ik ben nu 18 jaar en had in mijn 2e jaar van verpleegkunde moeten zitten... helaas is dat niet zo. wat voor informatieIn havo 5 wist ik het meteen, ik wou verpleegkunde doen, ingeschreven, decentrale selectie en yes ik was ingeloot. helemaal blij en begon met een super motivatie aan verpleegkunde
eerste halfjaar ging ook echt heel goed, nog nooit met tegenzin naar een les en toetsen gingen super. de verslagen heb/had ik wel heel veel moeite mee maar oke dat ging..
Toen kreeg ik last van galstenen en ben ik geopereerd, hierdoor achterstand opgelopen, en uiteindelijk bleek ik ook sinds het begin van het jaar rond te lopen met de ziekte van lyme wat steeds erger werd.
Mijn stage was qua praktijk ook super verlopen en ze waren 100% tevreden, helaas midden in mijn stage werd de lyme heel erg en heb ik de laatste week niet afgemaakt en ook de verslagen gingen hier heel slecht omdat ik gewoon geen concentratie had en erg gefrustreerd raakte
Uiteindelijk moeten beslissen om te stoppen met de opleiding en een tussenjaar te nemen om te herstellen. Ik vond/vind dit nogsteeds heel vreselijk, ik heb geprobeerd te werken in de zorg dit jaar maar ik ben nog veel te zwak qua conditie en helaas moeten stoppen ook daarmee. nu dus weer opzoek naar ander werk
Maar nu zit ik echt met een dilemma,
aan de ene kant wil ik graag verpleegkunde weer opnieuw starten, heb alle boeken en vind de lessen super leuk. maar die verslagen, ik kan daar nu al voor in de stress schieten, deze zijn gewoon nog hetzelfde en mijn concentratie is nogsteeds niet super, ben nogsteeds onder behandeling voor de lyme
andere kant denk ik van moet ik niet iets anders proberen, maarja wat dan. ik wil eigenlijk gewoon een hbo opleiding, maar misschien moet ik wel naar mbo kijken om het mijzelf niet te moeilijk te maken. en bij elke studie test kom ik weer bij de zorg uit, maar echt het verlenen van zorg, kan ik lichamelijk nog niet, dan is er nog wel maatschappelijk werk maar ik kom er gewoon niet uit
Misschien hebben de mensen van bokt nog ideeën, opleidingen die ik over het hoofd gezien heb
ik wil het liefst in deventer studeren, zwolle is ook nog een optie..
Respect als je alles gelezen hebt!
groetjes iris

In overleg gaan met school (studiebegeleider/studentendecaan) en zien wat er mogelijk is.