Eerst en vooral; ik ga de naam van de school niet expliciet in dit topic zetten. Mag eventueel per pb maar hier erom vragen heeft geen zin.
Mijn school heeft verzaakt om bij een groot deel van de leerlingen hun inschrijving te verlengen bij DUO waardoor ik (en velen met mij) vorige maand geen studiefinanciering hebben ontvangen. Nu is dat al ontzettend naar, ik ben grotendeels afhankelijk van de financiering dus loop al een hele maand op eieren.
Nu hebben ze wel het lef om alsnog rekeningen te blijven sturen, maar ik heb nog geen enkel excuus ontvangen. Sterker nog; ze gooien de schuld bij de studenten. Ze zouden onze BSN-nummers niet gehad hebben waardoor ze de inschrijving niet konden verlengen.
Vind ik erg knap aangezien ze van iedereen alle gegevens hebben en ik hem zelfs begin dit jaar nog telefonisch heb doorgegeven. DUO kon niets doen tot de school actie zou ondernemen, en dat is vorige week pas gebeurd. Gevolg; ik krijg deze maand pas weer stufi, gelukkig wel met terugwerkende kracht. Mij steekt vooral dat ze geen enkele verantwoordelijkheid nemen en nog niet eens excuses aan kunnen bieden blijkbaar. Fouten maken is menselijk maar dit is wel een hele, hele, hele grote fout die mijn inziens voortkomt uit gebrek aan professionaliteit. Het is dat ik inmiddels bijna ga afstuderen, anders zou het voor mij aanleiding zijn geweest om van school te switchen. Ik was al niet erg tevreden maar dit was echt de druppel. Inmiddels heb ik een officiële klacht ingediend bij de school zelf, maar die organisatie kennende loopt dat waarschijnlijk op niets uit. Ik ben gewoon erg bang dat dit nog een keer gebeurt. Het schijnt bij sommige leerlingen al enkele keren (!) gebeurd te zijn.
Mijn vraag is vooral, wat zouden jullie doen in deze situatie en zijn er instanties waar ik een melding kan maken mocht blijken dat dit inderdaad een terugkerende gang van zaken is?
Alvast bedankt

EDIT: ik heb de afgelopen weken overigens werkelijk alles gedaan wat ik kon om het in orde te laten maken, weet niet hoeveel telefoontjes ik heb gepleegd.
EDIT EDIT: Het gaat bij deze instelling niet via studielink, sorry, even vergeten te vermelden

Verzamel een groep studenten en maak een afspraak bij de decaan / rector / iemand anders belangrijks, en neem de lokale omroep mee.
.
. Daarmee zeg ik toch niet dat alle werkenden het enorm gemakkelijk hebben? Het was alleen een inhaker op de opmerking 'Studenten kunnen makkelijk sparen'. Sommige misschien wel, maar met inderdaad een heel huishouden erbij, weinig tijd om te werken valt het toch vies tegen.