Nu kan ik natuurlijk na mijn havo, VWO gaan doen. Maar dat zie ik dus echt niet zitten en besloot dus goed naar de toelatingseisen te kijken.
Citaat:''TOELATENDE DIPLOMA'S
Een vwo-diploma (alle profielen) geeft toegang tot de bacheloropleiding Psychologie.
Ook andere diploma's geven toegang:
vwo-diploma op basis van een vakkenpakket;
propedeuse, Associate Degree of einddiploma van een hogeschool die onder de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW) valt. Bij een hbo-propedeuse of een Associate Degree geldt de extra eis dat je minimaal een havodiploma hebt met wiskunde A (of B), met als eindcijfer een 6 of hoger;
propedeuse of einddiploma van een universiteit die onder de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW) valt;
bepaalde buitenlandse diploma’s (waaronder ook Arubaanse en Surinaamse). Wil je meer weten over toelating op grond van je buitenlandse diploma? Bekijk dan de Engelstalige informatie over toelating.''
Nu las ik daar dus dat je ook toegelaten kan worden als je je propedeuse haalt. Maakt dat dan uit van welke opleiding? Want wat is dat WHW precies en hoe weet je of een hogeschool daar onder valt? Want ik werd daar niet echt veel wijzer van op Google.
Alvast bedankt voor je hulp!