Uitwerktermijn supermarkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Uitwerktermijn supermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:26

Hoi,

Ik ga vandaag ontslag nemen bij mijn bijbaan in de supermarkt. Nu hoorde ik van verschillende mensen (waaronder de planner van mijn nieuwe baan) dat de uitwerktermijn 3 weken is. Ik kan dit echter nergens vinden. Ik vroeg me af of iemand dit weet?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:28

Je bedoeld je opzegtermijn?
Normaal staat in je arbeidscontract je opzegtermijn. normaliter is dit 1 maand opzegtermijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:30

Vaak is het een volledige maand.
Als je per maand betaald krijgt moet je voor de 1ste ontslag nemen en dan de hele volgende maand nog werken.
Is het per 4 weken, dan moetje voor het einde van de 4weken ontslag nemen en dan nog de volgende 4 weken werken.

Celiien

Re: Uitwerktermijn supermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:31

Brainless: ligt eraan. Als in je contract staat kalendermaand, is het id voor de 1e van de maand. Als er maand staat, is het gewoon per de dag dat je opzegt, 4 weken :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:34

Celiien schreef:
Brainless: ligt eraan. Als in je contract staat kalendermaand, is het id voor de 1e van de maand. Als er maand staat, is het gewoon per de dag dat je opzegt, 4 weken :j

Bij de COA-supermarkt is het voor de eerste van de volgende betalingsperiode.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:40

Ik moest in de supermarkt toendertijd ontslag nemen voor de 1e van de maand dan kon je de maand daar weer na weg. Als je de 1e pas ontslag nam moest je dus eigenlijk 2 maanden uitwerken. Maar je kan natuurlijk gewoon met je baas in overleg gaan, nee heb je ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:44

Azmay schreef:
Ik moest in de supermarkt toendertijd ontslag nemen voor de 1e van de maand dan kon je de maand daar weer na weg. Als je de 1e pas ontslag nam moest je dus eigenlijk 2 maanden uitwerken. Maar je kan natuurlijk gewoon met je baas in overleg gaan, nee heb je ;)

Ik weet dat ze mij proberen zo lang mogelijk te houden, ze kunnen mij namelijk niet missen, er vallen nu namelijk 14 uur in het weekend weg die ze niet kunnen oplossen. Ik heb er echter wel belang bij om zo snel mogelijk te gaan, dus vandaar dat ik hoopte dat de opzegtermijn niet zo lang was.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:44

Vera96 schreef:
Azmay schreef:

Ik weet dat ze mij proberen zo lang mogelijk te houden, ze kunnen mij namelijk niet missen, er vallen nu namelijk 14 uur in het weekend weg die ze niet kunnen oplossen. Ik heb er echter wel belang bij om zo snel mogelijk te gaan, dus vandaar dat ik hoopte dat de opzegtermijn niet zo lang was.

Dan zou ik hoe dan ook niet te hard gokken en ontslag nemen voor 1 december. Of weet je nog niet zeker dat je een nieuwe baan hebt?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:47

Vandaag opzeggen. Ze gaan je sowieso niet eerder laten gaan, zeker niet met de kerstperiode voor de deur. Dus max werk je tot 31 dec.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:55

Er staat in mijn contract niks over een opzegtermijn, maar ik ging er vanuit dat het sowieso geen kalendermaand is.. Ik begin over 2 weken bij mijn nieuwe baan, vandaar dat ik geaag snel weg wil. Uiteraard wel met de wettelijke termijn in acht.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:07

Vera96 schreef:
Er staat in mijn contract niks over een opzegtermijn, maar ik ging er vanuit dat het sowieso geen kalendermaand is.. Ik begin over 2 weken bij mijn nieuwe baan, vandaar dat ik geaag snel weg wil. Uiteraard wel met de wettelijke termijn in acht.

Dat zijn 2 dingen die dus nu niet samengaan.
Officieel moet je dus tot 31 december werken.
Maar, zoals al aangegeven, ga in gesprek met je werkgever en misschien kun je wel eerder weg.
Wettelijk gezien mag hij je dus wel laten werken tot eind het jaar.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:30

Gewoon zsm opzeggen.

Als alles tegenzit kun je pas 1 januari uit dienst. Maar wie weet in goed overleg eerder. Met vakantiedagen etc. Zou ook nog kunnen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 21:32

Het is in goed overleg allemaal goed gekomen gelukkig! Bedankt voor de antwoorden

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:16

toppie!

goed dat je het hebt besproken. dat is altijd het allerbeste!

succes bij je nieuwe baan