Wat achtergrond info:
In 2016 heb ik eigenlijk geheel onverwacht mijn VWO diploma gehaald. Ik heb de laatste paar jaren op de middelbare het nogal 'moeilijk' gehad qua resultaten en emotioneel. Vooral het 6e jaar had ik last van een depressie/burn out, ik mocht zelf mijn lesrooster indelen en probeerde zoveel mogelijk te leren in momenten dat ik rustig was. Ik had ook totaal niet verwacht ik mijn diploma in 1x zou halen, ik leefde zowat op rustgevende medicijnen die weken

Van mijn eerste vak die ik niet gehaald heb had ik eigenlijk een 9 verwacht. Het hertentamen ging nog slechter dan het tentamen terwijl ik er weer een erg goed gevoel over had. Het andere vak was vooral een rekenvak en door slechte voorbereiding van mijn kant niet gehaald.
Door mijn dyscalcullie heb ik vooral moeite met rekenvakken en vakken die veel ruimtelijk inzicht eisen.
Tot nu toe heb ik 7 ects van de 20 ( 5 ects haal ik nog wel bij het hertentamen, ik was die dag echt ziek). Ik heb 2 vakken (de eerste 2) definitief niet gehaald, dus ik zal sowieso 8 ects missen. Ik mag nog 1 vak niet halen als ik doorreken, dan zou ik op 47 ects (minimale bsa is 45) hebben. Echter heb ik nog 2 struikelvakken. En er is nog kans dat ik onverwacht weer een vak niet ga halen, net zoals bij mijn 1e tentamen

Deze studie is echt geweldig, en ik zie dit helemaal zitten om er verder mee te gaan.
Ook de manier van lesgeven op de uni geeft mij veel rust (zelf plannen wanneer leren, wel of niet naar college).
Voordelen van stoppen: 100% zekerheid dat ik volgend jaar nog deze studie kan doen en ik heb van februari tot september tijd voor andere dingen.
Nadelen van stoppen: Vrienden die ik nu gemaakt heb weer 'kwijtraken', gevoel dat ik een jaar + geld heb weggegooid. Gevoel van falen.
Voordelen van doorgaan: Jaar afmaken, minder studievertraging. 'Compleet'gevoel.
Nadelen van doorgaan: Kans op negatief studieadvies, dan mag ik de komende 2 jaar deze studie (en elke studie die er op lijkt) niet meer doen.
Zo. Heel verhaal