Ik ben altijd een stille meelezer op bokt, nou open ik dit topic omdat ik hoop dat misschien 1 van jullie mij kan helpen.
Dit schooljaar ben ik klaar met mijn MBO 4 Paardenhouderij opleiding ( als het goed is

Ik heb 4 jaar met veel plezier op het Clusius in Alkmaar gezeten nou heb ik zodrekt mijn MBO 4 maar wat ik er mee moet??
Ik vindt werken in de paarden erg leuk maar voor op de langere termijn tot mijn pensioen, zie ik dit niet zo zitten. En werken kan ik mijn hele leven nog, ook als ik ga werken ben ik bang dat ik nooit meer naar school zou gaan.
Mijn interesses liggen vooral wel bij de paarden, hier draait eigenlijk mijn hele leven om

Een hbo Hippische bedrijfskunde zie ik niet zo zitten omdat dit veel economie is en laat dat nou net mijn grootste vijand zijn..
Ook ben ik een echte dierenvriend dus heb al gekeken naar paraveterinair, die opleiding bieden ze ook aan op mijn school. Maar dan moet ik weer 4 jaar lang MBO 4 doen en heb ik precies het zelfde niveau papiertje. In barneveld is er wel een optie voor een verkortere opleiding met mijn MBO 4, deze zou dan 2 jaar doen en haal ik weer een MBO 4 in andere sector. Maar Barneveld is zo ver weg van mijn huis... en vooral mijn paard en vriend.
Ook heb ik gekeken naar media opleidingen en journalistiek/ schrijven ligt mij opzich ook wel.
Mijn vraag is dus is er iemand met het zelfde probleem? Niet wetende wat je moet doen met je ''leven''. Of is er misschien iemand die suggesties voor mij heeft?
- Ik weet dat het al laat is en de examens er bijna afkomen, ik ben hier ook al zeker een jaar mee bezig zonder resultaat.
Respect als je dat rommelige verhaal helemaal heb gelezen

Hoop dat iemand misschien wat advies voor mij heeft