Belastingvrij bijverdienen naast vaste baan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Belastingvrij bijverdienen naast vaste baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 02:18

Goedenavond,

ik heb een vast baan (36 uur) en schilder daarnaast graag. Van tijd tot tijd verkoop ik wat en heb ik de gelegenheid tot exposeren in restaurants.

Echter heb ik geen flauw idee tot welk bedrag ik bij mag verdienen zonder belasting te betalen over het verkoop van mijn schilderijen.

Daarnaast zit ik met mijn huidige baan ook precies op de grens van huursubsidie. Wat ik binnen haal met schilderijen kan ik onmogelijk het bedrag dekken wat ik krijg voor huursubsidie. Heeft het belastingvrije bedrag, als ik dit opgeef bij de belastingdienst, enige invloed op mijn huursubsidie?

Thanks!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 02:52

volgens mij word het gewoon als inkomsten gezien . dus zal je huursubsidie weg vallen als je het als inkomen opgeeft

http://financieel.infonu.nl/belasting/1 ... -2017.html
stukje gevonden dit staat er jn

Bedenk wel dat het totale inkomen in een jaar telt voor de belastingheffing. Als u met uw baan, bijbaan of extra baan een jaarinkomen van 6.230 euro overschrijdt gaat u per saldo toch inkomstenbelasting betalen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 07:58

Je betaald ook nog je zorgverzekeringswet dus met je inkomstenbelasting zul je het bedrag als overige inkomsten op moeten geven en dan betaal je er wel wat over

SophievdV

Re: Belastingvrij bijverdienen naast vaste baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:13

Belastingvrij bijverdienen bestaat niet. Dat wordt idd ROW in jouw situatie of je moet het zwart doen.

Je kunt wel kosten aftrekken. Daarvoor zou ik even bellen met de BelTel en dan kiezen voor vragen voor ondernemers in het keuzemenu.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:29

Het beste kun je gewoon de belastingdienst even bellen. In principe wordt al je inkomen gewoon bij elkaar opgeteld, wat dus zou betekenen dat je over die huursubsidiegrens gaat komen. Maar ik heb ook ergens gehoord dat je hobbymatig ook iets mag bijverdienen, maar ik weet niet hoe dit zit. Met een telefoontje heb je gewoon zekerheid

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:53

Zwart? :Y) :')

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:37

Als de bijverdienste structureel is dan kun je overwegen om het op te geven....maar dan zul je dus zeker moeten zijn van het bedrag dat je jaarlijks bijverdient. anders krijg je een hoop gedoe met toeslagen...
Maar ik neem aan dat we hier niet over hoge bedragen praten....