Kan ik dit maken???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BETUWE

Kan ik dit maken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 10:37

Beste Bokkers,

Ik open dit toppic omdat ik jullie mening nodig heb over werk en vrijvragen. Binnenkort ga ik beginnen bij een nieuwe werkgever dit betreft een tijdelijke functie ongeveer 4 maanden, wel is er een kans dat als ik goed functioneer dat ik langer kan blijven. Maar nu het probleem: ik zou met mijn vriend in januari gaan skiën maar nu vraag ik me af of ik het kan maken om vrij te vragen??

Alvast bedankt voor jullie meningen!

Groetjes BETUWE

No_No

Re: Kan ik dit maken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:38

Heb je bij je sollicitatie aangegeven dat je dan op vakantie gaat?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:40

No_No schreef:
Heb je bij je sollicitatie aangegeven dat je dan op vakantie gaat?

Als je dit hebt aangegeven dan moet dat kunnen ja. Anders even overleggen of dit mogelijk is, omdat het best last minute is.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:45

Zeker bij een functie voor zo'n korte tijd zou ik dergelijke zaken direct tijdens de sollicitatie aangeven. Maar vraag het gewoon even na. Het hangt een beetje af van de sector waarin je zit maar meestal moet een weekje vakantie toch wel kunnen.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 10:45

Ik heb dit bij mijn sollicitatie niet aangegeven dit is om maar zo te zeggen mijn eerste grote mensen baan, en door de zenuwen ben ik dit vergeten te vermelden. En het skiën zo eind januari begin februari zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:48

nee heb je, ja kun je krijgen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:51

Gewoon even overleggen. Het hangt er ook van af wat voor werk het is en waarom ze de vacature hadden.
Als wij een sollicitant hebben vragen we altijd naar hun vakantieplannen.

Gefeliciteerd met je baan! Wat voor werk is het als ik vragen mag?

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:54

BETUWE schreef:
Ik heb dit bij mijn sollicitatie niet aangegeven dit is om maar zo te zeggen mijn eerste grote mensen baan, en door de zenuwen ben ik dit vergeten te vermelden. En het skiën zo eind januari begin februari zijn.

Bij mij ging het ook zo rap, dat ik even vergeten was te zeggen dat ik twee weken na mijn start al een vakantie had staan. Ik heb het vrij snel na het tekenen gelijk doorgegeven en het was absoluut geen probleem.
Misschien dat ze er vanwege de korte duur wel wat moeilijker over doen, maar als het echt een probleem was geweest hadden ze het waarschijnlijk in de vacature of tijdens het solliciteren wel naar voren laten komen :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:56

heel voorzichtig vragen. Heb je al geboekt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:59

Veel werkgevers zouden er niet zo blij van worden, 1 week (of misschien zelfs langer?) weg op 4 maanden werk is erg veel natuurlijk. Ik zou het zeker vragen maar er ook serieus rekening mee houden dat het geweigerd kan worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:01

Gewoon vragen. Ik had er tijdens de sollicitatie ook niet over gesproken, maar had ook niet verwacht de job te hebben. En euh, ik ging na mijn eerste week een week weg :+ . Was absoluut geen enkel probleem.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:02

Een week weg op 4 maanden lang troi? Dat vind ik een beetje overdreven. Als je fulltime werkt heb je minstens 21 vakantiedagen. 4/12 daarvan is 7 dagen vrij. Dus dan een week vrij nemen lijkt me helemaal niet zo heel vreemd.