Ervaringen Suzuki Alto 1.1 GLS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

H_M_UP

Ervaringen Suzuki Alto 1.1 GLS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 00:04

Hoi bokkers,

Ik weet dat er al veel topics bestaan over welke auto het beste is e.d.
Ik heb alleen meer een vraag over een specifieke auto; namelijk de Suzuki alto 1.1 gls. Is er iemand van jullie die deze auto heeft? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Zijn het rammelende 'koekblikken' ;) of zijn het prima autootjes?
Alvast bedankt voor je reactie!

Kever

Re: Ervaringen Suzuki Alto 1.1 GLS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:10

Ja! Rammelende koekblikken, maar prima autootjes ;)
Ik heb er eigenlijk bijna nooit wat mee, op wat ouderdomskwaaltjes na.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:16

Mijn vriend 'zit' in de auto's en zegt dat het prima auto's zijn :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:18

Ik volg even, wij hebben deze auto ook op het oog als 2e auto :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:22

Prima autootje :j
Heb er 80.000km mee gereden maa nadat ik meer als 80km snelweg per dag ging rijden hem toch bij de dealer ingewisseld naar een wat zwaardere auto.

Vond zelf dat het autootje het invoegen op de snelweg maar ook het inhalen wat slecht trok en daarnaast is het vooral met veel wind een auto die er wel wat last van heeft.

Maar zeker in de stad en korte afstanden een ideale auto die ook nog een zuinig is !

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:24

Ik ken iemand die niet zo zuinig is op die auto (oprecht zwak uitgedrukt, je moet gewoon moeite doen om in die auto te komen :') ) en het ding ziet er niet meer uit. Maar hij start werkelijk waar altijd en komt altijd weer zonder mokken door de apk. :j

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 00:32

Fijn dat jullie positieve ervaringen hebben :)
Het zou voor mij mijn eerste auto zijn, waar ik wel elke dag een best aantal kms mee moet gaan rijden. Ook snelweg dus, maar omdat ik nog beginnend bestuurder ben hoef ik echt geen auto die heel hard kan en snel optrekt o.i.d.
Op de snelweg is die dus wel wat minder? Maar nog wel te doen?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:39

Ik heb er 3 gehad :D De eerste was super. De 2e ook, maar de 3e was een maandagmorgen heeeeeeeeeeel vroeg model. Was ook de periode dat Suzuki ze niet meer zelf maakte maar een Indiaas bedrijf was Maruti heette.
Heb met name met die eerste 2 gruwelijk veel KM gereden, ook snelweg. En ja het vraagt een beetje aanpassen met invoegen en opletten met de wind, maar verder kachelde het ding altijd en 120-125 was geen probleem.
Als ik nu weer een klein gebakje zou moeten rijden werd het ook zeker weer een Suzuki :j

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 02:18

Ik heb 3 alto's gehad, alle drie top auto's. Het is dat de ik de nieuwe niet mooi vind én de kofferbak onpraktisch, 1 van die 2 minder en ik had weer/nogsteeds een alto gehad

Mijn versie van jouw auto was de Suzuki Maruti Spirit Jubilee <3

Over alledrie geen slecht woord te zeggen, maar die laatste, dat was mijn kleine road warrior. Bijna 300.000 km mee gereden, nooit een probleem.

Toen helaas een gaatje in de radiateur (gefixt met spul van Heuts, for the time being), hitteschildje onderweg verloren (kan geen kwaad hoor), en toen de dooddoener: reparatie van 1500 euro, koppeling.

na honderdduizenden km, na zoveel meegemaakt te hebben, met goed verstand de keuze gemaakt voor een andere- maar ik mis mijn maatje...

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:53

Ook als beginnend bestuurder wil je gewoon vlot kunnen invoegen op de snelweg toch ;)
Ik vind mijn altootje op de snelweg prima oké maar hoef dan ook niet dagelijks de snelweg op. Die van mij trekt ook echt niet heel traag op en is sneller op snelheid dan de Opel Corsa van m'n vriend. M'n alto maakt wel veeel herrie boven de 100km/uur. En wat idd hierboven werd gezegd: doordat ie zo licht is, vind ik het minder prettig om met zware wind te rijden.
Maar super zuinig en zeker voor 80-wegen een top ding.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:59

Ik rij ook al jaren alto. Ook langere afstanden, heb tijd lang 4 tot 5x per week de Afsluitdijk er mee overgereden. Idd beetje wind gevoelig door zijn lichte gewicht. Maar verder fijne auto. Bij tweedehandse idd ff opletten op radiateur (voor ca 80,- laat je een nieuwe plaatsen). En ik heb nu zelf met de laatste gehad dat de ophanging vd voorwielen doorgeroest was (en heb dat 1X eerder gehoord van iemand met zelfde auto).

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:16

onze alto is 19 jaar. Rijd altijd. is een automaatje. Leuk wagentje.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:16

AnneJ1995 schreef:
Ook als beginnend bestuurder wil je gewoon vlot kunnen invoegen op de snelweg toch ;)
Ik vind mijn altootje op de snelweg prima oké maar hoef dan ook niet dagelijks de snelweg op. Die van mij trekt ook echt niet heel traag op en is sneller op snelheid dan de Opel Corsa van m'n vriend. M'n alto maakt wel veeel herrie boven de 100km/uur. En wat idd hierboven werd gezegd: doordat ie zo licht is, vind ik het minder prettig om met zware wind te rijden.

grappig, wij hebben ook een alto en een corsa

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 10:33

AnneJ1995 schreef:

Dat inderdaad wel ;) maar ik bedoel meer dat ik al snel tevreden ben met een auto ook al is hij niet de snelste.
Bedankt weer voor de reacties!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:47

Mijn eerste auto was ook een alto, fijn autotje en enorm betrouwbaar. Als je op de snelweg boven de 120km kwam begon die wel te rammelen maar aangezien ik amper op de snelweg reed geen probleem.
Heb hem weggedaan omdat ik een auto voor de trailer wilde. En dat is ook weer een Suzuki geworden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:49

Het niet de snelste zijn dat is inderdaad geen probleem maar vooral met een tweedehandsje let dan wel goed op hoe het ding optrekt.

Het is niet een snelle auto waardoor je juist als beginner bestuurder wel op met letten met invoegen en inhalen. Als je 120 rijd op de snelweg heb je met een alto niet even snel wat extra gas bij te geven dat trekken die motortjes (ik spreek dan over de nieuwe) niet je moet dan terug gaan schakelen om echt bij te komen :)

Maar het ja echt een prima auto om mee rond te rijden standaard zit er al heel veel op en het is ook wel een autootje wat lekker aan voelt op de weg :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:54

Ik had een suzuki alto 1.0 uit 2012, hij is in september verkocht.
Fantastische auto, heel stabiel en ook op de snelweg kwam hij echt prima mee. Ik vond hem ook nog best stil voor zo'n kleine auto. Nooit gekke dingen mee gehad, heel betrouwbaar!

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 16:41

Ik ga nu waarschijnlijk morgen kijken naar een Toyota aygo. Eigenlijk wat boven mijn budget maar hij is wel erg leuk. De Suzuki houd ik nog steeds als mogelijke auto in mijn gedachten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:43

Dan zou je de Citroen C1 en Peugeot 107 of 108 ook nog kunnen overwegen, motorisch precies hetzelfde als de Aygo.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:56

Ook een altootje gehad, nooit problemen mee gehad! Altijd starten en lopen, erg zuinig in de benzine! Op en neer naar Luxemburg op een tank :) Alleen de heuvels in Luxemburg vond ie niet zo grappig. Inhalen op de snelweg moet je ruimte voor nemen, trekt niet zo snel op. Verder prima autootje!

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 17:10

miccamaaike schreef:
Dan zou je de Citroen C1 en Peugeot 107 of 108 ook nog kunnen overwegen, motorisch precies hetzelfde als de Aygo.

Klopt, alleen deze auto zag ik toevallig voorbijkomen voor een redelijke prijs en ook nog eens in de buurt. Dezelfde soort auto's zijn er best een aantal van te koop, maar dat kan ik niet betalen.
Dus of dit is wat, en anders kijk ik gewoon verder naar een Suzuki.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:36

Ik heb een Aygo. Prima stadswagentje, rijdt als een zonnetje. Ook heel zuinig, net eens gemeten en deze haalt 1/19 gecombineerd, dus daar klaag ik zeker niet van!
Voor mij is het wel serieus aanpassen omdat ik van een 1500 diesel kwam, Micra. Op de snelweg merk je het verschil heel goed, Aygo is net een slak, en durf ook niet zo goed meer inhalen als bij mijn Micra omdat die daar het vermogen voor mist... Maar het is zeker een prima ding als je niet regelmatig de snelweg op moet!
(En de verwarming erin is echt heel goed haha)

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 18:01

xLes schreef:
Ik heb een Aygo. Prima stadswagentje, rijdt als een zonnetje. Ook heel zuinig, net eens gemeten en deze haalt 1/19 gecombineerd, dus daar klaag ik zeker niet van!
Voor mij is het wel serieus aanpassen omdat ik van een 1500 diesel kwam, Micra. Op de snelweg merk je het verschil heel goed, Aygo is net een slak, en durf ook niet zo goed meer inhalen als bij mijn Micra omdat die daar het vermogen voor mist... Maar het is zeker een prima ding als je niet regelmatig de snelweg op moet!

Ik moet er dus wel de snelweg mee op, maar ik denk dat een Suzuki dan nog minder fijn is op de snelweg dan de Aygo of zie ik dat verkeerd?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:10

H_M_UP schreef:
xLes schreef:

Ik moet er dus wel de snelweg mee op, maar ik denk dat een Suzuki dan nog minder fijn is op de snelweg dan de Aygo of zie ik dat verkeerd?

Oh ik heb geen probleem met vlot inhalen hoor! Alleen t invoegen (dus op snelheid komen) is wat minder vlot.
Ligt denk ik ook aan je eigen rijstijl.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:13

Die van mij is 14,5 jaar oud en afgezien van wat kleine dingetjes nooit grote drama's gehad. Gewoon een simpel betrouwbaar autootje.

Qua rijden op de snelweg. Op een 120km weg is het wel intensief rijden. Het is beweeglijker dan als je met een grotere auto rijdt. Verder merk is dat je door het lage gewicht ook wat last kunt hebben van sterke wind.

Ik ben er meerdere keren mee naar Duitsland gereden, allemaal geen probleem. Maar harder dan 130 zit er echt niet in. Uiteraard heb ik het hier over het oude model.