Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En je moet een beetje sterk in je schoenen staan, want leerlingen proberen je graag uit.
De interactie met leerlingen is soms zwaar maar vaak ook fantastisch, het klinkt supercheesy maar als docent kun je écht het verschil maken voor een kind. En daarnaast blijf je zelf ook jong en hip want je wordt altijd op de hoogte gehouden van de laatste memes en trends.
LidyK97 schreef:Vind het lastig om in te schatten of het leraarschap bij me past, ook omdat ik best wel introvert bent en niet overloop van de energie en sta te springen voor zo'n klas. Het zit dus best wel lastig in elkaar
Niet, gewoon niet.
) en je hoeft niet te stuiteren, springen en spelen. Wees jezelf en doe je ding. Ik ben juist een hele relaxte docent, niet te druk, niet te gestresst. Geniet van je vak.
). Goof schreef:Als je al wat mee gelopen hebt en twijfelt zou ik bijna zeggen 'doe het niet'. Kennelijk heb je dan de roep niet zo om dit te doen.

Nuray schreef:Overigens wordt het lesgeven tijdens de stages ook heel geleidelijk opgebouwd en begin je in het eerste jaar met observeren en een klein deel van de les invullen. Het is niet zo dat je in het eerste jaar meteen een complete les moet geven, voor moet bereiden, enz. Ik heb het ervaren alsof je heel erg aan het handje wordt genomen.
Het is gewoon heel anders als je het zelf moet doen. Je moet echt heel assertief kunnen zijn. Het ziet er gemakkelijk uit als je anderen voor de klas ziet staan maar het is niet zo makkelijk als het lijkt.
) etc. etc.
! Ik zou je aanraden een keer een dag mee te lopen, of zelfs een week of langer. En dan vooral ook lessen voorbereiden en draaien. Dat is echt het meest leerzaam, alhoewel ik pas echt goed doorhad hoe het allemaal werkt en wat er allemaal bij komt kijken toen ik voor het eerst alles zelf moest doen. Je zou welkom zijn om bij mij een keer een dagje mee te lopen hoor, hoewel ik geen biologie geef
!