Functioneringsgesprek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 17:11

Die heb ik komende week weer...
Ik ga waarschijnlijk horen dat ik een vast contract ga krijgen. Mijn supervisor met wie ik het gesprek heb gaat niet over salarisverhoging hetgeen ik wel graag wil na 2 jaar geen verhoging te hebben gehad.

Hoe hebben jullie dat aangepakt? Want ik moet dat gesprek aan met mijn supervisor maar dan ook nog met iemand anders in het bedrijf die ik niet zo goed ken praten over mijn salaris.

Ik heb mijn mond wel bij mij maar dit vind ik toch wel spannend omdat ik absoluut niet weet hoe er gereageerd gaat worden.

Ladyson

Re: Functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:18

Gewoon netjes aangeven dat je dat graag zou willen aangezien je dat afgelopen 2 jaar niet hebt gehad en dat daarom graag bespreekbaar wil maken. Niet meteen de eerste minuut erin gooien, beleefd maar wel zelfverzekerd bespreekbaar maken. Probeer het zakelijk te bekijken en niet persoonlijk :-) succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:34

Ik zou eerst het vaste contract binnenslepen en dan pas om salarisverhoging gaan vragen. First things first.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 17:37

Ik zou graag mijn salarisverhoging tegelijk met mijn vaste contract zien :) Anders moet ik weer een jaar wachten.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:01

Daar kun je dan toch over beginnen, als ze je een vaste baan aanbieden.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:05

Tegenwoordig zou ik ook eerst ff het vast contract verzilveren hoor... Enorm veel collega's die richting de 2j gingen en vervolgens de optie kregen of er uit, of voor Tempo oid gaan werken. Hoeveel contracten heb je gehad en op welke basis?
Maar alvast succes!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 18:08

Ik moet of vast krijgen of eruit.
Eruit gaan zou mij zeer verbazen, want mijn supervisor laat al langere tijd zeer duidelijk merken dat ik een vast contract ga krijgen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:23

Gewoon netjes vragen.

Val je onder een cao? Dan kun je daar ook kijken in welke schaal je zit etc. Dat praat ook makkelijker.

Anders eerst om bevestiging vragen dat het goed gaat en dan vragen om verhoging.

Weetj.. nee heb je en ja kun je krijgen. Ergste wat er kan gebeuren is d as t je de verhoging niet krijgt.

Als je daarna heel vervelend gaat doen, dan zou het contract in gevaar kunnen komen. Maar dat verschil is niet zo snel gemaakt als je vraagt omverhoging.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 21:27

Nee er is geen CAO.
Het moeilijkst voor mij is dat mijn supervisor die ik goed ken en mij goed kent er niet over gaat. Dat zou het ( voor mij althans) een stuk makkelijker maken.

En ja het ergste is een nee...

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:29

Indien je het gesprek hebt over je vaste contract, zal ik meteen het balletje opgooien of je ook in aanmerking komt voor salarisverhoging. Ik zou beiden punten zeker tegelijk bespreekbaar maken :j

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:42

Ik zou het gewoon benoemen. Functioneringsgesprek is een gesprek waarbij van beide kanten input gebracht mag worden, dus ook van jou.

Sterker nog, als je het benoemd hebt kan het meegenomen worden in je beoordelingsgesprek.
Zo is het bij ons tenminste. ;)

Je hoeft het ook niet te eisen, maar benoem het, en laat het op papier zetten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 21:49

Ik eis het ook zeker niet, maar als ik niks ga zeggen vinden ze het vast wel best en ze gaan het zeker niet uitzichzelf geven.

Het lastige hier is gewoon dat ik een apart gesprek moet aanvragen om dit te doen.