U en de Hoefsmid!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

febee

U en de Hoefsmid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 10:08

Hallo allemaal,

Voor onze school moeten wij een nieuw product of dienst bedenken die dan vervolgens helemaal gaan uitwerken.

Wij hebben nu een enquête gemaakt waarin we graag ondervinden of dat ons product daadwerkelijk in de markt zou kunnen komen.

Zouden jullie voor mij onderstaande enquête in willen vullen :)

https://www.enquetesmaken.com/s/paardenhouderij2016

Alvast bedankt!

Groetjes Faybe

F_T

Re: U en de Hoefsmid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:20

Ingevuld, maar wat een draak van een enquête.

Er worden persoonlijke dingen als mijn woonplaats gevraagd, en zelfs (NOT DONE!) de naam van mijn smid. (heb ik ook niet gegeven)

Verder staan er vragen in over beroep, iets van 10 opties van beroepen met paarden. En verder een klein vakje overig.
Wat is de doelgroep van deze enquête, mensen die beroepsmatig met paarden bezig zijn?

Verder heel veel vragen over technologische dingen, vragen over aparatuur bij paarden.
(het ging toch over hoefsmid??)

Dan een vraag over wat ik zou betalen voor de door jullie bedachte app.
Niets, ik zou er namelijk absoluut geen gebruik van willen maken.
Maar dat was geen optie, 50 cent was het laagste bedrag dat ik in kon vullen.
En anders kon de enquête niet verder...

En wat heeft mijn gezinssamenstelling te maken met deze enquête?

Kortom, ik heb hem ingevuld. Maar ik denk dat de vragen in deze enquête wel heroverwogen mogen worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:26

Ik ben er mee gestopt!
Ik vond de vragen die mij gesteld werden veels te persoonlijk.
Als jullie een app willen ontwikkelen die over de communicatie tussen mij en mijn hoefsmid gaat, zorg dan dat de vragen van de enquête daaraan gerelateerd zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:26

-> STW aangezien het voor school is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:29

Ook ik ben er mee gestopt.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:32

Dit is echt geen fatsoenlijke enquête, sorry. En hier zul je ook niet je informatie uit kunnen halen waar je naar op zoek bent, dus voor beide partijen (jij als opsteller en ik als invuller) werkt het niet. Ik ben gestopt waar ik de naam van mijn hoefsmid in moest vullen, dat kan echt niet...

Hebben jullie op school niet een paar tips gekregen voor het opstellen van een enquête?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:36

Ik vond de enquete best oke. Was gewoon duidelijk en vond hem niet extreem persoonlijk ofzo.
Weet niet echt wat precies het doel is van de enquete aangezien het maar een beetje over de app gaat en meer over de hoefsmid zelf. Maar daar zal wel een reden achter zitten.

Er staat ook duidelijk bij dat je de naam van je hoefsmid niet in hoeft te vullen!!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:37

Is deze enquete volgens de richtlijnen van je school gemaakt?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:42

Wát een rare vragen! Veel te veel over persoonlijke gegevens en totaal geen samenhang. Veel te weinig vragen over het onderwerp 'communicatie tussen hoefsmid en klant'. Ik mis vragen als: 'heb je wel is problemen ervaren in de communicatie' dát is toch wat je wil weten?!

Als ik niet tevreden ben over een hoefsmid dan zoek ik een andere. Als mijn hoefsmid flink later of verhinderd is moet hij dit me zelf laten weten, zit écht niet te wachten op een app.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:51

Ben er mee gestopt bij het deel over de communicatie.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:51

Wat doet het ertoe hoe je woont? Gaat toch om de smid. Bij vraag 3 gestopt. Niet nuttig en irrelevant!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:55

Niet ingevuld, te veel vragen die totaal niet relevant zijn voor het onderwerp hoefsmid

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:58

Ook ik ben gestopt. Als je school dit heeft goedgekeurd, dan vind ik dat toch best schandalig. Erg laag niveau en ik zie ook niet in hoe je dit fatsoenlijk gaat verwerken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:59

Ik heb hem helemaal ingevuld.
Wel heb ik het idee dat je vooral richt op mensen die beroepsmatig met paarden werken?

Ik snapte de samenhang van de vragen eigenlijk ook niet helemaal. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:59

Ik begrijp niet goed wat jullie nou willen weten. Ik ga echt mijn woonplaats en naam van de hoefsmid niet geven. Ik wil NIET betalen voor zo'n app. Eens dus met mijn voorgangers, de enquête is echt van onvoldoende kwaliteit. Heeft een docent feedback gegeven op de enquête?

Voor het maken van en/of herinneren aan afspraken bestaan al allerlei apps, dus je zou eerder kunnen kijken of dat toepasbaar is op het werk van de smid.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:01

Femke_Tweety schreef:

Er worden persoonlijke dingen als mijn woonplaats gevraagd, en zelfs (NOT DONE!) de naam van mijn smid. (heb ik ook niet gegeven)

Verder staan er vragen in over beroep, iets van 10 opties van beroepen met paarden. En verder een klein vakje overig.
Wat is de doelgroep van deze enquête, mensen die beroepsmatig met paarden bezig zijn?

Verder heel veel vragen over technologische dingen, vragen over aparatuur bij paarden.

Kortom, ik heb hem ingevuld. Maar ik denk dat de vragen in deze enquête wel heroverwogen mogen worden.

Volkomen mee eens.
Is dit door school geadviseerd?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:06

Ook afgehaakt, sorry -O-
Wil het best nog eens proberen als jullie met een verbeterde versie komen!

febee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 11:09

hij moet eraf hij is aangepast naar jullie wensen!

maar wil deze post verwijderd hebben

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:14

Ik was net braaf bezig met de enquête toen ik er uit werd gegooit...

Deze enquête is onderbroken. Probeer het later nog eens.

Dank u voor uw begrip.

Beetje jammer.

Maar vind het wel hard zoals sommige reageren. Ja het is niet de beste enquête die ik ooit ingevuld heb. Maar al doende leert men. School had hier misschien beter in kunnen sturen zodat de enquête al beter in elkaar had gezeten. Mee eens.

En hoe ze de gegevens gaan verwerken is volledig aan hun. Dan komen ze er ook vanzelf achter dat de manier van vragen niet goed gewerkt heeft.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:50

Je moet een enquete niet aanpassen aan onze wensen Je moet een enquete maken volgens richtllijnen waardoor deze ook betrouwbaar wordt. Die richtlijnen zou je van school moeten krijgen en er zelf iets mee doen vandaar dat ik ook vraag , voldoe je aan de richtlijnen van school met de enquete?

febee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 11:55

we hebben geen richtlijnen vanuit school gekregen. we moeten een project maken met daarbij een marktonderzoek hoe of wat word niet aangegeven en meoten we het zelf maar uitzoeken...

daarom snap ik jullie reacties wel..

Maar wij proberen er als nog het beste van te maken zodat we als nog een klein marktonderzoek kunnen doen en kunnen uitvoeren.

EN het is heel simpel wil je hem niet invullen omdat hij te persoonlijk is dan doe je het niet !

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:01

Ik heb hem ook afgebroken om dezelfde redenen. Stel vragen die relevant zijn voor het onderwerp -namelijk de communicatie tussen mij en de hoefsmid- en ik vul hem met plezier voor je in. :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:02

Ik heb al een uitstekende gratis app voor communicatie met mijn hoefsmid: Whatsapp.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:05

febee schreef:
EN het is heel simpel wil je hem niet invullen omdat hij te persoonlijk is dan doe je het niet !

Dat is een oplossing ja - maar dat levert jullie wel minder resultaten op, en meer werk omdat je meer data moet verwerken.

Een goede enquête heeft geen overbodige vragen. Is het voor jullie onderzoek belangrijk om te weten hoe mijn gezin eruit ziet en waar ik woon? Ga je die antwoorden echt gebruiken? Als je kunt toelichten waarom die informatie noodzakelijk is, zijn mensen waarschijnlijk ook eerder bereid het in te vullen. En als het niet noodzakelijk is, waarom dan niet gewoon die vragen weghalen?

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:13

Femke_Tweety schreef:

Eens met bovenstaande.