Bestaan er gratis online cursussen met erkend certificaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Bestaan er gratis online cursussen met erkend certificaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 00:52

Hoi!

Het lijkt me leuk om naast mijn studie een online cursus (of meerdere) te doen. Nu vraag ik mij af of er gratis cursussen bestaan waarbij je een erkend certificaat krijgt. En zo ja: waar? Welke sites?

96Laura

Re: Bestaan er gratis online cursussen met erkend certificaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:59

Voor niks gaat de zon op. Echte erkende (cv-waardige) certificaten kosten geld om het onderwijs op niveau te kunnen houden. Op coursera kun je wel certificaten behalen. Eventueel kun je via duolingo een koppeling maken naar je LinkedIn zodat je daar als "certificaat" kan laten zien hoe vloeiend je een taal spreekt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 01:39

Sowieso is het wel handig om te weten wat voor cursus je zoekt. Ik dat dat de uni van Edinburgh iets had over paarden ooit. Weet niet meee hoe het heet, maar er is wel wat. Geen idee hoeveel die certificaten dan waard zijn overigens...

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 06:20

Het bestaat, gratis te volgen cursussen, maar als je het certificaat daadwerkelijk wil dan zul je er wel iets voor moeten betalen. Kijk eens op edX.org. Goede kwaliteit cursussen, ik heb zelf ook een paar gedeeltelijk gevolgd maar gewoon for fun en niet om een certificaat te halen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:26

eilleen333 schreef:
Sowieso is het wel handig om te weten wat voor cursus je zoekt. Ik dat dat de uni van Edinburgh iets had over paarden ooit. Weet niet meee hoe het heet, maar er is wel wat. Geen idee hoeveel die certificaten dan waard zijn overigens...

Ging over Equine Nutrition. Erg leuk om te doen. Ik deed de gratis cursus en kon mijn eigen certificaat downloaden, voor 40 dollar/euro/pond kon je een erkend certificaat opgestuurd krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:32

Futurelearn. Cursus is gratis, certificaat kost geld. Wel in Engels en vaak pittig niveau.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:36

Erkend certificaat.....erkend door wie?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:06

eva1969 schreef:
Erkend certificaat.....erkend door wie?

Ik neem aan door het:
Raad van Accreditatie (RvA)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:09

HippoLogic schreef:
eilleen333 schreef:

Ging over Equine Nutrition. Erg leuk om te doen. Ik deed de gratis cursus en kon mijn eigen certificaat downloaden, voor 40 dollar/euro/pond kon je een erkend certificaat opgestuurd krijgen.

En in aanvulling: de cursus ging (in ieder geval een paar keer) via Coursera.org. Hoewel ik niet weet of je nu nog steeds gratis cursus kunt volgen in ruil voor een certificaat. Ik geloof dat ze die voorwaarden een stuk strenger hebben gemaakt.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 14:56

Bedankt allemaal voor de informatie! Ik zou het geen probleem vinden om een bijdrage voor het certificaat te betalen als ik het certificaat ook daadwerkelijk op mijn cv kan zetten en er iets aan heb.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:59

Misschien is de online marketing cursus van Google iets voor je?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:00

Zou ik zeker eens naar Coursera zien :) ik heb zelf ook een (betalende) opleiding gevolgd met certificaat dat ik netjes op men linkedin/cv kan zetten

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:01

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 21:26

Bedankt allemaal, ik ze op edX en Coursera hele interessante dingen staan! Ik vermaak me voorlopig wel. :D