunt het huiswerk aan het eind van een les opsturen naar je docent (via onze digitale leeromgeving of per post) die het dan weer snel naar je terugzendt. ''

Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. :)

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:08

ooit een cursus gevolgd aan centrum afstandsonderwijs, vergelijkbaar met nha. Als ik echt een diploma zou willen halen zou ik dat niet nog eens doen...

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 05:24

Beetje late reacties maar toch:
@vibabu over de studierichting weet ik niets. Daarvoor kun je het beste gewoon even bellen met een studieadviseur van de opleidingsinstituut. Ik heb mijn spw opleiding via de LOI gedaan. Ik heb zelf behoorlijk problemen gehad, omdat de opleiding nieuwe eisen kreeg, en ik er een jaar door ziekte uit heb gelegen. Uiteindelijk wel mijn diploma ontvangen. Ik doe het naast mijn studie. Ik werk gemiddeld 30 uur per week. Train mijn pony's 3 a 4 x in de week en heb nog twee kleine kinderen. Het is veel, maar met een juiste planning wil het prima. Je moet wel genoeg zelfdiscipline hebben om het te doen, want het is niet makkelijk. ik vind de vrijheid heerlijk en mijn eigen tijden te kunnen indelen.

Nann_ met cursussen heb ik geen ervaring.

Ondertussen heb ik mijn 1e examen gehaald met een 7.1. Mijn tweede examen staat half maart gepland. Ondertussen met mijn portfolio bezig, loop even vast dus leg deze even een paar dagen aan de kant en pak hem dan wel weer op.

Ben met drie modules tegelijk bezig. Houd het interessant. :+ Ik wil problemen mijn opleiding wat te versnellen, dus dan alles maar zo snel mogelijk proberen af te ronden.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:48

Hoi!

Ik ben net gestart met de opleiding Leerkracht Basisonderwijs, oftewel pabo :)
Ik doe dit via LOI. De belangrijkste redenen om dit thuis te doen, zijn mijn dochtertje van 2 jaar en dat ik het echt niet zie zitten om met mijn 36 jaar tussen dr 18-jarigen op school te moeten gaan zitten.

Ik ben nu met de eerste module bezig, studievaardigheden. Gisteren de contactdagen voor de propedeuse gepland en daarmee voor een deel dus ook mijn studieplanning :)

Hoe gaat het met jullie?

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:04

Leuk! Nog een leerkracht in opeleiding! Hoe lang ga je er normaal over doen?
Ik zit intussen in de helft van mijn opleiding tot leerkracht (secundair onderwijs). Volgende week begin ik met mijn stage en dan is het zwaarste hopelijk achter de rug!

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:24

Leuk, weer een beetje leven in dit topic :)
Ik ben 3 weken geleden begonnen met de MBO opleiding doktersassistente via het LOI.
Ik heb nu 3 modules met een voldoende afgerond en bezig met de 4e. En ondertussen ook bezig met hard leren voor mijn eerste examen, Anatomie en fysiologie. Erg pittig maar ook erg interessant.
Als ik op dit tempo door blijf gaan zou ik in theorie de opleiding binnen een jaar kunnen afronden. Maar ik wil pas het 2e jaar beginnen met stage lopen, dus ik volg gewoon de normale studieduur voor de opleiding

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:29

Mag ik mij hier ook melden? :D Ik ben eind december begonnen met de opleiding Moderne Bedrijfsadministratie! Ik werk al in de administratieve sector maar hoop zo meer kans te maken op een financiële functie :)

Ik ben nu met de eerste module bezig en het eerste examen staat gepland in april!

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:17

Pateeke, de opleiding duurt normaal gesproken 4 jaar. Ik hoop het ook in die tijd te kunnen afronden :)

Milka, dan ga je vlot met 3 modules in 3 weken! Wanneer heb je je examen?

Flowery, via welke instantie ben je bezig?

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:49

Via het NTI, tot nu toe ervaar ik dat als erg prettig. Ik heb de officiële boeken en het huiswerk wordt onwijs snel nagekeken :)

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 07:28

Hoe gaat het met iedereen?

Hier het 1e examen afgesloten met een 7.1.
Afgelopen weekend mijn portfolio-opdracht ingestuurd.
Half maart heb ik nog een examen en moet nog een paper schrijven.
Hier ben ik ondertussen mee begonnen, maar moet eerst even de stof doorlezen.

Ik ben officieel 8 augustus begonnen, maar zelf pas door omstandigheden 1 oktober begonnen. Zoals het er nu uit ziet kan ik mijn eerste semester in 7 maanden toen, dus maandje langer. Moet alles wel goedgekeurd worden en moet ik mijn examen halen. Ik probeer de opleiding te versnellen, zodat ik eerder de dagdiensten in kan. Ik werk nu alleen maar 's nachts. Voordeel is dat ik dus onder werktijd kan studeren. Ik heb er goede nachten en slechte nachten bij zitten. Maar probeer 'leren' af te wisselen met het schrijven van de paper. Als ik het goed heb begrepen bestaat het 2e semester alleen maar papers, wat ik zelf fijner vindt dan examens.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:38

Wescha, wat goed, gefeliciteerd!

Ik heb mijn eerste portfolio-opdracht ingestuurd, zit nu te wachten op goedkeuring en reactie terug :) Verder ben ik nu bezig met het opstellen van mijn POP en PAP. En een start gemaakt met een andere module, om het een beetje af te wisselen :)

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:34

Ik ben gisteren begonnen aan mijn stage. Positieve feedback gekregen. Morgen weer 4u. Eind van de maand heb ik ook dat afgerond. Nog tot juni...

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:26

Ik had mijn portfolio ingestuurd afgelopen weekend. Was er klaar mee en kon mij niet bedenken wat ik nog moest aanpassen. Ik dacht dan krijg ik hem wel terug met commentaar en dan stuur ik hem opnieuw in.

Vanmiddag een mail dat de opdracht na was gekeken. Heb ik gewoon een 7.4 terwijl er echt nog wel verbeterpunten waren

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:35

Ik heb vorige week zondag mijn kennismakingsopdracht voor het portfolio ingestuurd. Er is nog steeds niks mee gedaan. Ik had toch wel een snellere reactie verwacht :\

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:55

Ik wil mij ook melden als dat mag.

Ik ben Kelly, 25 jaar oud en studeer (sinds september 2016) rechten aan de Open Universiteit.
Ben werkzaam op een advocatenkantoor (vast contract) en na een paar studies ben ik wel klaar met de samenwerkingsgroepjes. Ook omdat we sinds vorig jaar een eigen huis hebben (en je dus lasten hebt + ik heb een vast contract) heb ik gekozen voor de OU. Ik moet nog 3 vakken afronden en dan heb ik mijn P binnen. :) Ik doe alles lekker op mijn eigen tempo en bekijk na dit vak wel weer welk vak ik ga kopen. :)

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:54

@Kellyy, grappig dat je zegt wel klaar te zijn met de samenwerkingsgroepjes. Mijn studenten zeggen dat ook allemaal, en toch blijven hbo en universiteiten hier maar mee doorgaan. Ik (docent op universiteit) word er ook toe gedwongen door de directie en vind het zelf ook nogal onzinnig. Beetje frustrerend.
Allemaal succes met de studie, knap hoor, echte doorzetters!!

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:39

@Isabelle, ik begrijp echt wel dat je zowel op HBO als op de uni (wanneer je van havo/vwo komt) noet samenwerken, maar bij deeltijd vind ik dat gewoon zo’n onzin. Over het algemeen werk je al naast je studie en heb je al collaga’s, waar je mee samen moet werken. Ook het plannen bij deeltijdstudenten is lastig ivm een (fulltime)baan.
Wat ik al helemaal absurd vind is de verplichte groepjes bij een deeltijdstudie onder het mom van: “je moet met iedereen leren werken”, dan denk ik... wat een rare redenatie worden over het algemeen wérken mensen al naast hun deeltijdstudie en snappen ze echt wel hoe/wat, vooral omdat de leeftijd hoger ligt bij deeltijd dan voltijd...

Ik snap dat het voor jou ook vervelend is. Jammer dan er vanuit de directie niet meer naar de argumenten wordt geluisterd, zowel van de studenten (en eventueel docenten).

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:14

Wij moeten ook wel groepswerken doen en zijn ook een groep van curisisten die allemaal werken naast onze opleiding. Wij krijgen tijdens de lessen wel tijd voor groepswerk en we regelen heel wat via mail. Bij ons werkt dat wel. Goede afspraken maken over wie wat doet en zo nu en dan eens afstemmen. Groepswerk heeft wel z’n voordelen; je kan ook van elkaar leren, ideeen combineren enz

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:47

Ik kom mee lezen :)

Vandaag ingeschreven voor de mbo opleiding doktersassistente.
Hoe makkelijk kwamen jullie aan je stage met je thuis studie.
Ik werk op de hap (ambu / arts chauffeur) in de hoeksewaard en merk dat er best veel dokters niet zo positief zijn over een thuis studie.
Maar heb er super zin in te gaan beginnen en die stage komt vast goed :)

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:06

Welkom Pantuf!

Ik heb woensdagochtend een gesprek voor een stage. Ben benieuwd!

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:21

Paardennamen schreef:
Pateeke, de opleiding duurt normaal gesproken 4 jaar. Ik hoop het ook in die tijd te kunnen afronden :)

Milka, dan ga je vlot met 3 modules in 3 weken! Wanneer heb je je examen?

Flowery, via welke instantie ben je bezig?


30 maart examen Anatomie.
Had m eerst op 9 maart staan, maar komend weekend voor mijn verjaardag onverwacht naar New York en dan ga ik ook niet aan de studie verder, dus even verzet :D

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:43

Paardennamen schreef:
Welkom Pantuf!

Ik heb woensdagochtend een gesprek voor een stage. Ben benieuwd!


Hoe is je gesprek gegaan, heb je een stage plek nu?

Ik heb de boeken binnen en ben begonnen.
Het was wel even puzzelen hoe of wat maar ik geloof dat ik er uit ben :Y)

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:52

Ja, ik kan daar sowieso stage gaan lopen :)
Alleen nog even kijken wanneer ik kan gaan starten. Wie weet lukt het nog om na de meivakantie te starten en anders is het na de zomervakantie.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:07

cursebreaker schreef:
Ik ben ondertussen officieel begonnen aan de opleiding via het LOI (Dierenartsassistente Paraveterinair niveau 4) en met mijn eerste module bezig.

Dit is één van de geloof ik 4 niet-beroepsgerelateerde, maar wel verplichte, modules genaamd 'loopbaan en burgerschap'.
Ik raak zo gedemotiveerd van deze module. Er hoeft geen examen voor gedaan te worden, maar er zijn wel verplichte inzendopgaves
en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze echt niet zo uitgebreid en veeleisend verwacht had vooraf.
Het helpt ook niet mee, dat de stof gewoon zo droog en oninteressant is voor me.
Blegh. Zo, dat was even mijn klaagmoment :')

Ik probeer me er in ieder geval zo snel mogelijk doorheen te worstelen en dan ga ik beginnen aan één van de voor mij leukste vakken;
Anatomie, fysiologie en pathologie.



Wat ik mij afvraag is zijn de klinieken wel weg van een LoI geschoolde paraveterinair?
En hoe zit dat met je praktijkervaring?

Stage of al een paar uur in de weel werkzaam bij een kliniek?