Stage plaats zoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kidrauhl

Stage plaats zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 15:28

Hallo lieve bokkers!

Ik ben nu al een tijdje bezig met het zoeken van een stage. Dit doe ik via stagemarkt.nl. Maar er zijn eigenlijk zoveel bedrijven en mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of een aantal tips kunnen geven.

Ik ben momenteel bezig met mijn eerste leerjaar op de opleiding MBO4 Paard: Houderij en Sport. Aan ongeveer het einde van dit jaar is het de bedoeling dat wij 6(?) weken stage gaan lopen bij een bedrijf. Ik heb zelf altijd op de manege gereden en af en toe wel eens paarden voor andere mensen, maar ze nooit echt getraind naar een hoger niveau. Door mijn ervaring ben ik ook bang dat ik een bedrijf kies wat eigenlijk te hoog voor mij ligt. Ook ben ik bang dat ik straks op een manege terecht kom waar ik vrijwel niets leer. Ik wil natuurlijk wel gewoon veel leren, maar het is niet een must om ook te mogen rijden omdat ik niet de sport kant in wil gaan, maar de houderij kant.

Ik zoek iets in omgeving Eindhoven/Weert/Roermond. Ik kan vanuit het station dan een bus pakken, of eventueel mijn fiets daar neerzetten. Ook is het mogelijk om ergens anders een bedrijf te zoeken, maar daar zou ik dan ook moeten kunnen verblijven die periode.

Heeft iemand aanraders/afraders om stage te lopen of tips om verder te zoeken naar een fijn bedrijf?

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:30

Als je een stageplek zoekt kijk eens bij stalverhoeven.nl Ligt in St Oedenrode. Voor meer info via pb

friendly

Re: Stage plaats zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:41

Als je echt toegespitst bent op het houden van paarden zou je volgens mij prima op een wat grotere manege of zelfs sportstal kunnen. Deze hebben vaak wel een stalmanager en als die jou wilt begeleiden dan kan je veel leren van wat er allemaal komt kijken bij het houden van paarden. Dan moet het wel goed komen.

daffieduck83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:55

Heb je al een leervraag of een deelonderwerp wat je graag wil leren? Dan zou je kunnen kijken naar een bedrijf dat daarbij aansluit. Verder moet je wel realistische doelen stellen aan een je stage. Zelf rijden zal op een sportstal voor jou misschien moeilijker worden in verband met dat je nog geen wedstrijdbewijs hebt van een hoog niveau. Maar ook op een manege is daar voor stagiaires niet altijd tijd voor.
Kijk ook goed naar hoeveel begeleiding je krijgt. Ben je een goedkope extra werkkracht of kan je echt dingen leren en uitzoeken en krijg je daar tijd en begeleiding bij.
Heeft jou school nog iets van een stagemarkt of online platform voor het aanbieden en vragen van stages, maak daar dan ook slim gebruik van om je te oriënteren op de mogelijkheden.

tjeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:00

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan als jij.

Ik heb toen mijn stage bij stal Wester- Steenman in Asenray gedaan. Ik heb daar veel geleerd.

Het is een africhtingsstal met pension.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:07

Stagemarkt is ook ontzettend onduidelijk := helaas is dit de enige site waarbij je zeker weten een stage vindt met goedgekeurd keurmerk etc. Je kan zelf op stallen die je leuk lijken eens rond vragen, maar waarschijnlijk moeten ze dan nog aangemeld worden bij het bestand om goedgekeurd te worden. Is bij mij op school in iedergeval wel zo.. aanmelden kan via internet en er komt 1x iemand langs dus geen groot gedoe.
woon je in noordbrabant? dan weet ik nog wel wat leuke stallen

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:24

Is er op school niet iemand die de stages regelt? Wij kregen toen der tijd een excel bestand met bedrijven. Samen met jou wensen gaf de begeleider toen advies voor een passend bedrijf.

Ik zou wel intern overwegen, je maakt dan echt alles mee en dat maakt het een stuk leerzamer.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:23