Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

REnD schreef:Ik heb goed georienteerd, studie beurzen etc, gevraagd bij scholen. Maar ik vind de havo maar niks. Ik haal het waarschijnlijk nieteens. En ik heb niks aan de theorie die ik daar leer. Zoals geschiedenis etc. Mijn mentor: als je denkt dat theorie niks voor je is kan je naar mbo om meer met je vak bezig te zijn. En im wilde eerst na mn havo mn vwo gaan doen end an hopen dat ik diergeneeskunde kon gaan doen maar ik haal de havo al amper en dan moet ik ook nog ingeloot wordne
Ik zou dan alleen wel proberen om een andere richting dan dier op te gaan. senna21 schreef:Ook dan zou ik niet kiezen voor een paarden/dieren opleiding (pret opleiding zonder veel toekomstperspectief). Zorg dat je een 'echt' middelbare school diploma haalt. Daarna een vervolgopleiding.

[***] schreef:Mijn tip: absoluut niet stoppen met de havo, dat is zo zonde. Dan zit je straks zonder diploma. Ik vond les ook verschrikkelijk, en ik dacht dat ik de havo ook niet zou halen, maar ik heb toch door gezet. En uiteindelijk gewoon in een keer gehaald, ik zou mezelf wel voor de kop slaan als ik gestopt zou zijn.
En nee, school is niet altijd leuk, maar dat is het leven nou eenmaal. Niet alles is leuk, maar door sommige dingen moet je nou eenmaal heen om iets te bereiken. En aan veel theorie die ik moest leren heb ik nu niks meer aan, maar he, ik heb wel mijn havo diploma en zo'n papiertje is echt wel de moeite waard.
Edit: en geschiedenis kan echt wel nuttig zijn. Ten eerste kan kennis over de geschiedenis van de wereld nooit kwaad, en ten tweede herhalen veel dingen uit de geschiedenis zich. Daarnaast kan je sommige gebeurtenissen die nu gebeuren beter snappen als je wat kennis van de geschiedenis hebt.
Ik heb ook zonder erg veel plezier mijn havo afgemaakt, maar ben er nu wel blij om. Zonder middelbare school diploma wordt het ook knap lastig om om te scholen. Verder kan ik me alleen maar bij blacky aansluiten. Ook ik heb paraveterinair gedaan en werk en studeer nu in de gezondheidszorg. Ondertussen van assisterenden naar paramedisch, maar goed.