Ik zit met een dilemma en ik dacht misschien weten Bokt wel raad

De aanvraag is al ingediend bij de directeur van school maar er nog niks van gehoord, dus ik dacht Bokt weet misschien waar ik rekening mee moet houden als antwoord te krijgen.
Mijn vader is zeer ernstig ziek en ik willen hem graag bezoek met mijn oudste dochter, zijn kleindochter. Echter mijn vader woont in Australië. Dus we kunnen niet even na schooltijd een uurtje langs

Tot de kerstvakantie wachten heeft als groot risico dat hij voor die tijd al overlijdt. Dus ik wil sowieso nu al heen en zou fijn vinden als dochter mee mag. Eerst dachten de artsen dat het niet zo snel zou gaan, dus ik wilde in kerst vakantie, maar nu is dat bijgesteld naar 'elke week dat hij nog leeft is er één'. En dus ga ik niet wachten tot de kerst...
Mijn dochter is 6 jaar, zij is in groep 3. Het zal geen lang bezoek worden, ik wil haar niet meer dan 1 weken (vijf dagen) niet gaan naar school, dus verzoek ligt bij directeur en niet bij leerplichtambtenaar (dat is bij meer dan tien dagen).
Wat denken jullie? Zou dit kunnen worden toegestaan of is er niet een kans?
Hoe lang duurt het krijgen van antwoord ongeveer?
Internet zegt heel veel verschillende dingen over bezoek familie buitenland dus graag jullie eigen ervaring of mensen die hier verstand van hebben

Hou het wel lief graag, ook naar elkaar