Naar wat voor werk opzoek? Naast huidige baan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Naar wat voor werk opzoek? Naast huidige baan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 14:36

Ik werk op dit moment 3 middagen in de week op een BSO. Waar ik het heel erg naar mijn zin heb en heel graag wil blijven werken. Ik heb helaas maar een (wel vast) contract van 13 uur. Niet genoeg om van te kunnen leven dus.

Deze kinderopvangorganisatie zit in de omgeving van Utrecht terwijl ik zelf in Zeewolde woon.

Ik heb een hele tijd op woensdag en vrijdag heel veel ingevallen bij een andere organisatie hier in t dorp. Waar ik de locatie allemaal ook goed kende dus het wel redelijk leuk was om te werken. Nu moest ik hier een vast contract krijgen maar die heb ik niet gekregen. Dus ben ik weer genoodzaakt om in te vallen bij de stichting in Utrecht.
Dit is een hele grote stichting waardoor ik elke keer op een andere locatie sta.
Ik vind dit echt verschrikkelijk.
Ik word er heel erg onzeker van omdat ze op elke locatie weer iets anders van me verwachten. Ik ga echt met pijn in mijn buik aan t werk dan.

Absoluut niet fijn dus.

Dus eigenlijk wil ik heel graag iets vast op woensdag en/of vrijdag. Helaas kan dat niet bij mijn huidige werkgever dus ik wil heel graag iets anders.

Of wat nog idealer zou zijn iets voor 3-5 ochtenden per week.

Maar ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen met zoeken.
Het soort werk maakt me niet heel veel uit.

Mijn vraag is dus eigenlijk wat voor soort werk zou ik naar kunnen zoeken die dat soort uren biedt.

SandravdB

Re: Naar wat voor werk opzoek? Naast huidige baan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:38

post sorteren bij tnt is in de ochtend, sommig schoonmaakwerk ook

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:50

Is het niet handiger om gewoon een fulltime functie ergens anders te zoeken?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 14:55

uiteraard. Maar ik wil niet weg bij mijn huidige baan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:19

gastouderschap? Dat je dat certificaat oid behaald en gecertificeerd gastouder bent zodat je kindjes bij jou thuis kunt hebben?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 17:27

Al contact gehad met meerdere gastouderbureau's maar nergens een gezin dat alleen woensdag en/of vrijdag opvang nodig heeft helaas.
Maandag dinsdag en donderdag zijn wat dat betreft echt de dagen in de kinderopvang.
Vandaar dat ik ook zo lastig extra dagen kan werken bij mijn huidige werkgever.
Mijn locatie is niet eens open op woensdag en vrijdag

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:05

Houd je er rekening mee dat je belasting technisch gezien heel slecht uitkomt met 2 banen?
Je betaald over je 2e baan enorm veel belasting.
Voor zorgtoeslag en huurtoeslag kijken ze echter naar je bruto loon! Niet naar je netto.
Netto houd je dus weinig over, en dan heb je ook nog eens kans dat je minder of geen recht hebt op toeslagen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:17

Waarom wil je niet weg bij je huidige werk terwijl je daar:

1. Erg ver voor moet reizen
2. Maar een 13-urig contract hebt
3. Je buikpijn krijgt omdat je steeds op een andere locatie staat

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:31

ga eens bij een uitzendbureau langs. misschien hebben die wat. misschien is er wel iets bij een call center, of iets kwa thuis werken.

zal dan wel schoonmaak werk worden ofiets dergelijks vaak is twee partime banen moeilijk te combineren.

misschien toch opzoek na een fultime baan of meer uren.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 14:32

Op een andere locatie is naast die 13 uur hè.
Die 13 uur is op een vaste locatie waar ik het heel erg naar mijn zin heb.

Daarom wil ik ook niet weg.

Ik weet niet meer precies hoe het zit met die belastingen maar heb het wel eens uitgezocht en dat is helemaal niet waar.

En ik hoef van dat extra baantje niet te leven. Maar we gaan volgend jaar trouwen dus alles wat ik 'extra' werk gaat rechtstreeks naar de spaarrekening.

Stoppen bij mijn huidige baan is op dit moment geen optie.
Ik zit heel slecht in mijn vel en daar ga ik juist met plezier naar toe.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:33

Ik zou opzoek gaan naar een andere baan met meer uren en dan je ene baan die je nu hebt opzeggen. Twee banen is onwijs lastig en je betaalt je scheel aan belasting.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:53

purny schreef:
Ik zou opzoek gaan naar een andere baan met meer uren en dan je ene baan die je nu hebt opzeggen. Twee banen is onwijs lastig en je betaalt je scheel aan belasting.

Wat een onzin elke keer, hoezo scheel aan belasting betalen. Heb je twee banen dan zorg je dat de heffingskorting over de meest verdienende word geheven, over de andere baan heb je dan geen heffingskorting maar het komt er op neer dat iemand met twee banen net zoveel belasting als iemand met één baan betaald. En inderdaad word er voor toeslagen naar je totale bruto inkomen gekeken. Maar ts zit nu op 13 uur dus daar kan nog prima een aantal uren bij bij voordat toeslagen in gevaar komen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:54

Ik heb een hele poos 3 banen gecombineerd en betaal echt niet meer belasting als in de periode(s) met 1 baan hoor..... Ondanks dat mijn loon (nagenoeg) gelijk is gebleven.

Ik heb ook op een BSO gewerkt (maandag en dinsdag voorschoolse en naschoolse en op donderdag naschoolse. Dit was 17 uur in de week. Daarnaast werkte ik ook bij de post als chauffeuse. Je begint heel vroeg (rond 6.15 uur) maar ik was wel rond 12.00/13.00 uur klaar. Ideaal! Want om 14.00 uur werkte ik op donderdag op de BSO. Ik vond dit onwijs goed te combineren en op die manier had ik toch een (bijna) fulltime baan, want dat deed ik 3 ochtenden in de week. Post sorteren (zoals SandravdB al zei) is vergelijkbaar met chauffeuren!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:20

bigone schreef:
purny schreef:

Wat een onzin elke keer, hoezo scheel aan belasting betalen. Heb je twee banen dan zorg je dat de heffingskorting over de meest verdienende word geheven, over de andere baan heb je dan geen heffingskorting maar het komt er op neer dat iemand met twee banen net zoveel belasting als iemand met één baan betaald. En inderdaad word er voor toeslagen naar je totale bruto inkomen gekeken. Maar ts zit nu op 13 uur dus daar kan nog prima een aantal uren bij bij voordat toeslagen in gevaar komen.

Ik denk dat Purny bedoelt dat je bij twee banen meer risico loop op bij betalen na het doen van de aangifte. Dit komt omdat de werkgevers alleen rekening houden met het bedrag wat zij zelf uitkeren en niet met het totaal aan inkomen wat de TS dan bruto op jaarbasis ontvangt over de 2 banen.

Bijvoorbeeld:

Baan 1: 10.000 bruto op jaarbasis

Baan 2: 15.000 bruto op jaarbasis

Het laagste tarief van de IB gaat tot een inkomen bruto op jaarbasis van zo'n 20.000 euro. De bedragen apart vallen in het laagste tarief, maar gezamenlijk komen ze boven de 20.000 uit dus valt er ongeveer 5.000 in een hoger tarief en zou daar dus meer over ingehouden moeten worden.

Dit levert regelmatig te betalen bedragen op bij mensen die meerdere bronnen van inkomen hebben.