Belediging vriendin anorexia...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Belediging vriendin anorexia...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 00:04

Hoihoi!
Misschien kennen sommigen mij nog wel van het topic van afgelopen zomer van het ziekenhuisbezoek aan mijn (toen) beste vriendin die een eetstoornis had en wat ik voor haar het beste kon meenemen als cadeau.

Het verhaal vervolgt...

Het gaat erg goed met haar, ze zit nu in een andere klas en ik ken iedereen uit die klas want ik heb in de brugklas met hun gezeten. Ze zijn allemaal heel aardig, als ze los van elkaar zijn. Als ze samen zijn negeren ze me en ontwijken ze me heftig. Die vriendin zit nu in die klas en heeft het hartstikke erg naar haar zin, maar doordat zij mij allemaal negeren, doet die vriendin het nu ook. Nu heb ik het daar aan het begin wel heel moeilijk mee gehad maar ik besefte dat ik beter door kon gaan.

Zij is vrijwillig weg gegaan, ze had in die klas meer vriendinnen. Iedereen met wie ik nu in de klas zit heeft ook met haar in de klas gezeten. Afgelopen jaar dus. En iedereen vindt het ook zeer vreemd dat ze mij nu zo behandeld. En dat vind ik zelf ook.

Nu komt het, we zaten vandaag bij beeldende vorming te tekenen en te kletsen. Die vriendin fietse langs en ik hoor het "populaire meisje" uit mijn klas achter me zeggen, "nou, ik vind haar wel tegen het dikke aan zitten hoor." Ik wist écht niet wat ik hoorde... het raam stond wagenwijd open en je zag gewoon dat die vriendin het ook kon horen. Ten eerste zeg is die vriendin nog steeds slanker dan dat zij is. (Niet dat dat heel veel uitmaakt, maar eigenlijk noemt ze zichzelf nu dus ook dik) en ten tweede, dat zeg je toch niet tegen iemand die aan het herstellen is van een eetstoornis?! Ik vind het echt niet normaal dat ze zo praat en heb dat ook tegen haar gezegd. Ik ben wel hele goede vriendinnen met haar en wil haar dus ook écht niet kwijt. Vandaag deed ze derest van de dag heel banketstaaf tegen me. En aangezien ze vrij veel invloed heeft op de klas stond gelijk de halve klas tegen me. Ik had bijvoorbeeld súper erg m'n best gedaan voor de wiskunde toets die 20 keer meetelde en ik had een 8,1. Zij had zelf een 2,6 en ik vroeg dus gewoon wat ze had en toen zei het meisje naast haar, ook een hele goede vriendin van mij, gelijk "niet iedereen is goed in wiskunde dus hou je mond maar gewoon." En aangezien ik (ongesteld, vriendje uitgemaakt) een wrak ben trok ik me dat best wel aan. Ik wil er eigenlijk wel iets van zeggen maar dat durf ik echt niet. En hoewel die vriendin met de eetstoornis heel naar doet is ze nogsteeds een vriendin, niet meer mijn beste vriendin maar het doet me nogsteeds pijn als ze zo over haar praten.

Bij m'n mentor hoef ik er ook niet over te beginnen, hij is oprecht een van de naarste mannen die ik ooit heb gezien. Hij heeft gewoon recht in m'n gezicht gezegd dat het mijn schuld was dat die vriendin nu in het ziekenhuis lag omdat ik school niet had ingeschakeld. Ik was 13 toen een "volwassen" man dat tegen mij zei. Hij heeft het dus bij mij verpest en ik vind het erg kinderachtig.

Ik wil wel dat het meisje uit m'n klas stopt met dingen zeggen die mensen echt pijn kunnen doen... ik kan naar onze afdelingsleidster gaan maar dan voel ik me een verrader ofzo.

Help alsjeblieft..

Sorry als het verhaal heel onduidelijk is.

Maar dankjulliewel!

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:12

Je kan dat populaire meisje ook gewoon aanspreken op haar opmerking als het je zo steekt. Dit is echter niet zonder risico voor jezelf.
Ik denk persoonlijk dat je jezelf er niet mee moet bemoeien, blijkbaar is je vriendin wel heel blij met het contact dat zij met die andere meiden heeft. Het is natuurlijk vreselijk wat zij meegemaakt heeft en mee maakt, maar uiteindelijk is het niet jouw probleem. Natuurlijk moet je er wel voor haar zijn als ze je nodig hebt, maar als zij niet naar jouw komt kan je vrij weinig denk ik.....

Ik zou me er toch een beetje bij neerleggen en je deur open houden voor haar. Op een moment realiseert zij zich heust wel waar ze mee bezig is en dan kan ze op je terug vallen, maar laat je niet gebruiken.

En tja die opmerking over dat wiskunde is in mijn ogen gewoon pure jaloezie, pubers?

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:29

Hm dat is een lastig probleem en aan je leraar heb je dus ook niet veel (mafkees).
Je kan een keer zelf iets terugzeggen en lukt dat niet of gaat dat niet goed dan zou ik zeker hulp inschakelen. Je zou kunnen zeggen joh houd zelf je mond ik stelde een hele normale vraag. eigenlijk terugkaatsen wat ze naar jou doet. ook al ben je bang doe je schouders naar achter haal adem en dan pats die opmerking. Bedenk dat je het niet leuk vind en dit niet wilt en dus zeg je er wat van. Is ook erg belangrijk voor later om dat snel te leren. veel succes en sterkte vanwege je vriendje. helaas zijn mensen keihard en onnadenkend

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Belediging vriendin anorexia...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:19

Lastig,

Ik denk namelijk dat je jezelf in de problemen brengt door op te komen voor iemand die jou laat vallen.
Ondanks dat jij haar nog ziet als een vriendin, laat ze je wel vallen.
Uberhaupt vind ik dat die meid uit je klas tegen helemaal niemand kan zeggen dat ze dik is. Dat gaat echt helemaal nergens over. Echt zo puberaal.
Alleen maar bedoeld om populair te doen en iemand anders pijn te doen om zelf een beter gevoel te krijgen.
Ik was op school nooit echt geliefd omdat ik direct dat soort opmerkingen afbrandde. Ook al kende in de persoon in kwestie helemaal niet.
Dat popie gedrag ben ik zeer allergisch voor.
Ik denk ook dat je niet zozeer moet nadenken over wie je vrienden zijn.
Je beste vriendin laat je nu vallen om goed te liggen in haar huidige klas, en jij probeert op je tenen te lopen om personen in je eigen klas, die andere beledigen en kleineren als vriendin te houden.

Zulke vrienden moet je niet willen denk ik.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:22

Iris92 schreef:
Je kan dat populaire meisje ook gewoon aanspreken op haar opmerking als het je zo steekt. Dit is echter niet zonder risico voor jezelf.
Ik denk persoonlijk dat je jezelf er niet mee moet bemoeien, blijkbaar is je vriendin wel heel blij met het contact dat zij met die andere meiden heeft. Het is natuurlijk vreselijk wat zij meegemaakt heeft en mee maakt, maar uiteindelijk is het niet jouw probleem. Natuurlijk moet je er wel voor haar zijn als ze je nodig hebt, maar als zij niet naar jouw komt kan je vrij weinig denk ik.....

Ik zou me er toch een beetje bij neerleggen en je deur open houden voor haar. Op een moment realiseert zij zich heust wel waar ze mee bezig is en dan kan ze op je terug vallen, maar laat je niet gebruiken.

En tja die opmerking over dat wiskunde is in mijn ogen gewoon pure jaloezie, pubers?


Maar helaas is dat vaak in de realiteit toch wat anders.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:05

Adem in, adem uit en laat het zijn.

Naar dat populaire meisje stappen en verhaal halen, gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat ze jou als mikpunt nemen.
Het opnemen voor iemand die jou negeert, is ook niet je tijd en moeite waard.
Naar een volwassene stappen, gaat ook als uitkomst geven dat ze jou als mikpunt nemen.

Je kan niemand veranderen. Je kan niemand beinvloeden om iets wel of niet te zeggen. Dus leef en laat leven.