HBO Toerisme & Management Breda? Waar anders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paris_

HBO Toerisme & Management Breda? Waar anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 09:58

Zijn er hier bokkers die de opleiding Toerisme & Management aan de NHTV in Breda hebben gevolgd of gaan volgen?
Of is een bijna identieke opleiding ook op een andere hogeschool te volgen?

Ik zou graag wat ervaringen en verhalen willen horen..
Deze opleiding spreekt mij echt ontzettend aan, alleen de reistijd valt mij erg tegen: 1,5 u met het OV.
Op kamers gaan wil ik niet. :o

PB mag natuurlijk ook.. Ik hoor het graag!

Jitske94

Re: HBO Toerisme & Management Breda? Waar anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:39

Een vriendin van mij heeft deze opleiding gevolgd. Ze vond het een super zware opleiding en is daarom na twee jaar gestopt. Je kon kiezen om een soort van examen te doen waardoor je je AD kon halen. Ze zag het echt niet meer zitten om nog twee jaar door te gaan om haar bachelor te halen. Wel heeft ze superveel geleerd. Mocht je meer info willen kan je me een pb sturen en dan zal ik aan haar vragen of je haar een berichtje kan sturen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:58

Volgensmij hebben ze vanaf dit jaar de Nederlandse toeristische opleidingen samengevoegd en er een Nederlands talige opleiding van gemaakt. Ik studeer nu toerisme aan het NHTV en bevalt me echt heel goed. Fijne en duidelijke lessen, ik kom van mbo en het niveau is prima te doen. Ik heb wel ervaren dat ik blij ben met mijn kamer in Breda, zelf zou ik namelijk niet die lange reistijd willen hebben. Dit omdat je soms maar voor 1 uur naar school hoeft te komen of juist een halve dag tussen uur hebt.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 20:23

jitszz schreef:
Een vriendin van mij heeft deze opleiding gevolgd. Ze vond het een super zware opleiding en is daarom na twee jaar gestopt. Je kon kiezen om een soort van examen te doen waardoor je je AD kon halen. Ze zag het echt niet meer zitten om nog twee jaar door te gaan om haar bachelor te halen. Wel heeft ze superveel geleerd. Mocht je meer info willen kan je me een pb sturen en dan zal ik aan haar vragen of je haar een berichtje kan sturen.

Je hebt pb! :D

vevina schreef:
Volgensmij hebben ze vanaf dit jaar de Nederlandse toeristische opleidingen samengevoegd en er een Nederlands talige opleiding van gemaakt. Ik studeer nu toerisme aan het NHTV en bevalt me echt heel goed. Fijne en duidelijke lessen, ik kom van mbo en het niveau is prima te doen. Ik heb wel ervaren dat ik blij ben met mijn kamer in Breda, zelf zou ik namelijk niet die lange reistijd willen hebben. Dit omdat je soms maar voor 1 uur naar school hoeft te komen of juist een halve dag tussen uur hebt.

Hmm daar was ik al bang voor. De opleiding die ik deed was ideaal, maandag had je een dag van half 10 tot half 4 / woensdag 9 u tot 2 u / donderdag 2 u tot 6u
Hoefde dus maar 3 dagen te reizen... Meer uren had je niet. (Ja, heel gek voor een voltijd HBO :+ )
Is de opleiding zwaar? Qua stof wat je moet leren en opdrachten die je moet doen?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:33

Paris_ schreef:
jitszz schreef:

Je hebt pb! :D

vevina schreef:

Hmm daar was ik al bang voor. De opleiding die ik deed was ideaal, maandag had je een dag van half 10 tot half 4 / woensdag 9 u tot 2 u / donderdag 2 u tot 6u
Hoefde dus maar 3 dagen te reizen... Meer uren had je niet. (Ja, heel gek voor een voltijd HBO :+ )
Is de opleiding zwaar? Qua stof wat je moet leren en opdrachten die je moet doen?

Je moet gewoon voldoende leren, en bij een project breng je natuurlijk meer uren op school door met je groepje dan dat je ingeroosterd staat. Ik zelf ervaar het al prima te doen zolang je genoeg tijd neemt. 40% is denk ik afgevallen na het propedeuse jaar, maar is dus afhankelijk of je bereid bent genoeg tijd in je opleiding te steken.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:21

Hier nog iemand die management toerisme heeft gestudeerd aan de NHTV Breda.
Niet afgemaakt, omdat ik nogal in de knoop zat met één vak (economie). Verder vond ik de stof en hoeveelheid goed te doen. Gewoon HBO niveau, je moet er wel wat voor doen maar als je dat ook doet dan kan je prima mee komen!

Ik vond de NHTV overigens een hele fijne school, aardige docenten en tsja Breda is gewoon een leuke stad!