Bijbaan gezocht, bijles geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

femmelz

Bijbaan gezocht, bijles geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 22:43

Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een bijbaantje, maar ik kan niet echt iets vinden. Ook zit ik al een tijdje te denken of ik bijles kan geven, maar vaak zijn dat online sites waar je je in moet schrijven, waarvan ik niet altijd weet of dat goed is.

Vandaar dat ik wat ervaringen zoek van mensen die bijles geven vanuit een instantie (of heet dat niet zo?), of mensen die nog een idee hebben voor een leuk bijbaantje.

Ikzelf ben 18 jaar en zit nu in het eerste jaar van de PABO, vandaar dat bijles geven (aan basisschoolleerlingen) me erg leuk lijkt.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Femke

theadora99

Re: Bijbaan gezocht, bijles geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:59

Ik geef zelf bijles via de Bijlesmeester (http://www.debijlesmeester.nl/docenten.php)
Heb toegang tot squla bijv, kan altijd mailen voor hulp en krijg altijd netjes op tijd betaald. Heb zelf alleen een 7 voor Engels en Wiskunde, maar scheikunde en natuurkunde kan ik zeker aan onderbouw echt prima bijles in geven en dat doe ik dan ook, en geef ook nog eens basisschool bijles in rekenen en een kindje in het algemeen.

Ook betaal je hierover geen loonheffing oid voor het geval je een ander bijbaantje hebt of vindt, ik heb nog 2 andere banen dus geen belasting betalen is heel mooi meegenomen.

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 23:03

Ooh, fijn om te horen! Ik was ook aan het kijken bij de bijles meester. Misschien ga ik het daar dan proberen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:06

Ja heb zelf helemaal niet zulke geweldige cijfers, maar momenteel 2 wekelijkse adressen, 2 die alleen als ze hulp nodig hebben het laten weten en eentje waar ik vrijdag voor het eerst naar toe ga haha. Je krijgt ook tips en schemas die je kan gebruiken, ze bellen vaak om alles persoonlijk met je door te spreken en je kan met de ouders compleet flexibel je eigen uren inroosteren.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:14

Ik denk dat ik iets vergelijkbaars als de bijlesmeester heb gedaan. Ik heb bijles gegeven via Bijlesnetwerk. Prima systeem! Enige nadeel is dat de ouders er behoorlijk voor betalen, terwijl jij nog minder dan de helft krijgt uitbetaald. Wel gewoon netjes betaald hoor, maar vind persoonlijk de prijzen richting de ouders te hoog.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:17

Lyceo werkt echt fantastisch :j Is wel alleen voor middelbare school voor zover ik weet. Betaalt goed, goed geregeld, beschikbaar door heel Nederland en verschillende dingen mogelijk. Zo help ik een paar dagen mee met examens Engels van mbo-leerlingen (gesprekspartner, dus Engels praten), maar ik geef ook examentrainingen, en huiswerkbegeleiding. Superflexibel.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:18

Nirvana_ schreef:
Ik denk dat ik iets vergelijkbaars als de bijlesmeester heb gedaan. Ik heb bijles gegeven via Bijlesnetwerk. Prima systeem! Enige nadeel is dat de ouders er behoorlijk voor betalen, terwijl jij nog minder dan de helft krijgt uitbetaald. Wel gewoon netjes betaald hoor, maar vind persoonlijk de prijzen richting de ouders te hoog.

Ben ik het wel mee eens eigenlijk. Maar het is wel zo dat zij zowel personeelskosten, als belasting, als kantoor dingen moeten onderhouden. Vind ik nog dat ze heel veel betaald krijgen daarvoor per leerling per uur, maar als die ouders dat willen..

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 16:41

Fijn dat er goede ervaringen zijn. Heb vanmiddag het formulier ingevuld, dus nu is het afwachten. Bedankt in ieder geval voor jullie ervaringen!