Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!
Fangio schreef:Ik heb HBO-V gedaan. Mijn ervaring met de studie is dat het goed meeviel (heb zelf VWO gedaan op de middelbare school). Vond soms wel dat er veel groepswerken/papers waren die je moest schrijven, maar daar moet je je gewoon even aan zetten. De moeilijkheid van de examens viel mee.
Stages vond ik ook wel goed te doen. Het ene team is leuker/past beter bij je dan het andere, maar ik heb al mn stages zeker tot een goed einde kunnen brengen. In het begin is het wel even 'raar' dat je iemand moet wassen ofzo, maar daar wen je snel genoeg aan.
Verder vind ik het leuke aan het vak dat het heel veelzijdig is. Je kan in een rusthuis werken, de thuiszorg, in een ziekenhuis en ga zo maar door.
Mocht je verder nog specifieke vragen hebben, laat maar weten =)
Op de open dag van HBO-V bij Windesheim zeiden ze dat het een vrij moelijke opleiding was. Maar dat valt dus mee
Veelzijdig is het zeker! Ik zou zelf het liefste later in het ziekenhuis willen werken.
Misschien bedenk ik straks nog een vraag
Imre schreef:Als je na je studie graag een baan wil kan je beter geen Diermanagement studeren.
Dat hoor ik wel vaker inderdaad
Ik neig toch steeds meer naar Verpleegkunde, terwijl ik eerst overtuigd was om Diermanagement te studeren.
sadekeshia schreef:ik ben het met Imre eens. Ik zit op een school waar diermanagement ook een opleiding is.
héél veel mensen doen deze studie, het is volgens mij de grootste van de school.
iedereen vind het heel leuk en heeft vaak leuke stage ervaringen omdat ze vaak naar het buitenland gaan etc, maar het is op de opleiding en op de school best wel bekend dat baankansen heeel klein zijn.
Op de open dag vertellen ze wat anders
Maar daar willen ze de opleiding waarschijnlijk wat mooier laten lijken dan het is. Mooi dat het wel een leuke opleiding is.
Smee__ schreef:Ik heb ervaring met 2 van de 3

Heb eerst 2 jaar Diermanagement gedaan en doe nu al 2 jaar HBO-V. Ik ben zoals hierboven eigenlijk al beschreven werd gestopt met DM omdat de baankans gewoon nihil is. De opleiding zelf vond ik in principe best leuk.
Op HBO-V heb ik helemaal mijn plek gevonden! Vooral de veelzijdigheid spreekt mij aan. En daarnaast is het ook wel fijn dat de kans op een baan een stuk hoger ligt. Elke periode behandel je weer verschillende gebieden in de zorg, het tempo ligt wel flink hoog maar dat is verder allemaal prima bij te houden, helemaal als je gymnasium hebt gedaan

Daarnaast vind ik de NHL ook een veeeel fijnere school dan Van Hall, er vanuitgaande dat je naar Leeuwarden gaat

Fijn dat je Verpleegkunde zo leuk vind! Kans op een baan ligt inderdaad veel hoger, haha
Ik weet nog niet naar welke school ik ga... Er zijn zoveel scholen die Verpleegkunde aanbieden, haha.