Mijn leidinggevende helpt mij niet !

Moderators: Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Azara71

Mijn leidinggevende helpt mij niet !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 15:53

Hallo allemaal !

Ik moet dit toch even snel van mij afschrijven !

Ik werk alweer 3 jaar binnen het bedrijf waar ik nu zit. Een dikke maand terug werd mij een nieuwe baan aangeboden, meer verantwoordelijkheden, een hoger salaris, maar ik moet alles leren (is een heel ander bedrijf) en ik zal altijd alleen aan mijn bureautje zitten.

Maar goed het gaat er nu om dat ik afgelopen week met mijn leidinggevende een gesprek heb gehad over mijn actuele baan, kans om omhoog te komen, meer salaris etc .. ?

Ze zij toen dat ze het er met de baas over zou hebben, dus ik wacht de hele dag totdat de dag er bijna op zat. Mevrouw was nog steeds niet bij de baas geweest ! Die toe ben ik maar heen gegaan.

Een super gesprek gehad, hij wil niet dat ik ga en volgens hem valt er nog veel te onderhandelen.

Maaar goed hij wilde dus dat ik met mijn leidinggevende alles op een rijtje zou zetten en dat hebben we dus vanmorgen gedaan. Ze beloofde me dat ze vandaag met de baas zou gaan praten en dat ik uiterlijk vanavond een keuze zou kunnen maken, dat ze mij erbij zouden roepen etc ...

Nu is het dus vanmiddag en mijn leidinggevende heeft zich ineens ziek gemeld ! Terwijl ze er vanmorgen zeker niet zo ziek uit zag (verkouden oké) !

Dus nu zit ik hier en ga dus zo zelf maar weer naar de baas toe en het er direct met hem over hebben.

Nu zullen jullie wel denken, lekkere leidinggevende, voor mij was de keuze al gemaakt !

Maar binnen dit bedrijf hebben ze een project wat me erg aan het hart gaat en alleen al daarvoor zou ik blijven !

Wish me luck ! |o

IMJ

Re: Mijn leidinggevende helpt mij niet !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:55

Dohhh.. lastig!
Tja, ziek worden kan opkomen als poepen, zal ik maar zeggen. Ik was vorige week de hele week niet lekker naar het einde van de dag toe.

Het zou wel fijn zijn geweest als ze naar jou toe even een signaaltje afgegeven had, zo van: ik ben weg maar kom er op terug!

Succes!

I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While you're far away and dreaming

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:56

Wanneer moet je beslissen of je die andere baan neemt?? En je leiding gevende, kom je in haar vaarwater toevallig met de kansen die de baas je bied?? Want dan zou ik maar even heel goed uitkijken wat je allemaal zegt en doet, straks ben jij de pineut.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 16:05

Ik zou vorige week vrijdag al een antwoord geven voor die andere baan maar mijn huidige baas wou dat ik nog even goed na zou denken voordat ik de knoop door hakte dus hier zit ik nu ...

Nee nee mijn leidinggevende blijft de leidinggevende, dat veranderd niet ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:07

Heel eerlijk? Als ze je nu zo aan het lijntje houden zou ik gewoon voor die andere baan gaan. Ik heb meer het gevoel dat ze je nu gewoon zo lang laten wachten dat het andere aanbod vervalt en onder de huidige voorwaarden bij je huidige baan blijft. :=

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:20

Dan zou ik eerst nog maar eens naar die andere functie informeren, indien ik een sollicitant een baan aanbied en die vraagt bedenktijd, prima maar dan niet ver buiten de bedenktijd reageren want dan is het exit. Medewerkers genoeg te vinden en niet binnen de tijd reageren is voor mij dus een kwestie van afspraken niet nakomen.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 11:52

Ik heb de knoop door gehakt ! Ik ga weg ben mijn huidige baas en begin vanaf januari 2017 een nieuw avontuur.

Ik werd inderdaad aan het lijntje gehouden en kwa salaris verhoging wilden ze alleen maar 55 € per maand omhoog gaan dus daar doe ik het niet voor.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:46

Goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt! Veel plezier bij je nieuwe baan!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-16 16:17

Hallo allemaal !

Ik zit nu dus in mijn laatste twee maanden opzegtermijn (?) en wat is dit moeilijk ! |o

Ik heb nog resterende vakantie dagen over die ik graag had willen opnemen voor het einde van het jaar.

Ik stop dus officieel op 25 december binnen dit bedrijf.

Heb 3 weken terug dus al over gehad met mijn leidinggevende dat ik deze dagen op zou gaan nemen maar zo blijkt dat ze me deze toch niet willen geven nu ! -:(-

De sfeer is niet bepaald "goed" meer, ze ontzien mij allemaal zo veel mogelijk, heb sinds september een poedersuiker klusje die niet bepaald dringend is, heb een dag vrij gevraagd voor volgende week maandag maar deze is geweigerd omdat er beurzen aan komen (bedrijf organiseert beurzen) waar ik dus helemaal niks meer mee te maken heb en ook niet naar toe ga dus. Maar nee vrije dag mag niet. Terwijl een andere collega vorige week 3 dagen vrij had en vandaag ook weer ...

Nu mocht ik vanaf 2 december vrije dagen op nemen en is sinds gisteren verschoven naar 15 december. Normaal gesproken moeten we een mail naar de leiding gevende sturen, die deze dan weer doorstuurt naar de baas of dit goed is of, nu hoefde dat niet volgens haar omdat ik eerder klaar zou kunnen zijn (ze willen me een extra poedersuiker klusje geven tussen 15/11 en 15/12) maar dit kan, en zal waarschijnlijk, ook weer langer gaan duren waar door ik dus dan uiteindelijk maar 1 weekje vakantie heb voordat ik met mijn nieuwe baan begin.

De vakantie dagen worden waarschijnlijk wel gewoon uitbetaald als ik ze niet op neem maar heb veel liever een paar extra vrije dagen om het een en ander rond ons huis te doen ...

Mijn broer zit er al op, studeert rechten, dus die helpt mij goed.

Maar ben flink pissig dat we zo aan het lijntje worden gehouden -:(-

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:39

Pff wat kinderachtig van je werkgever dit.

Je woont in Frankrijk toch? Wat zegt je vakbond hiervan? Ik zou het daar eens neerleggen, wat ik in mijn werk zie is dat de Franse vakbonden vrij fanatiek zijn, dus die hebben hier vast een mening over.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-16 18:31

hum zou ik eens na moeten vragen ..

Maar onze baas zit op heel veel punten fout, we hebben geen contract, we hebben recht op vakantie bonus die we nooit hebben gehad, bonus eind van het jaar die ik in drie jaar tijd maar 1 keer heb gekregen en zo zijn er nog meer dingetjes ...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie