Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SophieFT schreef:Hoi bokkers!
Sinds kort heb ik een bijbaan bij een winkel op oproepcontract. Nu is er al het een en ander voorgevallen dat ik niet weet of ik het op moet zeggen of niet:
Ik ben nu 2 keer ingewerkt, dit is inmiddels al bijna 3 weken geleden. Sindsdien heb ik nooit weer gewerkt, meerdere malen gemaild hoe en wat, geen reactie. Toen ik belde kreeg ik te horen dat ik het rooster van december moest afwachten...
Afgelopen vrijdag krijg ik ineens een mailtje, waar ik woensdag was want ik had moeten werken. Ik heb netjes een mailtje terug gestuurd dat ik nergens van wist en er zelf achteraan gegaan ben, maar dat er niet naar mij is gecommuniceerd dat ik had moeten werken. Hierop kreeg ik een vrij boos mailtje dat ze telefonisch contact had gehad met mij en dat ik er mee instemde om te gaan werken. Dit is absoluut niet waar, ik heb geen telefonisch contact met haar gehad! Ook stond er in deze mail dat toen ze mij in de groepsapp deed ik er meteen uit ging. Ik heb geen groepsapp gezien! Ik heb haar gevraagd of ze mijn goede nummer heeft en mijn nummer er bij vermeld maar hier kwam geen reactie op.
Nu verplicht ze mij deze week 2 dagen te komen werken, precies wanneer ik niet kan... In het mailtje stond er bij dat wanneer dit niet uit kwam, ik maar eens goed na moest denken of een oproepcontract wel wat voor mij is.
Ik heb weinig zin in dit gedoe, ik ben absoluut een harde werker maar je hoeft niet te doen alsof ik dom ben..
Wat zouden jullie in dit geval doen?
SophieFT schreef:Ik wil natuurlijk graag werken maar het is niet zo dat ik afhankelijk ben van dit bijbaantje... Ik vind het ook raar dat ik inderdaad woensdag niet gebeld ben, dit heb ik ook aangegeven maar is ook geen reactie op gegeven.
Als je op zegt in je proeftijd heb je geen maand opzegtermijn oid toch? En moet ik dit dan via de mail doen?
"iirrssjjee schreef:Dit gaat wel heel erg vervelend zeg....
Heb je een oproepcontract met 0-uren? Of wel met een vast aantal uren? Want bij 0 uren kun je sowieso nee zeggen als ze je inroosteren op dagen dat je niet kan. Je bent ze dan immers niet verplicht te werken.
In je proeftijd mag je zonder opgaaf van reden je baan opzeggen, zonder opzegtermijn. Wel is het zo netjes om dan die week nog af te maken (dus stel je zegt vandaag op en je moet vrijdag werken, dat je dan dus ook gaat werken).
Ik zou maken dat ik weg kom bij zo'n bedrijf in ieder geval!