Een nieuwe opleiding volgen of gaan werken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Een nieuwe opleiding volgen of gaan werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 04:07

Aangezien ik over ongeveer 3 weken klaar ben met m'n huidige opleiding (beveiliging niveau 2) zit ik heel erg te twijfelen.
Ik wil graag een nieuwe opleiding hierna gaan volgen maar ik weet gewoon niet precies wat ik wil gaan doen, ik heb het er ook heel vaak over met mijn vader maar het enige wat hij zegt is dat ik niet lang meer heb om mijn keuze te maken dus daar heb ik niet veel aan.

Ik vind het leuk om in de beveiliging te werken alleen ik kreeg op mijn stage een beetje het gevoel alsof ik niet heel serieus genomen werd, daar kan ik me opzich wel in plaatsen want zelf zou ik ook niet naar een klein dun meisje luisteren. :o
Ik heb wel een paar opleidingen die me leuk lijken, maar dan wil ik eerst mijn conditie helemaal goed hebben..

Nu is mijn vraag dus, ik heb nog ongeveer een maand om te bedenken of ik liever een tijdje wil gaan werken of toch weer een nieuwe opleiding te gaan volgen, wat zouden jullie me aanraden om te doen?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 04:23

Ik zou zeker aanraden om, mits het financieel mogelijk is, eerst nog een studie te gaan volgen! :j

Ik heb zelf eerst de SAW (sociaal agogisch medewerker) gevolgd. Deze dan ook behaald in 2012, toen was ik 20 en vond ik mijzelf nog te jong om volledig aan het werk te gaan én wilde ik graag zoveel mogelijk diploma's/certificaten in mijn bezit hebben. Daarom toen dus ook besloten om nog een opleiding te volgen. Gezien het feit dat ik financieel al volledig voor mijzelf moest zorgen heb ik gekozen voor een BBL opleiding en ben ik hiervoor uitgekozen. :) Inmiddels zomer 2015 gediplomeerd Verzorgende IG en dus nog een diploma op zak. Het liefste leer ik nog door tot verpleegkundige, maar helaas liggen de BBL opleidingen niet voor het oprapen.

Werken kun je nog lang genoeg, probeer jezelf te ontwikkelen. Studeren is altijd goed!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 04:33

Melanie_B schreef:
Ik zou zeker aanraden om, mits het financieel mogelijk is, eerst nog een studie te gaan volgen! :j

Ik heb zelf eerst de SAW (sociaal agogisch medewerker) gevolgd. Deze dan ook behaald in 2012, toen was ik 20 en vond ik mijzelf nog te jong om volledig aan het werk te gaan én wilde ik graag zoveel mogelijk diploma's/certificaten in mijn bezit hebben. Daarom toen dus ook besloten om nog een opleiding te volgen. Gezien het feit dat ik financieel al volledig voor mijzelf moest zorgen heb ik gekozen voor een BBL opleiding en ben ik hiervoor uitgekozen. :) Inmiddels zomer 2015 gediplomeerd Verzorgende IG en dus nog een diploma op zak. Het liefste leer ik nog door tot verpleegkundige, maar helaas liggen de BBL opleidingen niet voor het oprapen.

Werken kun je nog lang genoeg, probeer jezelf te ontwikkelen. Studeren is altijd goed!

Dankjewel voor je reactie, het klopt idd wat je zegt met dat je altijd nog kunt werken maar ik weet gewoon echt niet welke studie ik nog wil volgen.

Ik wil het liefst in deze richting blijven, dus ik zat zelf te denken aan htv, veva of iets in het leger, maar ik weet het gewoon echt niet.. -O-

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 04:34

melissac schreef:
Melanie_B schreef:

Dankjewel voor je reactie, het klopt idd wat je zegt met dat je altijd nog kunt werken maar ik weet gewoon echt niet welke studie ik nog wil volgen.

Ik wil het liefst in deze richting blijven, dus ik zat zelf te denken aan htv, veva of iets in het leger, maar ik weet het gewoon echt niet.. -O-

Misschien dezelfde functie alleen dan wellicht een niveau hoger, als dat in de mogelijkheden ligt? :)
En ga vele scholen en informatie avonden langs. Echt een aanrader. :j

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 04:39

Melanie_B schreef:

Misschien dezelfde functie alleen dan wellicht een niveau hoger, als dat in de mogelijkheden ligt? :)
En ga vele scholen en informatie avonden langs. Echt een aanrader. :j[/quote]

Een niveau hoger zou kunnen, maar dan zal ik alsnog eerst ervaring moeten hebben in het beroep zelf.

verootjoo

Re: Een nieuwe opleiding volgen of gaan werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:38

Niveau hoger en tegelijk werken? Bbl opleiding niveau 3? Als dat bestaat.

Ik zou proberen uit te komen op niv 4 uiteindelijk.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:40

Ik zou een jaar gaan werken en daarin ook goed de tijd nemen om te bedenken wat je zou willen. Dan volgend jaar verder studeren.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:49

Persoonlijk vind ik zelf het beroep als handhaver pittiger dan beveiliger (heb beide gedaan).
Dus als je als beveiliger jezelf al niet serieus genomen voelt ivm je lengte en postuur raad ik je niet aan om als handhaver te gaan werken.

Mocht je vragen hebben mag je altijd een pb sturen. Ik praat niet graag openbaar over mijn beroep.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:51

Ts heb je weleens gekeken voor de opleiding coördinator beveiliger? Is niveau 3 uit mijn hoofd.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:56

Ik zou echt niet stoppen met doorleren en gaan werken. Ik heb dit zelf namelijk wel gedaan na 3 opleidingen (en 3 diplomams) ben ik full time gaan werken en momenteel zit ik zonder werk en wil ik graag weer terug naar school maar die stap is nu zoveel groter als 3 jaar geleden toen ik nog op school zat.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:06

Wat wil je graag worden/doen? Als je bij defensie/politie wilt werken dan kan je daar bijvoorbeeld vaak interne opleidingen doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:35

Waarom moet je binnen nu en een maand de keuze hebben gemaakt? Je kunt toch ook in september gaan starten met een nieuwe opleiding en tot die tijd een baantje zoeken en gaan nadenken wat je écht wilt. Het lijkt mij niet verstandig om overhaast een studie te kiezen. In de tussentijd kun je misschien ook kijken of er ergens interne opleiding of BBL-leerplaatsen te vinden zijn, zoals Nicje87 ook al oppert.