WFT Basis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

WFT Basis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 21:15

Hallo :)

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik via mijn werk de opleiding WFT Basis en daarna schade particulier kan gaan doen *\o/*

Zijn hier meer mensen die deze opleiding hebben gedaan ?
Ik ben benieuwd naar ervaringen, hoe is de opleiding ed :D

Groetjes Nienke

Noukie

Re: WFT Basis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:35

Ik heb WFT basis en recent (december 2016) PE weer geupdate.
Stiekem blijf ik het leuke materie vinden, ondanks dat ik het voor mijn dagelijks werk niet meer nodig heb.
Overigens heb ik WFT ook vanuit de schade hoek gestart, maar nadat ik mijn Basis had, besloot de werkgever dat ik beter M&S modules kon doen. Had ook geen advies functie.

Wat wil je weten? Onze opleiding was een paar jaar geleden intern geregeld, dus misschien niet te vergelijken met hoe jij het aangeboden krijgt?

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:54

Hoi TS, wat leuk dat je WFT mag gaan doen voor je werk!
Ik heb zowel Basis als Schade moeten halen (dat is alweer anderhalf jaar geleden) en ik vond het best pittig. Ik heb er wel een aantal maanden hard voor moeten studeren om het te halen. Het is veel materie en je moet de details wel aardig goed kunnen onthouden. Is het mogelijk om wat theoriedagen te volgen? Ik kreeg die aangeboden en daar heb ik veel aan gehad. Houd er rekening mee dat je de materie ook moet kunnen toepassen, dus rekensommen maken etc. Basis was vooral algemene kennis en dat betekende dat je veel kennis moest hebben over alle gebieden binnen de financiën. Schade gaat over verzekeringen en ik merkte dat het hielp om 'de rode draad' in verzekeringen te beheersen. Heel veel succes en mocht je vragen hebben, schroom dan niet om deze te stellen! :)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:48

Ik heb kortgeleden WFT basis gehaald.
Ik dacht het in 3 weken wel even te kunnen leren.. de laatste dagen heb ik letterlijk iedere vrije minuut zitten leren. Het is best wel veel informatie, de rekensommen moet je even in de gaten krijgen, dan is het goed te doen. Ik vond het wel erg interessant! Dat helpt ook, als je er weinig interesse in hebt is het toch redelijk droge stof.
De vraagstelling tijdens het examen steekt iets anders in elkaar dan ik gewend was van de oefenmaterie.
Dit is een kwestie van rustig en heel goed lezen tijdens het examen, dan is het goed te doen.
Kortom: neem de tijd!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:15

Ik heb de Wft basis in oktober behaald. Volgens verschillende websites ben je zo'n 40 a 70 uur bezig met de stof. Dat boek heeft rond de 300 pagina's, dus dan ben je er echt wel even mee bezig.

Maar ik heb zelf de boeken niet ingekeken. Ik heb geleerd door het maken van oefenvragen en oefenexamens (in de trein op weg naar werk/huis en de week voor het examen af en toe een uurtje. Ik denk dat ik er zo'n 10 uur mee bezig ben geweest in totaal.

Tijdens het examen de tijd nemen en goed lezen. De vraagstelling is zoals hierboven genoemd totaal anders dan de oefenvragen.

Ook zaten er in het boek en de oefenvragen een hoop fouten. Dit aangegeven bij de opleider, maar ze doen er vrij weinig mee. Dus als je twijfels hebt zou ik het zeker even navragen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:21

Ik heb basis, particulier en zakelijk. :)

Vond vooral het WGA/WIA gedeelte lastig van basis. Maar dat zal komen omdat ik er verder nooit iets mee van doen had.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:33

Ook ik heb basis, particulier en zakelijk. Basis vond ik goed te doen net als particulier schade.
Pas bij schade zakelijk moest ik er echt hard aan gaan werken. Maar het zijn zeker geen examens die men met een avondje leren haalt. Succes! Ik vind ze goed te doen en leuk om te leren.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:57

Ik volg even. Ben ook in overweging om hier wat mee te gaan doen.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:07

Ik heb afgelopen jaar basis en schade gehaald, nu bezig met vermogen, volgens mij wel wat pittiger. 600 pagina's ook, stuk meer dan die andere 2

Basis en schade vond ik goed te doen. Sommige onderdelen ook wel echt interessant, maar ook wel gort droge stof soms |o

mariantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:16

Ik heb de WFT-basis voor school gedaan op het hbo. Erg interessant. We moesten het in drie weken allemaal doen, dus dat wel even pittig. Goede materie. Met goede voorbereiding zeker te halen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 20:39

Dit topic ligt al een tijdje stil.

Aanstaande vrijdag heb ik mijn examen. Ben heel erg benieuwd en zenuwachtig haha. Ik haat examens.

Ben sinds eind augustus er mee bezig en heb veel vragen gemaakt en veel theorie geleerd. Ook 3 klassikale lessen gehad. Dus hopelijk haal ik het in 1x

Bentley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:56

Alvast veel succes!!
Ik heb WFT basis, particulier en zakelijk al wat jaren geleden gehaald en afgelopen jaar weer PE gedaan. Sommige stukken zijn echt taaie stof en kom ik in de praktijk zelden tegen, maar die moet je dus wel weten voor examen en met een beetje pech gaat daar een vraag over.

Bij welk examen ik ook doe weet ik de antwoorden op de eerste 3 vragen niet. In het begin raakte ik in de stress, maar nu ga ik gewoon verder met de rest en dan weet ik 'opeens' wel de antwoorden op de eerste vragen haha
In ieder geval succes nog even met leren en vooral met het examen!'

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 20:28

Ben geslaagd met een 8.
85% goed :))