Simpel boekhoudprogramma voor zzp'er

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:06

Shanel schreef:
Emmaa_ schreef:
Hebben jullie als (kleinschalig) ZZP'er ook een zakelijke bankrekening? Ik wil het voor nu eigenlijk op mijn prive rekening houden omdat de inkomsten zo laag zijn dat ik het zonde vind om een extra bankrekening te openen voor een tientje per maand.


Ja, wij hebben vanaf het begin een zakelijke rekening ook al gebeurde er toen nog niet heel veel :).

Wat is daar precies de overweging voor geweest? Wat heeft jullie er echt toe gezet om dat gelijk al te doen zeg maar?

Uit pure interesse hoor, ben me nog enorm aan het orienteren en ik vind ervaringen uit de eerste hand dan toch fijner dan de informatie die bv mijn bank me geeft. Mocht je je er niet prettig bij voelen om dit zo te zeggen is het geen enkel probleem.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:07

Shanna schreef:
(zoals dat je geen buitenlandse btw hoeft te betalen)!


Hoe bedoel je dit Shanna?
Als je buitenlandse btw af moet dragen dan zorgt zo'n pakket er echt niet voor dat je het niet hoeft te doen. Of begrijp ik je misschien verkeerd?

Ik ben bekend met verschillende pakketten maar bijv. bij Accumulus heb je de module dat het pakket de cijfers gelijk omzet in een jaarrekening voor bijv. de IB aangifte.
Alleen moet je zo goed uitkijken hoe je de cijfers en waar je de cijfers invult.
Ik zou ook even advies inwinnen bij een administratie kantoor/accountantskantoor.
Misschien kunnen zij je tips geven hoe je het beste kunt bijhouden.
Soms hebben ze ook inloop spreekuren of vrijblijvende gesprekken.

Anoniem

Re: Simpel boekhoudprogramma voor zzp'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:09

Ik kan via de NVJ vrij veel informatie krijgen dus ik zal daar eens naar kijken. Ik heb erover nagedacht om een speciale accountant voor starters/freelancers te gaan gebruiken, maar dat is me voor nu echt even te duur.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:11

Emmaa_ schreef:
Ja, wij hebben vanaf het begin een zakelijke rekening ook al gebeurde er toen nog niet heel veel :).

Wat is daar precies de overweging voor geweest? Wat heeft jullie er echt toe gezet om dat gelijk al te doen zeg maar?

Uit pure interesse hoor, ben me nog enorm aan het orienteren en ik vind ervaringen uit de eerste hand dan toch fijner dan de informatie die bv mijn bank me geeft. Mocht je je er niet prettig bij voelen om dit zo te zeggen is het geen enkel probleem.


In mijn geval: ik vind een aparte rekening veel overzichtelijker.

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:12

Geen probleem hoor :) . Mijn vriend werkte toen nog in loondienst en hij wilde dat graag gescheiden houden. De administratie/belastingaangifte e.d. is van begin af aan door de accountant gevoerd dus het was wel zo makkelijk om een aparte rekening te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:13

Als je als ondernemer iets uit het buitenland koopt, voor je bedrijf dus, dan moet je vragen om een bon zonder btw, omdat je geen buitenlandse btw hoeft te betalen. Als particulier wel, maar voor je bedrijf niet. Nederlandse btw kan je terug vragen, buitenlandse btw niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:14

Shanel schreef:
Geen probleem hoor :) . Mijn vriend werkte toen nog in loondienst en hij wilde dat graag gescheiden houden. De administratie/belastingaangifte e.d. is van begin af aan door de accountant gevoerd dus het was wel zo makkelijk om een aparte rekening te hebben.

Ah, dan is het inderdaad erg logisch. Bij mij is dat niet het geval dus ik hou het voor nu even op mijn prive rekening denk ik.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:17

Shanna schreef:
Als je als ondernemer iets uit het buitenland koopt, voor je bedrijf dus, dan moet je vragen om een bon zonder btw, omdat je geen buitenlandse btw hoeft te betalen. Als particulier wel, maar voor je bedrijf niet. Nederlandse btw kan je terug vragen, buitenlandse btw niet.


Bedankt voor je antwoord, dit weet ik ben namelijk boekhouder :j .
Ik dacht alleen dat je bedoelde dat het boekingsprogramma aan gaf dat er geen buitenlandse btw betaald hoefde te worden.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Simpel boekhoudprogramma voor zzp'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:30

Ik gebruik easyadmin, eenmalige kosten en draait op excel. Ik ben er heel tevreden over.