Ik weet even niet meer wat te doen wat werk betreft.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Ik weet even niet meer wat te doen wat werk betreft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:09

Zoals de titel al zegt.. ik weet het ff niet meer.

Om maar bij het begin te beginnen,
juni 2015. Toen kreeg ik (en mijn collega's) op het bedrijf te horen dat het niet zo goed ging met het bedrijf (springstal), en dat wij ontslag kregen. Een hele schok, na 6 leuke jaren (eerst 2 jaar stagiaire en daarna vaste medewerker na het voltooien van mijn opleiding paardenhouderij) is het ineens voorbij (er was nog wel sprake van een uitwerk periode)

Na wat speurwerk naar vacatures hoorde ik via via, dat ze in een dierenspeciaalzaak iemand zochten voor 20 uur. Het klonk allemaal veelbelovend, maar toen ik er eenmaal aan het werk was, bleek het een onwerkbare situatie. De eigenaar was een hele nare man en je kon niets goed doen. Was altijd tegen mij (en de andere medewerker) aan het zeuren. Hij liet ons soms een uur lang de vissen aquariums poetsen, en steeds was het niet goed en moest het weer opnieuw (we deden echt ons best, maar hij verzon gewoon van alles erbij om ons het weer opnieuw te laten doen)
En zo kan ik een hele waslijst maken van wat er allemaal was daar. Na 3 weken daar gewerkt te hebben had ik er zo de neus van vol dat ik het uitzendbureau gebeld heb of hun niet toevallig wat hadden. En ja dat hadden ze, assemblagewerk, voor 24 uur per week.
Komen we aan bij:

Augustus 2015.
Toen begon ik te werken bij een bedrijf via het uitzendbureau als assemblage medewerker. Eenmaal daar, bleek het erg leuk te zijn. Ik mocht er steeds meer, geen dag was hetzelfde, hele goede werkvoorwaarden, en ik had super leuke collega's. Ging nooit met tegenzin erheen.
1 dingetje, na 1,5 jaar ging je er standaard uit, en kon je na 6 maanden weer terug komen.

Oktober 2016.
Ik krijg een berichtje van een oud collega dat ze bij de winkel waar zij werkte iemand zochten, en dat het haar erg leuk leek weer collega's te zijn. Na veel nadenken heb ik deze kans aangegrepen, met het idee dat ik bij het andere bedrijf, maar een paar maandjes kon blijven en dan helaas er voor een half jaar uit zou moeten. Daar dus op gesprek geweest, en het leek allemaal een super baantje, met goede werkvoorwaarden en mooie beloftes.
Maar vette pech -O- , van dat alles was niets waar. Allemaal sacherijnige collega's die over elkaar lopen te zeiken en elkaar het licht in de ogen niet gunnen. En daarnaast klopte het loon en de brandstofvergoeding niet, bij wat er afgesproken was..

En toen ook nog.. ons huis ineens verkocht, die stond al 2 jaar te koop, wouden een groter huis en toen we nieuwe buren kregen was dat wel de grootste reden -:(- , maar dat is een ander verhaal, waar ik wel een heel boek over kan schrijven, in het kort gezegd waren het drugsverslaafde drugsdealers, die dag en nacht nadrukkelijk aanwezig waren. En van alles uitvraten. iedere dag politie voor t huis, iedere nacht wakker van terror muziek etc etc etc 8)7

24 November: De oplevering van ons huis, we hadden in tussen een tijdelijk huurhuis gevonden. Druk druk druk, alle spullen naar de opslag, we hadden hier 4 weken de tijd voor. Intussen mijn niet zo leuke werk maar voortzettend, met veel tegenzin erheen, voor een slecht loon met vervelende mensen moeten werken.

17 December: Genoeg is genoeg.. Ik een ander uitzend bureau gebeld, bij de andere kon ik direct weer terug komen. Maarr daar kon ik nog een half jaar werken, liever zocht ik dan iets anders, en dan kon ik in april eventueel weer terug komen voor 1,5 jaar.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik kon bij een bedrijf aan de slag, ook als assemblage en magazijn medewerker.
Helaas valt het mij echt super super tegen daar! |o ik baal hier zo van!

Magazijn heb ik nog niet gezien, daarin tegen wordt ik steeds op 1 en dezelfde afdeling op de assemblage ingezet, bijna de hele dag door hetzelfde. CV ketels bedraden..
Als de sfeer goed is, dan zou dat nog niet zon ramp zijn. Maar die is ook uitermate slecht...
Degenen die mij in moeten werken, maken er een potje van, Nergens is tijd voor..
Daarnaast is er 1 persoon die daar elke dag werkt en daar al lang werkt, maar dat is een oude heks! Altijd doe dit, doe dat. En wat je ook zegt, ze heeft er altijd commentaar op. Het is duidelijk dat ze mij niet mag, omdat ik alleen in dagdienst werk (vind ze asociaal van mij, omdat hun wel avondploeg doen) en omdat ik geen 5 maar 3 dagen werk (ze vind het belachelijk dat iemand paarden en sport belangrijker vind dan werken tot je erbij neervalt) als ik achteraan de baan ben met bedraden, zie ik ze met die andere collega staan praten en steeds naar mij kijken. Duidelijk dat ze mij probeert zwart te maken bij de rest. Want zodra ik eraan kom, en erbij kom staan. Dan stuurt ze me altijd weg ergens heen omdat daar weer wat gebeuren moet (terwijl we een team horen te zijn, en hun staan daar dus te nietsen) _-:(

1 Februari krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, en van deze huidige baan hebben we de gegevens gebruikt voor een klein deel van de hypotheek. De rest op mijn vriend zijn vaste baan.

Nu moet ik morgen daar weer werken, maar ik zit er momenteel helemaal doorheen..
Zoveel veranderingen, tegenslagen en drukte de laatste tijd gehad. Ik voel mij daarbij ook niet lekker (hoofdpijn, duizelig, misschien tegen een griep aan) En hele irritante trillende spiertjes bij mijn ogen (ben ik gek aan t worden? >;) )

Wat moet ik doen? Wat zouden jullie doen???

1: Morgen overleven, en maandag en dinsdag nog en dan daar vertrekken zodra de akte (sleuteloverdracht) heeft plaatsgevonden, en terug naar het bedrijf waar ik het wel leuk had. Voor een half jaar nog, en dan weer verder zien? Evt 6 maanden ''vakantie houden'' en daarna weer terug komen.

2: Hier blijven werken en proberen vol te houden tot eind April. En dan weer terug naar het leuke bedrijf voor 1,5 jaar.

3: Of nu ziek melden en zodra de akte (sleuteloverdracht) heeft plaatsgevonden, terug naar het bedrijf waar ik het wel leuk had. Voor een half jaar nog, en dan weer verder zien? Evt 6 maanden ''vakantie houden'' en daarna weer terug komen.

Mijn gevoel schreeuwt die laatste, NR 3 *\%/* . Maar mijn verstand zegt 1 of 2, maar ik heb zo langzamerhand het gevoel dat 1 dag daar 1 dag teveel kan worden. |o %) :roll:

Mijn vriend zegt, ach niet aanstellen en gewoon je eroverheen zetten en gaan werken. Absoluut niet ziekmelden ofzo, en tot April ff volhouden.. Die snapt het niet, hij werkt al 12 jaar voor 1 en dezelfde baas en heeft het leuk daar,

Pfff het liefste ging ik een winterslaap van een jaar houden ofzo, zo voel ik me nu.. (de laatste 2/3 werken eigenlijk al :O :Z %) )

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:14

Heb je alleen een paardendiploma?

Misschien een idee om een opleiding te gaan doen waar wel wat aan hebt zodat je leuker werk kan krijgen? :)

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Ik weet even niet meer wat te doen wat werk betreft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:20

Ik ben echt tegen mensen die onnodig uitkering trekken en vind dus dat je eerst iets anders moet hebben voor je ergens weg gaat. Als je echt geen baan kan vinden of ziek bent oid vind ik het een ander verhaal maar als je keuze genoeg hebt vind ik dat je gewoon moet werken. Optie 2 dus.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:20

ik heb de mbo 4 paardenhouderij diploma, en het diploma hondentrimmen.

Ik ben wel eens aan het kijken naar opleidingen en cursussen, maar kom er niet echt uit. Meeste is weer terug de schoolbanken in, opleidingen van 2/4 jaar. Of cursussen waar je weinig mee kunt.

Gezien een eigen huis en paarden en alles wil ik wel blijven werken. Verder hebben mijn vriend en ik samen een klein handelsbedrijf waar we mee aan het opbouwen zijn. De planning is om volgend jaar een stap verder te willen in ons leven. En als het ons gegeven is, een kindje t mogen krijgen.
Dan ga ik mij alleen richten op het bedrijfje en niet meer voor een baas te gaan werken

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:24

Dobel schreef:
Ik ben echt tegen mensen die onnodig uitkering trekken en vind dus dat je eerst iets anders moet hebben voor je ergens weg gaat. Als je echt geen baan kan vinden of ziek bent oid vind ik het een ander verhaal maar als je keuze genoeg hebt vind ik dat je gewoon moet werken. Optie 2 dus.


Ik heb tenslotte wel eerst iets anders voordat ik hier wegga, het bedrijf waar ik nog een half jaar kan werken. Alleen na de halve jaar zou ik dus niets hebben. En dus evt een half jaar eruit gaan, om daarna weer terug te komen (eventueel bedoel ik mee, als ik in die tussentijd van dat halve jaar geen andere baan vind)

hwn
Berichten: 4705
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:25

Ik zou ook gaan voor optie 2. Tot eind april is zo lang niet meer.

Of optie 1, en overleggen met het uitzendbureau of ze je iets kunnen aanbieden voor die 6 maand.

xMathilde
Berichten: 1012
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Ik weet even niet meer wat te doen wat werk betreft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:29

Ik zou ook gaan voor optie 2. Even doorzetten en het is het waard!
Heb je een garantie dat je terug kan naar dat leuke bedrijf?

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:31

Dobel schreef:
Ik ben echt tegen mensen die onnodig uitkering trekken en vind dus dat je eerst iets anders moet hebben voor je ergens weg gaat. Als je echt geen baan kan vinden of ziek bent oid vind ik het een ander verhaal maar als je keuze genoeg hebt vind ik dat je gewoon moet werken. Optie 2 dus.

Sorry, maar zo werken die dingen niet, hoor.
Je krijgt echt geen uitkering als het onnodig is.
Fijn, trouwens, dat je dit vindt: zo hebben we de boel ook met elkaar geregeld in NL. :)

Dat TS 'er doorheen zit' valt onder een ander chapiter.
Ziek is ziek, of het griep is of wat dan ook is vers 2 - maar als je als mens in gemoede vindt dat je niet kunt werken mag/moet je thuis blijven.

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:32

Ik zou alle 3 niet doen, gewoon een leuke vaste baan gaan zoeken en niet steeds een halfjaartje daar en dan weer terug voor zoveel jaar/maanden. Waar een wil is, is een weg. Er zijn zat bedrijven met wel een leuke sfeer en collega's. Ga eens kijken naar klantenservice medewerker. Welke regio zit je?
Ook even schouders eronder zetten hoor! Je klaagt ook best veel als ik dat even mag zeggen, je moet het zelf ook leuk maken. Ga naar die vervelende collega toe, vraag naar haar probleem, nodig haar uit voor een lunch/kop koffie, weet ik veel. Zoek andere wel leuke collega's in het bedrijf. Je hoeft ook niet met iedereen beste vrienden te zijn. Ga anders een gesprek aan met je baas, vraag of je naar een andere afdeling kan. Mogelijkheden zat!

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:34

ja ik heb een garantie dat ik daar terug kan komen, 1 belletje en ik kan er bij wijze van spreken morgen weer beginnen (boh wat mis ik het daar)
Het bedrijf waar ik nu werk is zo stressvol, constant dat opgejaagde gevoel en die ogen in je rug :r
ban bang dat ik mij niet meer in kan houden en daar morgen of een andere dag helemaal uitflip _-:( }:)

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:41

Lizzyy schreef:
Ik zou alle 3 niet doen, gewoon een leuke vaste baan gaan zoeken en niet steeds een halfjaartje daar en dan weer terug voor zoveel jaar/maanden. Waar een wil is, is een weg. Er zijn zat bedrijven met wel een leuke sfeer en collega's. Ga eens kijken naar klantenservice medewerker. Welke regio zit je?
Ook even schouders eronder zetten hoor! Je klaagt ook best veel als ik dat even mag zeggen, je moet het zelf ook leuk maken. Ga naar die vervelende collega toe, vraag naar haar probleem, nodig haar uit voor een lunch/kop koffie, weet ik veel. Zoek andere wel leuke collega's in het bedrijf. Je hoeft ook niet met iedereen beste vrienden te zijn. Ga anders een gesprek aan met je baas, vraag of je naar een andere afdeling kan. Mogelijkheden zat!


Ik heb al heel veel zitten speuren op internet en rondgekeken overal of ze nog ergens mensen zoeken.
Ik mag van mijzelf zeggen dat ik altijd vriendelijk ben/blijf en mijn best doe om ook naar die ene collega aardig te blijven (we werken in een team van 3, dus ik moet wel met deze persoon samenwerken, maar als zij mij maar de rug blijf toekeren en tegen mij blijft zeuren, dan weet k het ook niet meer)
Een gesprek met de baas heb ik al gehad, maar de andere afdelingen zijn voorzien momenteel. Ik mag nu 1 dag op een andere afdeling werken, (dinsdags) leuke mensen en leuke werkzaamheden. Die zeiden mij nog dat ze het knap vonden dat ik tussen de zuurpruimen kon werken, hahaha, nja kunnen en moeten, daar zit een verschil in hé

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:49

Lizzyy schreef:
Ik zou alle 3 niet doen, gewoon een leuke vaste baan gaan zoeken en niet steeds een halfjaartje daar en dan weer terug voor zoveel jaar/maanden. Waar een wil is, is een weg.

....ik geef toe, dat de werkeloosheidscijfers dalen.

Dit betekent niet "dat mensen eindelijk zouden gaan solliciteren", maar dat de bazen weer contracten aanbieden.

Die contracten zijn bijna altijd tijdelijk.
"Gewoon een leuke vaste baan zoeken", ik begrijp niet goed wat je daarmee wil.

De meeste sollicitanten doen dit - maar als de banen er niet zijn,
....of beter, als de baas geen trek heeft in een vast contract....
dan krijg je bovenstaand verhaal:
"Wat ben jij een fijne werknemer! Je krijgt nu een tijdelijk contract - dan ga je weg en over een poos mag je weer terugkomen, lief van ons, he?"

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:05

Grappig dat mensen zulke verschillende meningen kunnen hebben. Ik zou namelijk zeggen: weg wezen daar! Ik heb ruim een jaar lang met een burnout thuis gezeten omdat ik ergens werkte waar ik dag in dag uit met lood in mijn schoenen naartoe ging. Huilen in de auto van de tegenzin maar mezelf toch een schop onder de kont geven en dom doorgaan. Dat werkt dus niet. Op een gegeven moment knap je dan volledig af en dan ben je veel verder van huis. En dan kan het maar zo eens zijn dat je langer thuis zit dan 6 maanden! Wel met een legitieme reden (want: ziek), dat wel, maar de vraag is of dat ook niet 'onnodig uitkering trekken' is, want je had iets kunnen doen om het te voorkomen. Als je hart schreeuwt om daar weg te gaan, luister daar dan naar! Dat schreeuwt het niet voor niets!

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ik weet even niet meer wat te doen wat werk betreft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:21

Tuurlijk moet je een burnout zien te voorkomen. Maar ik ben het wel met mijn voorganger eens: je klaagt wel heel veel. Overal is volgens jou wel wat.. Misschien ook goed om eens kritisch naar je eigen manier van doen te kijken?

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Ik weet even niet meer wat te doen wat werk betreft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:28

Ik zou voor optie 2 gaan en dan eens kijken waar het fout gaat.
ik heb het idee dat je dingen te negatief inziet( niet negatief bedoeld overigens) . Maar je eigen houding en dergelijke speelt ook mee.
Ga een gesprek aan met de mensen waarvan je het idee heb dat ze je niet mogen. En dan niet beschuldigend maar een open positief gesprek.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Ik weet even niet meer wat te doen wat werk betreft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 23:41

Ik zie momenteel alles negatief in. Als je maar genoeg pech hebt en dat soort mensen treft, dan krijg je dat vanzelf.
Bij het ene bedrijf waar het goed beviel had ik wel 20 collega's waar ik dagelijks mee werkte, en met niemand problemen gehad. Nu dus 2x achter elkaar een bedrijf getroffen waar de collega's niet normaal kunnen doen. De winkel waar ik eind vorig jaar 2 maanden gewerkt heb, punt 1, de financiële afspraken niet nagekomen. punt 2, iedereen had zowat een hekel aan elkaar. (even kort door de bocht gezegd)

Bij dit bedrijf is er voornamelijk 1 persoon die de boel opjut daar. Helaas is dat een vaste medewerker die de hielen van de baas likt. Ze heeft duidelijk gemaakt waarom ze mij niet mag (geen avonddienst en ''maar'' 3 dagen werken) probeer je een normaal gesprek aan te knopen, krijg je alleen maar negatieve opmerkingen terug. Ze weet alles altijd beter. 1 ding heeft ze gelijk in wat ze mijn eerste werkdag zei, als je hier een paar weken werkt wordt je een wrak en doet alles zeer..

Ik wil niet zeuren, zeer zeker niet. Maar ik kan hier gewoon geen positieve draai aan geven..

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:46

zorro schreef:
Tuurlijk moet je een burnout zien te voorkomen. Maar ik ben het wel met mijn voorganger eens: je klaagt wel heel veel. Overal is volgens jou wel wat.. Misschien ook goed om eens kritisch naar je eigen manier van doen te kijken?


Dit idee krijg ik ook een beetje: je hebt een leuke baan, mag daar een poos blijven, maar als iemand je een wortel voorhoudt, ben je zo weer gevlogen. Om er dan achter te komen dat het toch niet helemaal is wat je zocht... Ik zou zeggen, je hebt er zelf voor gekozen om die leuke baan te laten voor wat het was, en nu zit je met de gebakken peren. Even volhouden tot april dus, en dan terug naar die leuke baan (en volgende keer 3x nadenken voor je iets goeds opzegt)

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 23:54

TinGu schreef:
zorro schreef:
Tuurlijk moet je een burnout zien te voorkomen. Maar ik ben het wel met mijn voorganger eens: je klaagt wel heel veel. Overal is volgens jou wel wat.. Misschien ook goed om eens kritisch naar je eigen manier van doen te kijken?


Dit idee krijg ik ook een beetje: je hebt een leuke baan, mag daar een poos blijven, maar als iemand je een wortel voorhoudt, ben je zo weer gevlogen. Om er dan achter te komen dat het toch niet helemaal is wat je zocht... Ik zou zeggen, je hebt er zelf voor gekozen om die leuke baan te laten voor wat het was, en nu zit je met de gebakken peren. Even volhouden tot april dus, en dan terug naar die leuke baan (en volgende keer 3x nadenken voor je iets goeds opzegt)


Dit komt omdat het er zo veel belovend uitzag (kans op vaste baan) een beter uurloon, dichterbij huis.
Maar die wortel die werd voorgehouden, bleek van binnen dus verrot te zijn.

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:55

Als je het er niet uithoudt, zou ik gewoon wat anders zoeken.
Ik ben het wel eens met de opmerking dat je het erg buiten jezelf legt.
Natuurlijk zijn er collega's die je niet liggen. En ja, er zijn helaas ook volwassenen die van 'pesten' hun hobby maken.
Maar je hebt wel een keuze in hoe er mee om te gaan.
Je kunt het ook zien als een uitdaging aan jou om je minder te laten beïnvloeden door wat anderen misschien(!!!) van je denken.
En wat denk je over haar? Dat is toch ook niet positief?
Ik hoor jou vooral zeggen wat jij denkt dat zij denkt. De meeste mensen zijn te druk met zichzelf bezig, om heel druk met anderen te zijn.
Je hebt geen directe invloed op je collega's, maar wel op je eigen gedachten en gedrag.
Kop op en succes. Lastige situaties kunnen je heel veel leren.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Ik weet even niet meer wat te doen wat werk betreft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:57

Als het even kan zou ik proberen het nog tot eind april uit te zingen bij je huidige baan. Dat is maar drie maanden en drie dagen in de week, dat moet toch uit te houden zijn, zeker omdat je weet dat jij daar over drie maanden weg bent?

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:04

Kan je niet iets eerder dan die drie maanden al weg gaan? en dan tot eind april even thuis zijn? Omdat je bericht over komt op mij dat als je nu naar het leuke bedrijf gaat en dan straks die 6 maanden daar weg moet, dat niet zo'n groot probleem is voor je is. Dan vraag ik me af, kan je dan niet beter nu een maand vrij nemen in plaats van die 6 maanden in de toekomst? En dan hoef je het toch iets minder lang nog vol te houden in deze baan.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ik weet even niet meer wat te doen wat werk betreft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:06

Kunnen jullie in principe bijvoorbeeld een maand rondkomen van slechts 1 inkomen? In dat geval zou ik tot eind maart blijven waar je nu bent (nog maar een paar weekjes, dan is het al zover!) en dan april nemen om weer op krachten te komen. Persoonlijk lijkt mij dat dat te overzien is als je maar drie dagen per week werkt.