Sinds mijn 19e heb ik een WAjong uitkering, die ik ook echt nodig had om redenen die nu niet meer van toepassing zijn.
In de jaren daarvoor heb ik VWO en later Havo gedaan. Ik had zoveel moeite met presteren dat ik alleen deelcertificaten van de Havo heb.
Later nog een MBO doktersassistent gedaan. Vlak voor het eindexamen ben ik overgehaald om voor een periode naar Amerika te emigreren. Hier dus ook geen diploma gehaald

Toen ik ouder werd en beter in mijn vel zat heb ik mijn diploma personal trainer en voedingsconsulente gehaald. Ik begon als ZZP'er. Eindelijk iets goeds met mijn leven gedaan! Dacht ik.
Inmiddels ben ik 31 en alleenstaande moeder.
Vlak na de geboorte van mijn dochter kwam ik er achter dat ik een progressieve spierziekte heb die ook mijn hart aantast: [MWS] Limb Girdle Dystrophy 1B: volg mij in de medische molen!
En nu? Ik kan overduidelijk niet verder als personal trainer. Mijn eigen lichte trainingen zijn zwaar genoeg voor me.
Ik kan geen staand werk meer doen, dat is een te zware tax op mijn bloedsomloop. Variërend werk met zowel periodes lopen als zitten zou perfect zijn.
Ik zou me kunnen aansluiten bij de vereniging voor gewichtsconsulentes. Ik ben namelijk niet zo'n marketing persoon en heb dus moeite met het binnenhalen van klanten en het werven van lezers. Mij aansluiten zal misschien helpen daarbij omdat ik dan gemakkelijk te vinden ben.
Maar met het oog op mijn ziekte is verder gaan als zzp'er misschien niet zo slim omdat de vangnetten niet of nauwelijks aanwezig zijn. Loondienst is er nauwelijks in dit vakgebied.
Om het even heel bot te zeggen: Ik kan heel veel, ik ben intelligent en leer heel gemakkelijk, ik heb veel interesses. Ik heb alleen een rotstart in het leven gehad. Heeft iemand enig inzicht in wat nog mogelijk is op mijn leeftijd?
Ik heb geen budget om een opleiding te betalen en rondkomen van een wajong met mijn kind is bijna onmogelijk dus daar wil ik graag uit

.