Hey,
ik heb vorig jaar mijn havo diploma gehaald. Dit jaar ben ik gestart met een hbo-opleiding in Den Bosch , ik moest hiervoor niet op kamers maar moest wel zo'n dik 2 uur per dag reizen.. De opleiding paste niet bij me dus ga ik dit jaar in september starten met een andere hbo-opleiding die helemaal in Amsterdam zit. Allemaal heel leuk en aardig maar het punt is; ik heb het gevoel dat mijn vrienden van de middelbare school allemaal een beetje hun eigen richting zijn gegaan ofnouja hoe zeg je dat, ik spreek ze stukken minder dan voorheen en dat verslechtert toch de band. Met een er van mijn beste vriendin spreek ik wel bijna elk weekend mee af en dan heb ik gelukkig ook nog een tweelingzusje. Maar ja ik had gewoon niet verwacht dat het zo zou gaan lopen. Ook al had ik bij mijn opleiding in Den bosche wel een groepje van 3 meiden maarja heb ze uitgenodigd voor mijn verjaardag die maar heb verder niks ontvangen van hun dusja dan houdt het op. dus mijn vragen
Heeft iemand meer ervaringen met hoe dat gaat met vriendschappen van je middelbare school als je naar hbo/uni gaat en dan op kamers moet en ze dus minder gaat zien?
En hoe kan ik ervoor zorgen als ik op kamers ga in Amsterdam dat ik dan vrienden krijg? Of nouja hoe zeg je het dat ik dan leuke mensen ontmoet die misschien kunnen uitgroeien tot vrienschap... Ik zelf zat te denken om lid te worden van een studenten en sport vereniging