HBO dier stage buitenland (ervaringen?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

HBO dier stage buitenland (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 21:39

Daar gaan we weer, net als vorig jaar. Deze zomer moet ik vijf weken naar het buitenland, aangezien ik mijn stage de vorige keer niet heb kunnen afronden. Laten we maar zeggen dat een aantal dagen opgesloten zitten zonder eten niet onder een fijne stage valt. Dus uiteindelijk heeel snel terug op het vliegtuig gesprongen en dus helaas voor niks heel wat geld kwijt...

Ik ben op zoek naar:

- Dier stage (geen vee of paarden ivm vriendin die niet kan rijden)
- HBO niveau (niet alleen schoonmaken, maar als onderdeel natuurlijk wel)
- Twee personen (21 en 23 jaar oud)
- Buitenland (liefst Europa ivm kosten)

Weet iemand een leuke plek voor mij en mijn vriendin? Ik beschik over een auto, dus een leuk adres in bijv. België zou ik met de auto kunnen doen. Ook is het verblijf zeer van belang, aangezien we de vorige keer dus midden in de oliebol zaten zonder ook maar iets aan voorzieningen. Misschien zijn jullie zelf wel ergens geweest wat je zou aanraden?

Ik heb ondertussen al vele e-mails verstuurd, maar helaas zonder antwoord. Ik ben ook huiverig om mensen op hun woord te geloven, aangezien ons de vorige keer hele mooie dingen werden beloofd en we uiteindelijk alleen poep mochten scheppen en ik heel ziek ben geworden van de omstandigheden (vies, geen eten, etc.). Iemand zelf al eens zo'n horrorstage meegemaakt? Voelde me nogal een aansteller toen ik eenmaal weer terug was in Nederland :(

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: HBO dier stage buitenland (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:43

Dierenstages.nl al eens bekeken? Zelf ga ik via hun op castratie stage binnenkort. Dat is dan wel voor diergeneeskunde studenten maar volgens mij bieden ze meer dierenstages aan dan dat. :)

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 21:50

Yipee schreef:
Dierenstages.nl al eens bekeken? Zelf ga ik via hun op castratie stage binnenkort. Dat is dan wel voor diergeneeskunde studenten maar volgens mij bieden ze meer dierenstages aan dan dat. :)


Klopt. Er staan inderdaad een paar stages voor dierverzorging, maar helaas best prijzig en ver weg. Zal er wel verder naar kijken, want ze lijken me wel heel leuk :D

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:52

universiteiten hebben soms ook hbo opdrachten, dus dat zou je ook kunnen proberen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:54

www.dierennood.nl


Via hun ben ik afgelopen jaar 2 weken op Skiathos geweest. Hopelijk volgend jaar weer.
Ik deed dit wel als vrijwilliger omdat ik mijn schoolperiode al heel lang achter mij heb :D

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: HBO dier stage buitenland (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 22:01

PocoGaucha schreef:
universiteiten hebben soms ook hbo opdrachten, dus dat zou je ook kunnen proberen.


Via onze school zijn er ook opdrachten, maar niet echt voor ons. Dat is bijna alleen voor vee/akkerbouw. Zal eens kijken of ik van andere scholen iets kan vinden, maar ben ze nog niet tegen gekomen.

Cowgirl schreef:
http://www.dierennood.nl


Via hun ben ik afgelopen jaar 2 weken op Skiathos geweest. Hopelijk volgend jaar weer.
Ik deed dit wel als vrijwilliger omdat ik mijn schoolperiode al heel lang achter mij heb :D


Ik zie het niet heel duidelijk staan, maar je kan dus meehelpen met die projecten? En is het allemaal een beetje goed geregeld? Ik ging vorig jaar Galgo's helpen in Spanje, maar dat ging dus minder goed :(

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: HBO dier stage buitenland (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:38

Tip, ga alleen. Het lijkt leuk met z'n tweeen maar levert vaak gedonder op en je hangt erg aan elkaar waardoor je niet goed zelfstandig leert en je je eerder afzonderd van de groep om samen iets te doen door bijvoorbeeld de taalbarrière.

Gezien de kosten wellicht een wildopvang in Polen? Fijne mensen, goed eten en niet duur. Is ook met de auto nog prima te rijden, zeker als je voor een paar weken heen gaat.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:45

Je kunt eens proberen via Ark Nature of FREE. Ik ben samen met een, toen onbekende, naar Letland geweest. Ik ben een halfjaar gebleven, zij iets korter. We hebben daar onderzoek gedaan naar het (foerageer)gedrag van de wilde Koniks daar. Ze doen ook veel met runderen en in veel verschillende landen. Vaak bieden ze op hun site stages aan.

Maar kies Letland. Serieus. <3

(edit: geen rij ervaring nodig hoor, ik heb daar niet gereden. Ja een keer voor de lol in mijn vrije tijd)

vso1990
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:47

jammer dat je niks met paarden wil. paard in nood in spanje staat altijd te springen om extra handen. lijkt me geweldig om daar 5 weken te kunnen helpen.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 00:18

vso1990 schreef:
jammer dat je niks met paarden wil. paard in nood in spanje staat altijd te springen om extra handen. lijkt me geweldig om daar 5 weken te kunnen helpen.


Het is meer dat mijn vriendin niet kan rijden, maar dat is toch niet iets wat je doet bij PIN? Als ik het me goed herinner, zitten ze wel ergens bij/in Andalusië? Daar ben ik de vorige keer ook heen geweest en de 45 graden icm de andere factoren vielen mij niet zo goed. Dus ik betwijfel of mijn coach me er weer heen laat gaan...

Fortitude schreef:
Je kunt eens proberen via Ark Nature of FREE. Ik ben samen met een, toen onbekende, naar Letland geweest. Ik ben een halfjaar gebleven, zij iets korter. We hebben daar onderzoek gedaan naar het (foerageer)gedrag van de wilde Koniks daar. Ze doen ook veel met runderen en in veel verschillende landen. Vaak bieden ze op hun site stages aan.

Maar kies Letland. Serieus. <3

(edit: geen rij ervaring nodig hoor, ik heb daar niet gereden. Ja een keer voor de lol in mijn vrije tijd)


Daar ga ik eens kijken, lijkt mij ook leuk!

Thats_Me schreef:
Tip, ga alleen. Het lijkt leuk met z'n tweeen maar levert vaak gedonder op en je hangt erg aan elkaar waardoor je niet goed zelfstandig leert en je je eerder afzonderd van de groep om samen iets te doen door bijvoorbeeld de taalbarrière.

Gezien de kosten wellicht een wildopvang in Polen? Fijne mensen, goed eten en niet duur. Is ook met de auto nog prima te rijden, zeker als je voor een paar weken heen gaat.


Vorig jaar ben ik ook samen gegaan met dezelfde persoon en ik moet zeggen dat ik heel blij was dat ik niet alleen ben gegaan. Juist omdat wij met twee waren konden we uiteindelijk weg komen, ik had daar niet graag alleen gezeten...

We spreken beide zeer goed Engels, dus Nederlands zullen we niet praten (merkte de vorige keer dat we zelfs Engels spraken toen we alleen waren :')). Ik snap je advies, maar gezien mijn wantrouwen vind ik het wel heel fijn om wat gezelschap te hebben.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:22

Volgens mij heb ik je d verkeerde site gegeven of ze hebben het helemaal veranderd want ik kan het zelf ook niet meer vinden.

Ik ga ff zoeken voor je.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: HBO dier stage buitenland (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:25


Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: HBO dier stage buitenland (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:29

Je zou kunnen vragen of ze bij Brooke Hospital vrijwilligers kunnen gebruiken.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 19:20

Cowgirl schreef:


Dit ziet er goed uit. Ik ga even kijken hoe duur de tickets zijn naar Griekenland :') Het is in ieder geval een mooie optie. Mijn klasgenoten zijn ook naar een asiel van deze site geweest zie ik, die India (Coimbatore). Wel even kijken naar de temperaturen, aangezien ik in juli/augustus daar ben. Dingen als 45 graden heb ik liever niet meer.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: HBO dier stage buitenland (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:30

Ik ben eigenlijk wel benieuwd over je verhaal van de drama stage :o Zou je de naam van het bedrijf (en als je dat wilt, meer) misschien willen pb'en? Dit vooral omdat ik veeel mensen ken op de dierenopleiding en zij ook de kans hebben om naar het buitenland te gaan.

Ik weet nog een gave plek in Zweden met sleede honden mocht je dat gaaf vinden, wel errug koud! ACE (? ) in Spanje, geloof marbella hoor ik ook goede verhalen over. Verder ken ik nog wat dierenartspraktijken mocht je daar mogen en veeeel plekken in Zuid- Afrika maar denk niet dat je dat opzoekt? :)) Ik weet niet hoe jij zoekt, maar ik mail zelf ook altijd naar plekken die geen stage aanbieden maar eigenlijk naar alles wat me leuk lijkt, ook als er staat dat ze alleen vrijwilligers aannemen of eigenlijk niemand zoeken. Je weet het nooit!

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: HBO dier stage buitenland (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:47

Vrienden van mij hebben hier stage gelopen voor hun opleiding: http://www.thebdri.com/ hebben ze als stel gedaan dus 2 personen zal geen probleem moeten zijn.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:04

Griekenland zal ook zo'n 30 graden zijn rond deze tijd. Echter als je op een eiland zit is het best lekker want er staat altijd wel een windje en ik vond de de warmte erg droog.

https://www.facebook.com/Greek-Cat-Resc ... 2/?fref=ts

Deze is op Samos, hier kun je ook wel terecht denk ik.

En op Skiathos zit naast een kattenopvang ook een hondenasiel (op een hele mooie locatie) daar was afgelopen jaar ook een nederlandse student voor een aantal weken.

Vliegtickets moet je een beetje mazzel hebben. Ik had vorig jaar voor nog geen 200 euro een retour met Tuifly. (1-7 t/m 15-7)
Maar de mensen op Skiathos helpen je graag met ideeen en misschien heb je een gratis accomodatie.
De katten zijn erg basic omdat er amper geld vrij komt.
Die op samos zijn net wat verder heb ik al gelezen. Ik twijfel of ik daar heen wil komende zomer of weer naar skiathos(omdat daar nog zoveel moet gebeuren.)

Ik heb ook Cairo op de lijst bij ESMA. Maar daar komen hele zware gevallen binnen en weet niet of ik dat aankan. ESMA heeft een facebook pagina waar je eventueel info kunt aanvragen.

Een collega van mij op de dierenambulance gaat komende jan naar Curacao om daar 4 weken bij de ezel opvang te werken. Lopen een paar 100 ezels :oo .

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 19:12

Cowgirl schreef:
Griekenland zal ook zo'n 30 graden zijn rond deze tijd. Echter als je op een eiland zit is het best lekker want er staat altijd wel een windje en ik vond de de warmte erg droog.

https://www.facebook.com/Greek-Cat-Resc ... 2/?fref=ts

Deze is op Samos, hier kun je ook wel terecht denk ik.

En op Skiathos zit naast een kattenopvang ook een hondenasiel (op een hele mooie locatie) daar was afgelopen jaar ook een nederlandse student voor een aantal weken.

Vliegtickets moet je een beetje mazzel hebben. Ik had vorig jaar voor nog geen 200 euro een retour met Tuifly. (1-7 t/m 15-7)
Maar de mensen op Skiathos helpen je graag met ideeen en misschien heb je een gratis accomodatie.
De katten zijn erg basic omdat er amper geld vrij komt.
Die op samos zijn net wat verder heb ik al gelezen. Ik twijfel of ik daar heen wil komende zomer of weer naar skiathos(omdat daar nog zoveel moet gebeuren.)

Ik heb ook Cairo op de lijst bij ESMA. Maar daar komen hele zware gevallen binnen en weet niet of ik dat aankan. ESMA heeft een facebook pagina waar je eventueel info kunt aanvragen.

Een collega van mij op de dierenambulance gaat komende jan naar Curacao om daar 4 weken bij de ezel opvang te werken. Lopen een paar 100 ezels :oo .


Ziet er ook goed uit. Heb het er even over gehad met mijn klasgenoot en die vond het wel ok, dus morgen even een mailtje sturen. Ik ben zelf echt een kattenmens dus stiekem zie ik het wel zitten eigenlijk.

Tickets zijn goed te doen, ticket naar Spanje dit jaar was duurder (+ kosten voor omboeken, duur!). Ik doe morgen even een uitgebreidere reactie, maar ik moet zeggen dat ik langzaam aan weer een beetje zin krijg in stage.

@casperzazoe, morgen stuur ik je een mail