Ik heb net te horen gekregen da t ik van mbo 3 teruggezet word van mbo 2, zit in t 2e leerjaar. (Iets met een paar competenties die ik niet goed bezit) Kan een school dit zomaar doen? Hoe zit dit met stufi? Zijn er meer mensen die zijn teruggezet?
Was het bij je bekend dat je voorwaardelijk over bent gegaan naar de 3e? Weet namelijk wel dat je soms voorwaardelijk over mag en dan een aantal dingen moet inhalen in het derde jaar, als je die dan in het eerste half jaar goed afsluit mag je de 3e vervolgen, anders word je idd teruggezet.
LiannePuthzy
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 15:27
Nee, heb mij ingeschreven op mbo , overgegaan zonder problemen, vlak voor de kerstvakantie van men coach tr horen gekregen dat ze me een niveau lager wou zetten (dou dus mbo niveau 3 moet nu mbo niveau 2 gaan doen)
Nu zegt mijn coach opeens wel dat t aan mijn cijfers ligt.. (lijkt mij sterk sta overal gemiddeld een 6 of 7 voor) Na de vakantie een gesprek met mijn coach en ouders
Ik zou inderdaad even een paar keer met je coach en dergelijke in gesprek. Hiermee toon je ook de inzet om de opleiding te halen. Als je gemiddeld een 6 of 7 staat lijkt het mij raar dat je zomaar overgeplaatst wordt.
Heb je misschien sommige opdrachten nog niet ingeleverd? Of ben te weinig aanwezig geweest?
Zonder een goede verklaring en onderbouwing lijkt het mij niet dat zij jou zomaar terug kan zetten. Is trouwens raar dat ze dat al voor de kerstvakantie wist, voor het mbo zijn de overgangsgesprekken voor de 3e periode(half jaar) en dat is begin februari.
Mag ik vragen wat voor opleiding je doet?
LiannePuthzy
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 23:11
Nope, ben gewoon normaal aanwezig, opdrachten ingeleverd Wel iets met gedrag in de les had ze t over (lijkt mij sterk, ik verstoor de les niet en doe (alsof) ik mee doe) Af en toe vergeet ik wel huiswerk voor Nederlands te maken (maar daar haal ik toch slapend 8jes en 9ens voor)
Ja een school mag dit doen maar dit moet onderbouwd zijn en van te voren zijn vast gelegd. Kijk je OER/STOER hierop na. Naar mijn weten heeft dit ook gevolgen voor je stufi.
Onderwijs examen regelement. Daarin staan alle regeltjes van de opleiding. Bv dingen als binnen hoeveel tijd docenten tentamens terug moeten geven, maar ook zak slaag regelingen. Google maar op OER en jouw opleiding plus locatie . Tenminste zo zit het op de uni rn denk dat het op mbo ook zo zit.
Het lijkt mij ook niet dat een school/coach zomaar besluit om een leerling een niveau lager te plaatsen, daar zullen zij ongetwijfeld hun redenen voor hebben. Ik denk dat je daarom het beste in gesprek kunt gaan met je coach en hij/zij jou kan vertellen waarom zij deze keuze hebben gemaakt. Wij op Bokt kunnen jou niet vertellen waarom je teruggeplaatst dreigt te worden.