Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fish_n_Chips schreef:Ik snap wel dat het een hbo-studie is in plaats van een WO-studie, het is namelijk erg praktisch. Ik denk niet dat het een eenvoudige studie is en ik denk ook dat je nooit uitgeleerd bent. Er komen namelijk steeds nieuwe producten op de markt en er worden nieuwe technieken ontwikkeld.
Ik spreek niet uit ervaring met de studie, maar wel ervaring als patiënt (ik heb een beenprothese). De prothesetechnicus weet heel veel van allerlei verschillende protheses - mijn vorige prothese had 4 scharnieren, en bij elke fout in mijn looppatroon moesten die worden aangepast en hij wist precies wat wat effect zou hebben. (en dat is dan maar één prothese van de honderden die er op de markt zijn!) Verder "spart" hij vaak met mijn revalidatiearts over hoe mijn looppatroon beter kan worden (ligt het aan mijn schoenen, ligt het aan de prothesevoet, de protheseknie, of de manier waarop ik loop?).
Misschien kan je een keer een dag meelopen met iemand die in het vak werkt en kan je zelf zien of het werk voldoende uitdagend en afwisselend is.