Opleiding Juridisch Medewerker niveau 4 mbo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Opleiding Juridisch Medewerker niveau 4 mbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 00:42

Hoi hoi!
Ik ben aan het eind van mijn niveau 2 opleiding in de zorg en ik moet een nieuwe opleiding gaan kiezen. In de zorg wil ik niet meer. Maar ik weet totaal niet wat ik wil studeren en ik wil graag niet weer een aantal jaar studie volgen die ik niet leuk vind. Met beroepskeuze testen kom ik uit als zakenvrouw of beroepen op juridisch gebied.

Aangezien ik officeel niveau 4 geschoold ben maar door wiskunde op de middelbare school naar niceau 2 ben gezet heb ik dus een niceau 2 opleiding gedaan. Van mijn mentor heb ik groen licht voor niveau 4. Alleen moet ik daar dan nog aangenomen worden aangezien ik geen niveau 3 diploma heb.

Nu had ik eindelijk een opleiding gevonden die misschien wel wat voor me is, namelijk juridisch medewerker. Zijn hier mensen die deze studie volgen of hebben gevolgd? Is het aan te raden? Is het qua niveau haalbaar als je vanaf een basisberoepsgerichte leerweg komt?

Thanks alvast!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:45

Ik heb deze opleiding in 2015 afgerond, ik reageer morgen even via PB.

Ik kan wel alvast zeggen dat ik het niveau niet hoog vond en dat ik door de opleiding gevlogen ben. Maar dat zal ook liggen aan de (oprechte) interesse, motivatie en sfeer rondom de opleiding.

Ik heb klasgenoten gehad die vanaf het HBO kwamen, vanaf havo, mavo, VMBO en niveau 3.
Er is een groot gedeelte afgevallen, maar ik vermoed niet meer als 'normaal'.

Er is ook een gedeelte die langer over de opleiding heeft gedaan.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 01:12

Balou_k schreef:
Ik heb deze opleiding in 2015 afgerond, ik reageer morgen even via PB.

Ik kan wel alvast zeggen dat ik het niveau niet hoog vond en dat ik door de opleiding gevlogen ben. Maar dat zal ook liggen aan de (oprechte) interesse, motivatie en sfeer rondom de opleiding.

Ik heb klasgenoten gehad die vanaf het HBO kwamen, vanaf havo, mavo, VMBO en niveau 3.
Er is een groot gedeelte afgevallen, maar ik vermoed niet meer als 'normaal'.

Er is ook een gedeelte die langer over de opleiding heeft gedaan.

Dit is ook de enige opleiding die mijn interesse trok en voor mij geldt ook als ik het leuk of interessant vind dan doe ik er ook echt mijn best voor. Daarom ben ik nu ook hard aan het werk om met rekenen (wat nog steeds met moeite gaat) op 2F niveau te komen. Nederlands zit ik dat al (zelfs 3F) maar om door te stromen moet ik ook rekenen op 2F halen.

Ik kijk uit naar je pb morgen, super leuk!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:10

Ik volg de opleiding Juridisch medewerker zakelijke dienstverlening op MBO niveau 4. Ik doe deze opleiding naast mijn baan van 36 uur. Dus nog 2 dagdelen in de week naar school. Het is ook de verkorte versie van 2 jaar. Erg leuke opleiding, en ondanks dat hij versnelt is vind ik het nog prima te doen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 21:29

M_arjolein schreef:
Ik volg de opleiding Juridisch medewerker zakelijke dienstverlening op MBO niveau 4. Ik doe deze opleiding naast mijn baan van 36 uur. Dus nog 2 dagdelen in de week naar school. Het is ook de verkorte versie van 2 jaar. Erg leuke opleiding, en ondanks dat hij versnelt is vind ik het nog prima te doen.

Dank voor je reactie. Ik sta ingeschreven heb alleen nog niets gehoord. Ben benieuwd!