aanzegplicht, hoe zit dat voor de werknemer?

Moderators: Dani, Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mri

aanzegplicht, hoe zit dat voor de werknemer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 22:49

Hai

De titel zegt het al... de aanzegplicht. Hoe zit dat nou eigenlijk vanuit de werkgever?

Internet zegt:

De aanzegplicht is vanaf 1 januari 2015 geïntroduceerd in het ontslagrecht. De aanzegplicht houdt in dat de werkgever verplicht wordt om de werknemer uiterlijk een maand voordat een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van rechtswege eindigt schriftelijk te informeren of de arbeidsovereenkomst wel of niet wordt voortgezet.

Als de werkgever laat weten de arbeidsovereenkomst te willen voortzetten, moet de werkgever – ook uiterlijk een maand voor het van rechtswege eindigen van de arbeidsovereenkomst – aangeven onder welke voorwaarden de werkgever de arbeidsovereenkomst wil voortzetten.

bron: http://hetarbeidsrechtadvocatenkantoor. ... alde-tijd/

De werkgever is sinds 2015 verplicht om een maand voor het verstrijken van het arbeidscontract voor bepaalde tijd aan de werknemer te laten weten of het contract wel of niet verlengt zal worden inclufief de daarbijbehorende voorwaarden (salaris, secundaire voorwaarden etc).

Maar hoe zit dat nou eigenlijk als werknemer? Binnen welke termijn moet de werknemer laten weten of hij/zij wel of niet akkoord gaat met het geboden arbeidscontract/de geboden voorwaarden?

Wie weet kan een van jullie mijn vraag beantwoorden!

Groetjes

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Lieke

Re: aanzegplicht, hoe zit dat voor de werknemer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:05

Daar zit geen wettelijke termijn aan. Maar je werkgever kan bijvoorbeeld wel zeggen dat het aanbod 2 weken geldt, dan moet je wel op tijd reageren. Krijg je geen termijn dan kun je op de dag dat je contract af loopt zeggen of je stopt of niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie