Afgelopen november zag ik een bericht op facebook voorbij komen dat transavia personeel voor in de lucht zoekt voor aankomende zomer. Ik wil al heel lang werken in de toerisme branch, ik heb voorheen Leisure & hospitality gestudeerd. Dus ik zag dit meteen als uitdaging, en heb mezelf meteen aangemeld via Unique, het uitzendbureau die dit regelt voor Transavia.
De eerste weken heb ik niks vernomen, dus ik dacht, ik als mevrouw ongeduld, probeer het gewoon nog een keer. En ja hoor, het eerste mailtje was binnen voor stap 2, het digitale rollenspel. Ook die heb ik voldoende gehaald, en mocht door naar ronde drie wat tevens ook een digitale test was. Ook die heb ik positief afgerond.
En toen werd het weer wachten, en wachten.. en nog meer wachten. Tot twee weken geleden. Ik kreeg eerst een mail dat ze nu nog alleen stewards en stewardessen zochten voor in Eindhoven. Maar de week erop kreeg ik een mail dat Unique mocht starten voor Rotterdam en Amsterdam en moest mijn beschikbaarheid hiervoor opgeven. Gister heb ik weer mail gehad, dat Unique vandaag tussen 09:00 en 17:00 kandidaten zal bellen voor de selectiedag.
Nu heb ik wel wat rond zitten neuzen natuurlijk, en zag ook topics hier op bokt over transavia, maar die waren heel oud dus ik denk dat er wel het één en ander veranderd zal zijn.
Mijn vraag is vooral wat de ervaringen rondom transavia en vooral de selectie dag(en) zijn. Als ik gebeld word, zal de selectie dag voor mij op 2 maart aanstaande plaatsvinden, als ik het internet moet geloven is dit eerst op het hoofdkantoor van Unique zelf. Wat trek ik aan op zo'n dag?
Ik wil mezelf uiteraard zo goed mogelijk voorbereiden.

Ik hoor graag van jullie!