4-6 weken werken in het buitenland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paris_

4-6 weken werken in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:46

Omdat ik t/m sept. 2017 geen school heb i.v.m. stoppen met voltijd hbo studie, heb ik besloten om fulltime te gaan werken.
Natuurlijk is de werkgelegenheid schaars, ik heb wel mijn eigen nagelsalon aan huis en dit loopt ook goed. Toch zou ik er graag iets bij doen, met mijn rug red ik het niet om hele dagen te 'nagelen'.

Het is altijd al mijn droom geweest om voor een korte periode in het buitenland te werken. Niet zozeer voor het geld, maar wel voor de ervaring. Vrijwilligerswerk is dan ook prima!!
En dan natuurlijk het liefst iets met paarden/dieren...

- In hoeverre is het haalbaar om 4-6 weken in het buitenland te werken? Zijn er bedrijven of particulieren waarvoor dit interessant is?
- Is een paarden-/dieren opleiding noodzakelijk? Natuurlijk heb ik al een aantal jaren ruime ervaring met paarden en huis-tuin-en-keuken beestjes (honden, konijnen, katten etc).

Misschien wat onrealistisch, maar het lijkt mij prachtig om te werken met paarden/dolfijnen/koala's. (Dat zijn écht mijn lievelingsdieren :') )
Niet geschoten is altijd mis, zijn er hier bokkers die mij hierin verder kunnen helpen of zelfs adresjes weten?
Brand los!

Sequinoa

Re: 4-6 weken werken in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:51

Met dolfijnen werken gaat niet lukken, maar met paarden misschien wel! Kijk even op bijvoorbeeld workaway, maar dat is vooral vrijwilligerswerk. Betaald krijgen is misschien wat lastiger omdat je voor zo'n korte periode komt, maar betaalde paardenfuncties komen meestal van yardandgroom vandaan.
Zelf ga ik al 3 jaar via vrijwilligerswerk op "vakantie", super goedkoop en je leert wat meer van de cultuur van het land zelf! Let wel op reviews en stel ontzettend veel vragen, want sneller terug komen dan verwacht is niet leuk :')

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:54

Breathe schreef:
Met dolfijnen werken gaat niet lukken, maar met paarden misschien wel! Kijk even op bijvoorbeeld workaway, maar dat is vooral vrijwilligerswerk. Betaald krijgen is misschien wat lastiger omdat je voor zo'n korte periode komt, maar betaalde paardenfuncties komen meestal van yardandgroom vandaan.
Zelf ga ik al 3 jaar via vrijwilligerswerk op "vakantie", super goedkoop en je leert wat meer van de cultuur van het land zelf! Let wel op reviews en stel ontzettend veel vragen, want sneller terug komen dan verwacht is niet leuk :')

Dat dacht ik al. :D Voor de dolfijnen heb je een dier-gerelateerde opleiding nodig..
Ik zal die sites eens bekijken! Welke landen/bedrijven ben jij zelf al geweest als ik vragen mag? :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:55

Bij Los Cabbalos Luna doen ze dit :)
weet er verder niks van, maar ik zie het regelmatig voorbij komen.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:06

Op de Sun Dance Ranch in Zweden zijn ze op zoek naar vrijwilligers, inclusief kost en inwoning natuurlijk ;)
Het is zo tof daar, ik heb daar stage gelopen en je werkt heel veel met mensen en paarden, mag uiteindelijk bergritten begeleiden als je genoeg ervaring hebt.
Zeker een aanrader!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 12:28

Lizzyy schreef:
Bij Los Cabbalos Luna doen ze dit :)
weet er verder niks van, maar ik zie het regelmatig voorbij komen.

Dat ik daar nog niet eerder aan heb gedacht, ik volg hun op Facebook. Ga meteen even op de site kijken, dankjewel! :)

Goudlokje1 schreef:
Op de Sun Dance Ranch in Zweden zijn ze op zoek naar vrijwilligers, inclusief kost en inwoning natuurlijk ;)
Het is zo tof daar, ik heb daar stage gelopen en je werkt heel veel met mensen en paarden, mag uiteindelijk bergritten begeleiden als je genoeg ervaring hebt.
Zeker een aanrader!

Aha, deze site heb ik al eens eerder aangeklikt. :D Beetje brutaal, maar ik heb ze meteen gemaild. Duimen! Dankjewel!!

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:36

Paris_ schreef:
Breathe schreef:

Dat dacht ik al. :D Voor de dolfijnen heb je een dier-gerelateerde opleiding nodig..
Ik zal die sites eens bekijken! Welke landen/bedrijven ben jij zelf al geweest als ik vragen mag? :)

Portugal, maar die stal is helaas gestopt, ben in kreta geweest, maar dat was geen succes en dit jaar in Schotland bij Highland Unbridled, maar daar moet je niet in de zomer naar toe gaan als je niet betaalt, je hebt een leukere tijd in het voorjaar denk ik.

Zit te denken om volgend jaar te kijken naar Frankrijk of Italië, had vorig jaar contact gehad met een Nederlandse vrouw die een alpaca farm had, dat lijkt me echt hilarisch :+

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:16

Paris_ schreef:
Natuurlijk is de werkgelegenheid schaars, ik heb wel mijn eigen nagelsalon aan huis en dit loopt ook goed. Toch zou ik er graag iets bij doen, met mijn rug red ik het niet om hele dagen te 'nagelen'.

Hmmm misschien realistisch om even na te gaan in hoeverre je dan tijdens werk in het buitenland wel volledig inzetbaar bent wanneer je het 'nagelen' al niet een hele dag kan volhouden...?

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 13:23

:+
Taucha schreef:
Paris_ schreef:

Hmmm misschien realistisch om even na te gaan in hoeverre je dan tijdens werk in het buitenland wel volledig inzetbaar bent wanneer je het 'nagelen' al niet een hele dag kan volhouden...?

Ik wil graag bovenop de nagels zitten, met als gevolg dat ik ineengedoken/met een kromme rug zit. :D Probeer het mezelf af te leren maar is niet zo makkelijk, klanten zijn ook geen robots natuurlijk dus ook zij wisselen nog al eens van houding.
Daarnaast weet ik niet of je wel eens de geur van acryl hebt geroken maar daar sla je letterlijk van achterover als je daar een hele dag in moet zitten. :)) :+

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:28

Ik ga voor je duimen! Het is echt een supertoffe ervaring en ze hebben supertoffe paarden, omgeving en mensen ;)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 13:38

Goudlokje1 schreef:
Ik ga voor je duimen! Het is echt een supertoffe ervaring en ze hebben supertoffe paarden, omgeving en mensen ;)

Dankjewel! :D Ik werd al helemaal enthousiast van het filmpje op hun website.
Mocht het wat worden dan laat ik je dat natuurlijk even weten! *\o/*

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:32

Ja superleuk! Ik ben benieuwd :D *\o/*

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:26

Taucha schreef:
...met mijn rug red ik het niet om hele dagen te 'nagelen'.
Paris_ schreef:
Ik wil graag bovenop de nagels zitten, met als gevolg dat ik ineengedoken/met een kromme rug zit. :D Probeer het mezelf af te leren maar is niet zo makkelijk, klanten zijn ook geen robots natuurlijk dus ook zij wisselen nog al eens van houding.
Daarnaast weet ik niet of je wel eens de geur van acryl hebt geroken maar daar sla je letterlijk van achterover als je daar een hele dag in moet zitten. :)) :+
oh ok, zoals het er nu staat lijkt het net of je een rugprobleem hebt en daardoor niet lang kunt nagelen.
Succes met het vinden van een leuke tijdelijke baan dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:43

Makkelijk! Kijk eens op Workaway.info :)