Naam kapsalon kort en krachtig gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:17

Jolien87 schreef:
'Cut the crap'. :')


Ik ben voor deze _O-

Vind dat logo van Niqui ook mooi!

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:33

Jammer dat TS continue aangesproken wordt op haar taalgebruik. Wat ik uit haar eerdere bericht begrijp, is dat ze daar moeite mee heeft. Ik vermoed dat ze daarom ook wel hulp vraagt bij haar teksten. Het lijkt me dus niet nodig om hier op door te gaan. :n

Wat betreft je vraag:
Iets met engelenhaar vind ik leuk, maar je naam past ook makkelijk in je bedrijfsnaam en dat is weer handig voor de vindbaarheid. "Knip-mens" :):)

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:35

Hou het gewoon makkelijk. Je bent een plaatselijke kapperszaak, dus je hoeft geen unieke commerciële naam te hebben. Als je in een boerengat woont, (althans dat bedenk ik zelf door de plaats naam), dan moet je het hebben van mond-op-mond-reclame. Een website is dan ook niet nodig. Zorg voor een bord met je naam in de tuin.

Mariska knipt, Haarmode Mariska oid

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Naam kapsalon kort en krachtig gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:37

Geknipt voor jou!

Of gewoon: knip!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:41

Deau schreef:
mond-op-mond-reclame.


mond-tot-mond :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:53

senna21 schreef:
Begrijp ik het goed dat je aan huis gaat knippen?
Heb je een doelgroep en/of regio voor ogen? Wat kun jij goed? Etc.
Het is belangrijk dat je dit weet voor je bedrijfsstrategie. Dan komt een passende naam vanzelf.
Een slogan is nogal oubollig en zegt niks.


Dat is precies wat ik probeerde te zeggen. Het is je droom, dus maak een goed plan!

Soms helpt het om iemand te vragen jou erover te 'interviewen'. Laat iemand aan je vragen hoe je droom eruit ziet. Wie zijn je klanten? Wat willen ze? Wat vind jouw doelgroep belangrijk in het leven? Wat zoeken ze bij een kapper? Waar ben jij goed in? Wat ga je ze verkopen? Met welk gevoel wil je dat ze je zaak verlaten? Wat maakt dat ze terugkomen? Wat zou je willen dat ze over je zeggen als ze je aan een ander aanbevelen? Hoe ziet je zaak eruit? Wat gaat jou beter of anders maken dan je concurrenten?

Je kunt tijdens het gesprek steekwoorden noteren op een groot vel papier. Gewoon alles noteren dat voorbij komt. Je kunt vervolgens doorstrepen wat je niet wilt gebruiken en kiezen welke steekwoorden uiteindelijk het beste passen bij wat je uit wilt stralen. En die steekwoorden moet je voor ogen blijven houden bij alles wat je doet. Je naam, je PR, de inrichting van je zaak etc etc.

Succes!

troi
Berichten: 17026
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:54

Ik vind engel&haar echt briljant trouwens!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:55

Ik verplaats je topic van Leven Zonder Paarden naar School, Studie, Werk aangezien het gaat over je werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:12

Dat TS aangesproken word op haar typefouten is niet bedoeld om te pesten maar om aan te geven dat het belangrijk is om op te letten aangezien het mensen tegen kan houden om een afspraak te maken. Hier in de buurt zit dus een kapster die gewoon echt veel fouten maakt in haar teksten op facebook en op de website, ik kan haar daardoor gewoon niet als professioneel zien en zal ook geen afspraak maken. Nou is dat ook vooral omdat ze me ipv mijn gebruikt en de andere fouten ook simpele fouten zijn.

Het is niet erg om er moeite mee te hebben maar zorg dan dat iemand anders de teksten maakt als ze voor je bedrijf zijn. Eerste indruk is gewoon belangrijk en als dat een professionele indruk is dan maken mensen eerder een afspraak.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Naam kapsalon kort en krachtig gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:18

Kuifje

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:19

No_worries schreef:
Engel&Haar O:)


Dit vind ik de leukste!

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:22

dees_daan schreef:
Dat TS aangesproken word op haar typefouten is niet bedoeld om te pesten maar om aan te geven dat het belangrijk is om op te letten aangezien het mensen tegen kan houden om een afspraak te maken. Hier in de buurt zit dus een kapster die gewoon echt veel fouten maakt in haar teksten op facebook en op de website, ik kan haar daardoor gewoon niet als professioneel zien en zal ook geen afspraak maken. Nou is dat ook vooral omdat ze me ipv mijn gebruikt en de andere fouten ook simpele fouten zijn.

Het is niet erg om er moeite mee te hebben maar zorg dan dat iemand anders de teksten maakt als ze voor je bedrijf zijn. Eerste indruk is gewoon belangrijk en als dat een professionele indruk is dan maken mensen eerder een afspraak.


Mee eens :j
Ik zou gelijk afhaken als iemand 'me kapsalon' zou zeggen.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:25

antje_vip schreef:
Deau schreef:
mond-op-mond-reclame.


mond-tot-mond :D


Op de mond is spannender :D

moonfish13
Berichten: 18238
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:26

Ik haak ook af op spelfouten op facebook en websites.
Laatst zag ik een prachtige website van iets, maar vol met tenenkrommende spellingsfouten.
Nou dan neem je jezelf niet serieus, doodzonde.
Zorg dus alsjeblieft dat je hulp inschakelt voor je flyers en website.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:56

Deau schreef:
Hou het gewoon makkelijk. Je bent een plaatselijke kapperszaak, dus je hoeft geen unieke commerciële naam te hebben. Als je in een boerengat woont, (althans dat bedenk ik zelf door de plaats naam), dan moet je het hebben van mond-op-mond-reclame. Een website is dan ook niet nodig. Zorg voor een bord met je naam in de tuin.


Geen website? En waar moeten ze je telefoonnummer dan vinden om een afspraak te maken? In het telefoonboek? (Bestaan die eigenlijk nog wel, telefoonboeken? :+ )

En kan je als boerengatkapper overleven als je je alleen op inwoners van je eigen boerengat richt? Levert dat genoeg klanten op om van te bestaan? Ik woon in een boerengat en ik en mijn buren gaan in naburige grotere dorpen naar de kapper. Want daar moet je toch al heen voor je dagelijkse boodschappen en/of werk.
Dus stevig concurreren moet je sowieso als je hier een kapperszaak wilt beginnen. Misschien wel júist als je dat op de prairie doet, want zo makkelijk zal het niet zijn om dat rendabel te krijgen.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 15:22

Ik was van plan om een flyer uit te delen in de wijk.

De wijk hier heet hier dus de engel vrij groot en net een groot deel nieuwbouw klaar.
En de woonplaats is Lisse

Waar ik goed in ben word al meerdere keren gevraagd

Ik ben meer van het barbierwerk het echte scheerwerk met een klapmes
Oldlooks kapsels vind ik erg leuk om te doen

Dames lang haar is verder ook geen probleem voorkeur gaat naar mannen

Mijn doel is eigenlijk alleen knippen
Een Tuinhuis in de achtertuin
Ben bij een oud collega geweest die heeft dit ook in haar tuin leuk en knusse eenmanszaak.
Ze is ook alleen van het knipwerk
En dit werkt perfect bij haar in de wijk
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 02-12-16 15:39, in het totaal 2 keer bewerkt

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 15:31

Niqui schreef:
[ [url=m/wQl87C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Erg leuk bedacht zo logo met vleugels
Vond inderdaad iets met scissors in de naam ook een leuk idee

Hanneke137

Berichten: 393
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:41

kiddokids schreef:
Ik was van plan om een flyer uit te delen in de wijk.

De wijk hier heet hier dus de engel vrij groot en net een groot deel nieuwbouw klaar.
En de woonplaats is Lisse

Waar ik goed in ben word al meerdere keren gevraagd

Ik ben meer van het barbierwerk het echte scheerwerk met een klapmes
Oldlooks kapsels vind ik erg leuk om te doen

Dames lang haar is verder ook geen probleem voorkeur gaat naar mannen

Mijn doel is eigenlijk alleen knippen
Een Tuinhuis in de achtertuin
Ben bij een oud collega geweest die heeft dit ook in haar tuin leuk en knusse eenmanszaak.
Ze is ook alleen van het knipwerk
En dit werkt perfect bij haar in de wijk


Hmm, engel&haar voor een meer heren salon is dan weer minder geschikt. Wel jammer want was ook een leuke.

En iets met barbershop, is ook je doelgroep beter bekend.

KeetJarig

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Naam kapsalon kort en krachtig gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:45

Als je doelgroep richting mannen gaat zou ik vragen of je het logo mag gebruiken plus de naam die hier eerder is geplaatst. Geeft het perfect weer denk ik.

Zou je voornamelijk richten op de "buiten werktijd" tijden. Dus na 17.00 en in het weekend.
Doordeweeks moeten ze waarschijnlijk werken en hebben ze geen tijd/zin om naar de kapper te gaan. Dan is het fijn als ze na werktijd kunnen komen.

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Naam kapsalon kort en krachtig gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:50

Zag trouwens iets met cut voorbij komen... niet doen :D
Bij ons zit in de stad een ... jawel... cut kappers....
Dan haak ik toch wel af :')

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 15:58

Mondy schreef:
Zag trouwens iets met cut voorbij komen... niet doen :D
Bij ons zit in de stad een ... jawel... cut kappers....
Dan haak ik toch wel af :')


Klopt was ook grap

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:59

Mariska Scissorhands.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 16:12

Keet schreef:
Als je doelgroep richting mannen gaat zou ik vragen of je het logo mag gebruiken plus de naam die hier eerder is geplaatst. Geeft het perfect weer denk ik.

Zou je voornamelijk richten op de "buiten werktijd" tijden. Dus na 17.00 en in het weekend.
Doordeweeks moeten ze waarschijnlijk werken en hebben ze geen tijd/zin om naar de kapper te gaan. Dan is het fijn als ze na werktijd kunnen komen.



Die was leuk he logo
Zal er ff pb sturen

Me dochter heeft iets ontworpen met een Herenstoel.
Ontwerp is best leuk

Ja overdag vrouwen en in de avond werkende mannen

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Naam kapsalon kort en krachtig gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:19

Ben ik de enige die een slogan zo 2005 vind?

Wanneer je goed werk levert, is je naam al voldoende. Een slogan vind ik tegenwoordig echt geen meerwaarde hebben, eerder negatief staan.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Naam kapsalon kort en krachtig gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:22

Inderdaad, een slogan is echt niet nodig. Wat ik belangrijk vind, is een goed, mooi bord in je tuin en dat je van buiten ook ziet dat het een kapperszaak is, die er netjes en professioneel uitziet.