Hoeveel dagen zelfde kleding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Hoeveel dagen zelfde kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 20:22

Ik ben er wel benieuwd naar!

In de winter doe ik vaak 2 dagen met mijn kleding, maar in de zomer toch wel elke dag.
Tenzij ik knoei, of als mn kleding toch stinkt, dan 1 dag.

Ondergoed en sokken sowieso elke dag, soms zelfs 2x per dag :').
En jullie :)?
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 05-12-16 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Re: Hoeveel dagen zelfde kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:24

2 dagen meestal tenzij het na 1 dag niet meer fris is in de zomer of zo. Maar als ik een halve dag thuis lui ben geweest en dan die dag laat kleren aan heb gedaan 'telt die dag niet mee'.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:24

Onderbroek, bh, sokken en shirt gaan elke dag schoon aan.
Spijkerbroek niet, die laat ik lichten en trek ik nog een keer aan.

In de zomer wil ik weleens 2 shirts of hemdjes op 1 dag aantrekken en in de was gooien.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:26

Ik vraag me wel af waarom sommige mensen een BH zo snel wisselen. Met hemden doe ik soms ook wel 4 dagen, dan zijn ze soms gewoon nog fris maar meestal 3 dagen en net zo met BH.
Laatst bijgewerkt door xniieeenke op 05-12-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:30

Iedere dag trek ik álles schoon aan.
In de zomer trek ik vaak 2x per dag een schoon tshirt aan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:30

Ik zweet eigenlijk nooit dus dingen blijven heel lang fris. BH wissel ik ook echt niet dagelijks hoor, ik heb maar 2 BH's (duur zat) en ik ga niet elke dag wassen. Is ook niet zo goed oor de meeste kleding. Shirtjes wisselen een beetje, van die dingen met lange mouwen wissel ik meestal om de 2 dagen ongeveer. Hemdjes daar doe ik veel langer mee. Ik kijk gewoon nog of het fris ruikt en of het nog in model zit. Een spijkerbroek kan ik rustig een week aanhebben, laten luchten en dan weer aantrekken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:35

Ik trek alleen iedere dag schoon ondergoed aan ex bh. De rest gaat in de wasmachine als het niet meer fris ruikt of vies is. Dus soms na 1 x dragen of misschien wel 10 x.

maaikemuis

Ondergoed en sokken wel dagelijks, de rest van mijn kleding gaat meestal een dag of 4 mee. Het scheelt dat ik bedrijfskleding aanheb en veel sport.

Qua sportkleding vul ik wasmanden...

ClaudiaHS

Ondergoed en sokken elke dag. Bh dag of 3-4. Shirt om de dag en spijkerbroek wisselt van 4 dgn tot een week.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:37

Ik kijk ook of het nog fris is, maar ik draag een aantal dagen dezelfde broek en dezelfde trui. Het t shirt wat er onder zit trek ik elke dag een schone voor aan en elke dag schoon ondergoed en sokken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:37

elke dag schoon ondergoed en sokken. In de winter t shirtjes 2 dagen en truien max 3. Spijkerbroeken dag of 3-4. In de zomer shirtjes elke dag schoon aan en broeken/rokken wisselen. Maar langer dan 2 dagen is dat zelden.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:42

Broek vaak wel 2 of 3 dagen ligt eraan of hij vies is. Trui of shirt eigenlijk wel elke dag.
Onderbroek en sokken elke dag. Hemd en BH om de 3/4 dagen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:44

Ondergoed en sokken iedere dag, bh en hemd iedere 4 dagen ongeveer. Broeken en shirts varieert, ik doe nooit 2 dagen achter elkaar hetzelfde aan maar laat het tussendoor luchten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:51

Sure_lee schreef:
Ik trek alleen iedere dag schoon ondergoed aan ex bh. De rest gaat in de wasmachine als het niet meer fris ruikt of vies is. Dus soms na 1 x dragen of misschien wel 10 x.

Oh gelukkig, ik dacht dat ik de enige was. Sokken en ondergoed idd wel elke dag, maar verder kijk ik of het schoon is en fris ruikt. Spijkerbroek was ik alleen als ie zichtbaar vies is of stinkt van rook bijv.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:56

Elke dag een schone onderbroek
Om de dag een schone sok (aan mijn eigen been; die aan mijn beenprothese blijft soms wel maanden zitten, die wordt toch niet vies)
Als het niet zweet-warm weer is, om de dag een schoon shirt (als ik twee shirts over elkaar aan heb, of een shirt en een trui oid, doe ik soms 3 of 4 dagen met het bovenste shirt)
Twee keer per week een schone broek
1 keer per week een schone BH
Vestjes.. zodra ze vies zijn of niet meer fris ruiken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:59

Joolien schreef:
Sure_lee schreef:

Oh gelukkig, ik dacht dat ik de enige was. Sokken en ondergoed idd wel elke dag, maar verder kijk ik of het schoon is en fris ruikt. Spijkerbroek was ik alleen als ie zichtbaar vies is of stinkt van rook bijv.

Haha nou gelukkig nog iemand inderdaad. Ik draag overigens wel iedere dag wat anders. Maar na luchten gaat het gewoon de kast weer in.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:00

Twee keer, als ik er niet flink in gezweet heb of als er geen bier op is geknoeid. Heel soms drie dagen, maar dan moet het toch wel een dag zijn dat ik nergens naartoe hoef en niemand hoef te zien. In een broek zweet je niet zo veel, dus die kan ook in de zomer wel langer mee.

Over boxers en sokken is natuurlijk geen discussie. Dat heb ik voor het laatst twee dagen gedragen toen ik door mijn voorraad heen was en de nieuwe was nog niet droog had. Gelukkig heb ik nu genoeg onderbroeken en sokken in huis, zodat ik eerst twee weken niet moet wassen voordat me zoiets overkomt.

Je kunt wel zeggen dat iets nog niet ruikt (laat staan stinkt), maar je eigen lichaamsgeur ruik je niet zo gauw. Na twee dagen de was in is daarom gewoon wijs...

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:02

ik werk 4 dagen in de week met bedrijfs kleding, draag elke vrijdag en zaterdag wat anders. als k t dan ff uithang, gaat het terug de kast in. meestal was is het omdat het model eruit is, niet omdat het echt vies is.

ondergoed en sokken elke dag natuurlijk :)
minus de BH, daar heb ik er maar 2 van ofcourse.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:05

Ieder dag alles schoon aan.
Spijkerbroek wil ik wel eens 2x aan doen maar die laat ik wel dan 1 dag luchten.
Zit op kantoor dus die wordt niet zo snel vuil.

Jas om de week en dan wissel ik nog af.

Iedere week het beddengoed.

Ook iedere ochtend onder de douche.

Ik voel mezelf anders niet fris en fruitig.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:06

Hier ook wisselend. Kijk of het vies is en nog naar wasmiddel ruikt anders in de was. Ondergoed en sokken wel elke dag. Bh wisseld denk eens per week en leg er soms ook nog wel een terug na paar dagen en na tijdje gaan ze allebij in de was.

Hoe lang doen jullie met je handdoeken?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:10

Bovenkleding is elke dag wat anders. En soms luchten en soms gewoon in de was! :j

Maar ik zweet amper en ik heb ook een hekel aan zweten, dus als ik het gevoel heb dat ik die dag echt gezweet heb gaat het in de was. En in de zomer sowieso elke dag een schoon shirt want op de fiets zweet je al snel. Zeker als je altijd net te laat weg gaat. :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:11

Als ik niet hoef te werken draag ik bovenkleding/broeken vaak max 2 dagen. Ondergoed inclusief BH wissel ik dagelijks .. En alles gaat dan al in de was ik laat niks luchten.

Gezien ik overdag bedrijfskleding draag en savonds oude kleding ivm het voeren van de paarden wil ik mijn truien en broeken wel eens een hele week dragen. Maargoed dan draag ik ze ook max 3 uur per dag. Naar m'n werk en van m'n werk en dan zodra ik thuis ben gelijk m'n paarden kloffie weer.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:13

hoe lang met handdoeken? 1x jakkes moet er niet aan denken ...

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:14

Tyrcanol schreef:
hoe lang met handdoeken? 1x jakkes moet er niet aan denken ...

Gewoon, een week.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:14

Broek draag ik vaak wel 2 tot 4 dagen, shirts/vesten maximaal 1 dag en als ik een dag met paarden en werk combineer wissel ik tussendoor een keer van shirt en vest, colberts heb ik dan wel weer 2/3 dagen aan.
Ondergoed en sokken iedere ochtend en avond, BH om de dag (vind ik niet lekker als ik veel zweet) :)

Handdoeken doe ik om de dag in de was, mits ze nog fris zijn (vaak sta ik dan op de handdoek van de dag ervoor en droog ik me af met een schone) :Y)