Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pateeke
Berichten: 2218
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:22

Hier gaat het niet zo goed vooruit als ik soms zou willen. Door problemen op mijn werk en daardoor van werk te veranderen en mij in te werken op een andere werkplek heb ik de voorbije maanden niet meer zoveel gedaan voor mijn opleiding. Had er ook niet zoveel motivatie voor.
Intussen terug wat motivatie herwonnen. Heb een leuke nieuwe werkplek waar ik mijn opleiding ook meer in kan gaan gebruiken. Moet nu een opdracht maken die ik ga proberen integreren in een opdracht die ik voor mijn werk moet doen; 2 vliegen in 1 klap

lovelyfiefy

Berichten: 5094
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:41

Hier gaat het ook k..t ,
veel te veel andere dingen aan me hoofd (gehad)
en de motivatie is momenteel erg ver te vinden om het weer op te pakken.
Het wordt nu ook weer wat rustiger om me heen, dus wil morgen er weer voor gaan zitten.
Ik denk alleen wel dat ik weer opnieuw begin met het eerste boekje,
ik ben bang dat ik dat niet meer weet (of bijna niet meer weet) Y;(

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:15

Balen lovelyfiefy :(
Hoop dat het allemaal meevalt!

lovelyfiefy

Berichten: 5094
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:05

Ik ben weer begonnen *\o/*
Ben wel bewust even opnieuw begonnen met het eerste boek,
maar dit las hierdoor wel een stuk makkelijker dan de eerste keer!
Ben nu al ongeveer op de helft van het eerste boekje, terwijl ik vorige keer bijna 5 dagen over het hele boekje gedaan heb.
Dus dat is wel fijn, ik merk ook dat er toch wel wat dingen zijn blijven hangen :+

Morgen zit in de planning om weer verder te gaan
Maar ik geloof dat ik me motivatie nu wel weer gevonden heb :j

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:10

Fijn Lovelyfiefy!
Hoop dat de motivatie er nog steeds is :D

Ik loop echt achter..
Kon een gedeelte van mijn huiswerk niet maken door een dode telefoon en niet meewerkende pc..
Vanavond maar even een laptop halen en het weekend flink leren :')

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:52

Morgen komt er post van de NHA waar een handtekening voor nodig is!!! Zou het dan toch mijn diploma zijn? Hopen dat mijn man mag tekenen, want ik ben natuurlijk op Jumping!

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:37

En was het je diploma? :D

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:39

Jaaaaaaaaaaaa! Ik ben officieel geslaagd! Mbo 4 persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg.

lovelyfiefy

Berichten: 5094
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:58

Ilja000 schreef:
Jaaaaaaaaaaaa! Ik ben officieel geslaagd! Mbo 4 persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg.


jjjeeeeej!!!

Gefeliciteerd !! *\o/* *\o/* *\o/*
Vet goed +:)+

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:17

Jeeej gefeliciteerd :D

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:24

Dus bij deze een schop onder de kont voor jullie. Hup, aan de slag. Het is mogelijk!!!!!!

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:43

Ilja000 eindelijk!!!! goed man, gefeliciteerd!!!

Ik mag vrijdag weer een dag naar Leiden, normaal was het een dag HK in Den Bosch geweest. Baal er echt van maar ja.....
ik ga vandaag weer flink aan de studie, half april is nog een eind weg maar heb er dan 2.
In de tussentijd een hoop leuke dingen te doen, zo mag ik naar het NK in Ermelo met mn (bijna) 7 jarige merrie in het Z2 *\%/* *\%/* *\%/*

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:56

Zoooo ik was jullie kwijt :')

Ilja: Gefeliciteerd! *\o/*

Lieszje: Hoe gaat het bij jou?

Lovelyfiefy: Fijn om te weten dat er toch wel dingen blijven hangen :)) :')
Is je motivatie weer helemaal terug?


Ik heb vorige week eindelijk mijn cijfer terug gekregen van het examen in de kerstvakantie; 9! :D Dat betekent dat ik gemiddeld een 9 sta voor mijn 'hoofd'vak :D

Vrijdag reken examen gehad, ben benieuwd hoelang dat weer gaat duren.. Ik weet wel dat ik daar geen 9 voor heb gehaald _O-

lovelyfiefy

Berichten: 5094
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:38

Ja super fijn om te weten dat ik toch wel wat onthouden heb inderdaad!
Ik ben nog steeds goed bezig.

Ga zo ook weer verder & dan kan ik daarna waarschijnlijk aan mijn 2e boek beginnen :D

Het stomme is alleen, dat ik niet weet of ik me wettenboek 2017 kan gebruiken
en de loi zegt alleen dat ik andere spullen zelf aan moet schaffen, niet of ik die van 2017 bij me examen mag gebruiken ofzo.
Dus daar heb ik bar weinig aan.

lovelyfiefy

Berichten: 5094
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:39

O wauw zeg een 9 !
Dat is echt super goed :D
Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

haha in juli weet je je reken cijfer denk ik :+

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:06

Wow een 9 wat goed Booooo!
Haha ach je rekenkunsten zullen vast beter zijn dan de mijne :')

Gaat het leren nu weer wat beter lovelyfiefy?

Hier gaat het goed :)
Soms wel pittig zo met werk erbij..
Alleen wilde er genoeg oefenkandidaat zijn en heb ik tot nu toe nog niet thuis kunnen oefenen :+

lovelyfiefy

Berichten: 5094
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:18

Ja gaat goed. ik heb weer vaste dagen ook dat ik eraan zit
en dat is gewoon erg handig. stok achter de deur voor mezelf.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:35

Dat is fijn! :D

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:25

lovelyfiefy: Ohhh dat is niet zo duidelijk :+ Heb je telefonisch contact gehad of via de mail? Misschien kun je vragen of ze je door kunnen verbinden met het examenbureau.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:38

Ik ga het niet halen helaas. Mijn school is al sinds november/december de examens aan het nakijken en heb ze nog steeds niet allemaal terug. Ik mag het laatste examen pas doen als alles nagekeken en goedgekeurd is en dat moet voor 18 Maart zijn. Dat ga ik nu dus niet meer redden. Ik baal wel als een stekker, want moet nu heel veel geld bijbetalen om de studie te "verlengen" terwijl ik eigenlijk niks verlengd hoef te hebben, school doet er zo lang over, niet ik :')
Ik heb zo'n vermoeden dat ze het expres doen om geld los te maken heel eerlijk gezegd.. Want die examens kosten hooguit 5 minuten per stuk om na te kijken -O-

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:13

Dan ga je toch in bezwaar? Stuur ze vandaag nog een aangetekende brief.. Zou dat echt niet zomaar laten gebeuren hoor.

lovelyfiefy

Berichten: 5094
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:05

Booooo schreef:
lovelyfiefy: Ohhh dat is niet zo duidelijk :+ Heb je telefonisch contact gehad of via de mail? Misschien kun je vragen of ze je door kunnen verbinden met het examenbureau.


ik ben van het mailen ivm zwart op wit :+
slechte ervaringen met afspraken over de telefoon

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:49

Booooo schreef:
Dan ga je toch in bezwaar? Stuur ze vandaag nog een aangetekende brief.. Zou dat echt niet zomaar laten gebeuren hoor.


Dat gaat helaas niet. Officieel gezien mogen ze er namelijk 12 weken over doen. Daar ben ik mee akkoord gegaan voor de opleiding begon. Eigen schuld dus, maar voor alsnog vind ik het belachelijk lang duren en een beetje naaiend dat ze dan ook daadwerkelijk aan het einde pas nakijken, als ze het ergens in de eerste paar weken nagekeken hadden, dan was ik binnen de termijn en hoefde ik dus niks bij te betalen. Het zijn examens die al ingevuld en ondertekend zijn, ze moeten alleen nog goedgekeurd worden, dat is geen eens 5 minuten werk -O-

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:46

Hey jongens, ik kom even binnenvallen. Zit eraan te denken om een HBO thuisstudie te gaan doen. Iets in de richting van European Studies. Zit te twijfelen tussen LOI en NTI. LOI is uiteindelijk wel duurder, maar hoe de opleiding geschetst wordt trekt die mij wat meer. Zitten twee vreemde talen bij, wat me pittig lijkt, maar ook een leuke uitdaging.

Iemand ervaring met deze richting? En met LOI en/of NTI? Hoe bevallen ze? Waarom heb je welk instituut gekozen?

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:26

Ik ben al bijna klaar maar misschien toch leuk om mijn ervaring te delen. Ik heb de HBO minor security manager (IT security) gevolgd bij de LOI. Een half jaar thuisstudie maar qua studiebelasting was het officieel gewoon voltijd. Ik heb voor LOI gekozen omdat ik het pakket passend vond, en er zat subsidie op de opleiding. Ik ben ook bij ze langs geweest en dat voelde allemaal goed, het leek me een prettige organisatie. Ben tevreden over de opleiding, docenten en begeleiding; het is echt allemaal heel fijn gegaan tot nu toe. Enige minpuntje is de snelheid van de klantenservice. Ze doen soms weken over het beantwoorden van een mail. Als je belt zijn ze sneller maar daar moet je ook flink lang voor in de wacht hangen. Maar omdat ik verder tevreden ben en ze ook wel behulpzaam zijn uiteindelijk vergeef ik ze dat :)

Ik wacht nog op 2 certificaten en moet nog 1 grote eindopdracht doen voor het vak information security management. Dan zit het erop! Ik vond het wel pittig hoor. Niet moeilijk maar gewoon veel werk naast een fulltime baan. Ben blij dat ik voor een studie van een half jaar heb gekozen. Vind het wel weer even mooi geweest!