Ik zit nu in het 3de maar ik wil ruim optijd denken over wat ik hierna ga doen. Ik zit in Vmbo-Gt en moet dus hierna nog 1 jaartje. Dus ik ga een MBO opleiding doen en maximaal niveau 4. BOL of BBL maakt mij op dit moment niet uit, maar het liefste heb ik een keuze. Ik wil het liefst iets met paarden doen, maar ik zou niet weten wat. Ik heb op dit moment geen eigen paard, maar als ik 15 word gaan mijn ouders en ik praten over een eigen paard. Dus een opleiding waar ik een eigen paard voor nodig heb is waarschijnlijk geen probleem. Ik woon in Zevenaar (net onder Arnhem), maar het is geen probleem om met de trein te gaan. Ik zat te kijken naar Groenhorst in Barneveld. Er stond bij "voorbeelde van functies die afgestudeerde voeren:" Ik heb daar tussen gekeken en sommige dingen spreken mij wel aan:
~Ruiter
~Trainer
~Medewerker op manege/hengstenstal/etc.
~Paardenhouder.
Maar er stond geen verdere informatie over deze beroepen. Zou iemand mij hier wat meer informatie over willen geven? Hoe kan je bijvoorbeeld geld verdienen als ruiter? Wat doe je precies als medewerker op een stal? En wat doet een trainer precies? Traint die alleen met bijvoorbeeld jonge paarden? En nog veel meer vragen.
Zo kwamen er veel vragen in mij op, misschien kan iemand ze beantwoorden?
Dit is waar ik het vandaan haalde:
http://www.groenhorst.nl/groenhorst-sch ... 0-houderij
Ik snap er zelf niet heel veel van, dus als je tijd hebt, dan zou ik een soort samenvatting er op prijs stellen.

Als je zelf ideeën hebt voor studies die ik kan doen, zeg het dan even.

Alvast bedankt,
Yvonne
Ik raad het je dan ook af, zo'n "paardendiploma" kan je helaas vrij weinig mee.