NT2 docenten op Bokt?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Aranel

NT2 docenten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 20:20

Ik wil graag de opleiding tot docent NT2 gaan volgen. Echter is volgens mij het verkrijgen van een opleidingsplek moeilijker dan het vinden van een baan zelf :+
Ik heb me ingeschreven voor de opleiding in Zwolle die in september start, maar ben helaas uitgeloot.
Nu zit ik te denken om me in te schrijven voor de opleiding in Utrecht, maar daar is de studie belasting een stuk hoger en ik moet het wel kunnen combineren met mijn huidige baan. Rekeningen betalen zichzelf ook niet natuurlijk.

Zijn er bokkers die de opleiding docent NT2 gevolgd hebben en/of werkzaam zijn als NT2 docent?
Graag hoor ik jullie ervaringen! Wat zijn de baan kansen, waar loop je tegenaan, waar kun je gaan werken, sluit de opleiding aan op de werkvloer. Kortom ik wil alles weten :D

floorsil

Re: NT2 docenten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:33

Ben geen docent maar heb nu 3 kinderen onder behandeling om het schrijven te verbeteren en wat zijn dat leuke leergierige kids. Lijkt mij een leuke doelgroep om mee te werken. Als je het gaat doen heel veel plezier!

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:50

Ja ik! :)

Met de terugloop van het aantal vluchtelingen in NL, weet ik niet hoe het zit met de baangarantie als je klaar bent met de studie. Daar moet je wel rekening mee houden.

Je kunt in Amsterdam via de ITTA ook de opleiding volgen. Maar hou er rekening mee dat je ook opdrachten in de praktijk moet uitvoeren en dus een stageplek nodig hebt (naast je huidige werk).

Het is ontzettend leuk en dankbaar werk, maar het kan ook heel heftig zijn.
Veel verschillende culturen en vaak een grote doorstroom van leerlingen.
De klassen kunnen dus voortdurend veranderen. Je moet wel flexibel zijn, anders hou je het niet vol.
Daarnaast moet je je ook kunnen verplaatsen in andere culturen. Want het is heel makkelijk om te zeggen dat ze zich moeten aanpassen aan Nederland.
Maar dat is natuurlijk lang niet zo makkelijk en sommige dingen zijn bij hen heel anders dan bij ons.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:45

Ik ben niet docent maar ik heb nt2 geleerd. Daarom ik ging kijken met zoeken van bokt en toen zag ik jouw topic.

Het is al een tijd terug maar ik was nieuwsgierig of jij opleiding docent ging doen, Aranel? :+ Het is leuk werk.

Leuk dat jij docent bent, Siri +:)+
Welke provincie?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 09:33

Nee, ik heb me overal aangemeld maar de vooropleidingseisen zijn aangescherpt vanwege de enorme belangstelling. Dan zou ik dus eerst de opleiding Nederlands ook nog moeten gaan volgen en dat zie ik niet zo zitten. Helaas..

IJsco_Love

Re: NT2 docenten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:39

Ah, dat is jammer :( Hopelijk heb jij nu ander leuke baan +:)+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie