Ik zal even de situatie uitleggen:
Zo'n 7/8 (?) jaar geleden begon ik aan mijn BBL studie MBO niveau 3 boekhoudkundig medewerkster. Hier heb ik toen mijn diploma voor gehaald, en ik kon blijven werken waar ik al werkte tijdens mijn opleiding. Helemaal super natuurlijk! Ik ben toen fulltime gaan werken na de opleiding. Op de dag van vandaag werk ik er nog steeds fulltime, en heb inmiddels ook al een aantal jaar een vast contract.
Als ik op dat moment van afstuderen 1 jaar extra had gedaan, had ik een niveau 4 diploma administrateur. Ik had daar toen geen zin in, en ben fulltime gaan werken. Ik weet zeker dat ik niveau 4 kan halen, omdat niveau 4 eigenlijk onder mijn niveau was. Hiervoor heb ik een MBO niveau 4 Paardenhouderij gedaan, maar na 1 jaar gestopt omdat ik me bedacht dat ik toch niks aan het diploma had
Nu begin ik daar toch wel heel erg spijt van te krijgen. Ik heb contact opgenomen met mijn oude leraar, en ik kan nog in 1 jaar mijn niveau 4 behalen, met een aantal vrijstellingen. Met mijn baas over gehad, en die vind dat ook prima. Ik zou dan 32 uur gaan werken ipv fulltime. Ik heb laten berekenen wat het verschil is in salaris, maar dan ga ik iedere maand € 300,- (netto) minder verdienen
Dit kan ik gewoon niet missen, dus helaas valt deze optie af.Nu had ik het idee om te kijken of ik deze opleiding ergens anders kan doen, en dan een thuisstudie/avondstudie. Helaas staat hier bijna overal meerdere jaren voor. Misschien kan ik hier ook wel vrijstellingen krijgen als ik aantoon dat ik mijn MBO niveau 3 boekhoudkundig medewerkster al heb. Maar hier heb ik nog geen contact voor opgenomen.
Zijn er bokkers die een avond/thuis studie doen, naast een fulltime job? Is dit vol te houden, goed te doen? Ik woon ook nog samen, dus niet meer bij mijn ouders. Heb dus ook een huishouden etc. te doen, maar ook een man die me daar bij helpt dus dat zou het probleem niet moeten zijn
. Het was gelukkig maar een paar maanden, een paar jaar had ik niet volgehouden.