Op dit moment loop ik stage bij een bedrijf waar kinderen met bijvoorbeeld het syndroom van Down of een laag IQ werken. Ik probeer een werkpakket (een soort lesprogamma) te maken voor deze kinderen, maar vind het lastig wat ik deze kinderen zou kunnen leren. ik volg zelf namelijk geen opleiding die te maken heeft met deze doelgroep, maar diergezondheid & management. Ik wilde graag iets anders proberen en daarom dit uitstapje naar de zorgrichting in combinatie met een lesprogramma samenstellen
Het werkpakket gaat over paarden. Deze kinderen werken eigenlijk alleen met pictogrammen en plaatjes. Dit is voor hen het meest duidelijk omdat dit ook gebruikt wordt in hun dagprogramma. Het werkpakket zou dus ook uit picto's en plaatjes moeten bestaan. Mijn vraag is dus eigenlijk; Wat voor opdrachten kan ik deze kinderen geven die betrekking hebben op het onderwerp paard?
Het mogen allerlei opdrachten zijn. Binnen opdrachten, buitenopdrachten... Als het maar met plaatjes kan en de kinderen het 'zelfstandig' kunnen doen. Een computer opdracht met dingen opzoeken gaat bijvoorbeeld niet
Brand los! ik ben benieuwd of jullie ideeën hebben
Alles moet dus kloppen voordat je het in gebruik neemt.