Engels cv?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Vero

Engels cv?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-17 13:19

Ik had een vraag over het maken van een cv in het Engels.
Hoe zet je je middelbare school en het profiel erin? Ik doe havo, dus ben wel benieuwd hoe je dat moet vertalen. Gewoon havo erin zetten of Secondary school? En dan het vakkenpakket, hoe zet je dat erbij?

Ook vraag ik me af hoe je een maatschappelijke stage erop kan zetten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Edit: algemene tips voor een cv in het engels zijn ook welkom.

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Sizzle

Re: Engels cv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:34

Voor welk land moet hij geschikt zijn?
In iedergeval sloop je in een Engelse CV zoveel mogenlijk persoonlijke informatie eruit.
Alle opleidingen die niet de meest recente is kun je gewoon de nederlandse naam laten staan. Welke niveau middelbare school je gedaan hebt is doorgaans niet zo boeiend, wel het niveau wat je erbij gedaan hebt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-17 13:37

Hij moet geschikt zijn voor Engeland. Middelbare school is wel mijn meest recente aangezien ik er nog op zit haha.

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:14

O haha, er zijn wel vertalingen voor maar het onderwijssysteem is per land vrij uniek dus ik zou geen kunsten uit de kast halen en gewoon (higher) general secondary education gebruiken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:16

"Equivalent to A-levels successfully completed" is wat ik er op moest zetten voor een ASO studie in België.

Ik zou het middelbare systeem in Engeland eens opzoeken, zij kunnen al heel jong bepaalde vakken latten vallen en zetten dan op de cv die vakken die overbleven.

Heb je daar wat aan?

edit: ik heb het pas moeten doen en heb er uitgebreide instructies over in mijn cursus (universiteit Antwerpen, Engels 3, vak wordt gegeven door Britse prof die het systeem en de cv's daar kent)

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Hanmar
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:21

A-levels zijn de laatste twee jaar van de middelbare school; eerst is er GCSEs (grofweg tussen 14 en 16), en dan (optioneel) de A-levels. 't Is een heel ander schoolsysteem dan in Nederland en het is niet zo gemakkelijk om dat te 'vertalen'. Over het algemeen moet je dat ook niet doen, dat schept immers alleen maar verwarring.

Het hangt er ook een beetje vanaf waar je het voor wilt gebruiken. Ben je je aan het aanmelden voor een opleiding in Engeland bijvoorbeeld, dan zou ik 'HAVO' zeker noemen omdat de kans aanwezig is dat een admissions officer op de hoogte is van het systeem of in elk geval een manier heeft om het uit te zoeken, maar dan moeten ze wel weten welk niveau je doet natuurlijk. Is het meer algemeen, dan kun je het houden op 'Secondary education'. Het kan handig zijn om je vakkenpakket (als je dat al hebt gekozen) erbij te noemen, ook dat is namelijk anders georganiseerd daar dus het kan nuttig zijn om aan te geven welke vakken je doet. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:06

Ik heb op mijn Engelse cv iets van "VWO, Dutch equivalent of A-levels" en de naam van m'n profiel vertaald. In sollicitatiegesprekken licht ik het meestal nog toe (ik woon en werk nu zo'n 2.5 jaar in Engeland dus ik heb hier een aantal gesprekken gehad) en dan zijn mensen altijd heel erg onder de indruk omdat ik "zoveel vakken heb gedaan" :+ Als het voor een universiteit oid is dan zijn ze er denk ik wel wat meer bekend mee?

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:38

Staat er geen voorbeeld achterin je schoolboek? Dat had ik destijds wel op het VWO. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie