Journalistiek (utrecht, zwolle of tilburg)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxJulia

Berichten: 737
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Journalistiek (utrecht, zwolle of tilburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 17:16

Lieve bokkers, ik heb jullie hulp nodig want ik heb een beetje keuzestress!

In het schooljaar 2015/2016 heb ik journalistiek gestudeerd in Utrecht. Ik heb het daar altijd heel erg naar mijn zin gehad maar haalde helaas te weinig punten om over te gaan. Ik kreeg een negatief BSA en omdat ik toen al besloten had dat het niet meer hoefde, ben ik daar nooit tegenin gegaan bij de examencommissie. Inmiddels heb ik 3 maanden lerarenopleiding er op zitten en ben ik er achter gekomen dat journalistiek toch echt de juiste keuze was.

Kortom, ik wil terug naar journalistiek. Helaas wordt dat nogal een gedoe door het BSA in Utrecht (iemand een idee hoe je dit kan regelen?). Ik zou natuurlijk ook deze opleiding in Tilburg of Zwolle kunnen gaan doen maar ik vond de vakken in Utrecht (per blok 1 theorievak, 1 praktijkvak en 1 vaardigheidsvak) juist heel fijn.

Kan iemand mij vertellen wat voor vakken er worden gegeven bij de opleiding Journalistiek in Tilburg en Zwolle? Hoe is de sfeer? Zou je de opleiding aanraden? Hoeveel les heb je per week?

Alvast bedankt!

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Journalistiek (utrecht, zwolle of tilburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:18

Mag je met een negatief BSA wel dezelfde opleiding op een andere school starten? :=

xxxJulia

Berichten: 737
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 20:33

Winged schreef:
Mag je met een negatief BSA wel dezelfde opleiding op een andere school starten? :=


Volgens het informatiepunt van de HU wel maar geen idee of dat altijd kan.

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:37

Ik heb het nu nog even druk, maar ik zit op de opleiding in Zwolle en wil hier later even fatsoenlijk op reageren. :)

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:56

xxxJulia schreef:
Winged schreef:
Mag je met een negatief BSA wel dezelfde opleiding op een andere school starten? :=


Volgens het informatiepunt van de HU wel maar geen idee of dat altijd kan.

Ah oke :)

Ik ben zelf in 2011 afgestudeerd op Windesheim. Ook journalistiek. Vervolgens kwam dit: http://nos.nl/artikel/324111-onterecht- ... sheim.html Na onderzoek blijkt mijn diploma wel terecht, maar ik heb er wel veel last van gehad (en ongunstige periode afstuderen qua economie) Zal thuis eens kijken welke vakken ik zoal had.

(inmiddels overigens wel in mijn vakgebied werk ;) )

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:08

Winged schreef:
Mag je met een negatief BSA wel dezelfde opleiding op een andere school starten? :=


Ja dat mag! Vriendin van mij had ook de Pabo in Emmen niet gehaald, doet het nu in Groningen :)

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Journalistiek (utrecht, zwolle of tilburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:15

Volgensmij betekent een negatief BSA enkel dat je het opvolgonde jaar niet mag starten aan die studie, maar als jij er volgend studiejaar mee begint dan is dat BSA weer komen te vervallen.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Journalistiek (utrecht, zwolle of tilburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:20

Negatief BSA kan ook betekenen dat je x jaar niet meer met die opleiding bij die uni kan beginnen. Vaak is dat 3 jaar.
Voor dezelfde opleiding op andere instellingen heeft het negatief BSA geen invloed.
Zo kan je bijv mijn studie op 3 plekken doen. Als je het op plek x niet haalt, kan je het gewoon op plek Y proberen.

Mijn tip aan jou, TS, ga lekker meeloopdagen doen! Een hele dag meelopen is wat mij betreft nog altijd de beste manier om te kijken hoe het er aan toe gaat, hoe de sfeer is en je kan meteen kijken op welke manier de vakken gegeven worden.

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:21

badeendje schreef:
Volgensmij betekent een negatief BSA enkel dat je het opvolgonde jaar niet mag starten aan die studie, maar als jij er volgend studiejaar mee begint dan is dat BSA weer komen te vervallen.


Dat is niet waar. Je mag niet dezelfde studie weer doen op dezelfde Hogeschool als waar je je negatieve BSA hebt ontvangen. Het mag enkel op een andere Hogeschool.
Ik heb het even van mijn school: http://www.hva.nl/onderwijs/praktisch/c ... s-bsa.html

Citaat:
Bij het verkrijgen van een negatief BSA kan een student zich niet meer inschrijven voor dezelfde opleiding of voor opleidingen met dezelfde propedeutische fase bij de HvA. Dit betekent ook dat het recht op studiefinanciering komt te vervallen met ingang van het nieuwe studiejaar. Zorg ervoor dat je in dit geval op tijd bij DUO de studiefinanciering stop zet.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 15-12-16 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Miiej

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:22

Ga je ook in de stad wonen waar je gaat studeren? Want dan zou ik dat ook meenemen in je vraag. Ik vind Zwolle uit ervaring een veel minder gezellig, maar dat is natuurlijk wel een persoonlijk gevoel.

Je zou eventueel nu al kunnen proberen je BSA als het nodig is proberen aan te vechten in Utrecht om al je opties op te houden.