Heb je wel een goede uitleg gehad over de systemen of ben je terecht onzeker? Als je niet goed bent ingewerkt, dan daar eerst nog maar eens om vragen zodat je bij wijze van spreken mensen met je ogen dicht vast kunt zetten. Voor een klant niets vervelender dan een chauffeur die niet uitstraalt dat ie weet wat ie doet.
Ik zit er een beetje dubbel in, ik ben namelijk taxiklant met een rolstoel. Ik mag niet in mijn stoel vervoerd van mijn artsen, maar het vorige bedrijf dat mij reed wilde me wel 9 van de 10 keer in een bus vervoeren. Waarbij ik dan dus plaatsnam op een gewone stoel, maar regelmatig gehad dat die dan ook niet goed vast zaten. Nu raad ik dat bedrijf ook bij niemand aan, omdat het de directie geen barst uitmaakte hoe de mensen vervoerd werden, áls het maar gedaan werd. Bij zo'n bedrijf heb je als chauffeur ook echt niets te vragen over auto's of routes, dat is me wel duidelijk. Ik hoop dus dat je wel een goed bedrijf hebt gevonden om te werken.
Heb je contact met collega's en gevraagd of zij van te voren wel weten op welke auto ze zitten? Het kan zijn dat dat nog wel komt, maar omdat je nu nog kennismaakt met het bedrijf je die vastigheid nog niet hebt natuurlijk. Als een vaste auto gewoon is, zou je daar wat makkelijker om kunnen vragen.
Als je wel goed bent ingewerkt en de systemen dus kent en het puur je eigen onzekerheid is zou je kunnen vragen of je in elk geval de avond voor je gaat werken de planning van de volgende ochtend vast kan krijgen. Tenzij jullie regiovervoer of Valys doen zijn andere ritten met grote kans op rolstoelen (zorgvervoer, schoolkinderen) 24 uur van te voren bekend en ligt er voor de ochtend een planning. In het weekend zou dat dan wel pas zondagavond zijn.