De frustratie die werk heet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

De frustratie die werk heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 00:30

Hai mensen,

Ik heb vorig jaar de koksopleiding niveau 3 gedaan en ben door een casting door kunnen stromen naar de beste koksopleiding van Nederland. Kei gaaf natuurlijk! Nou wel paar eissen, strickt in het inleveren van werk, leerbedrijf niveau 4 en natuurlijk doorzettingsvermogen en motivatie.

Alle eissen voldoe ik aan op 1 ding na. Mijn bedrijf is niveau 4 erkend maar totaal geen niveau 4 waard. Ik kom van een sterrenzaak en daar heb ik nodige ervaring opgedaan die ik hier niet kwijt kan...
Ik leer hier hoe ik sushi moet rollen hoe ik snel heel veel broodjes kan maken en hoe ik een cheesecake kan maken maar dat vind ik helemaal niet interessant.
Helaas is mijn werkplek dus heel anders bevallen dan gehoopt.

Nu ben ik dus opzoek naar een andere. Ik zit alleen 1 dag op school en 4 werk ik er en dan kan ik dus niks. 2 dagen vrij, nou ik heb huiswerk zat.. Dus ik kan de stress er eigenlijk helemaal niet bijhebben..
Ik ben echt op het punt dat ik denk ik neem ontslag en ik zie het wel maar dat is natuurlijk geen oplossing... Ik wil gewoon snel ergens anders heen maarja , dat gaat nou niet zomaar. Ik zit vast aan een contract met opzegtermijn. Er zijn hier nou eenmaal weinig bedrijven op niveau. Ik heb het er met mijn ouders over gehad en er zou een mogelijkheid zijn om op kamers te gaan maar ja.

Op school helpen mijn docenten heel erg. Ze hebben veel bedrijven en regelen veel maar ik heb het wel in de hand.

Vandaag zat ik er ff doorheen. Smorgens naar school geweest voor het 85 gesprek. Weer 3 namen gekregen maar zit met de tijd. Alle zaken draaien lunch. Dus op zn vroegste kan ik morgen pas bellen. Nou ik wil gisteren nog ergens anders heen dus dat is frustrerend aangezien ik dus daarna moet werken en ik op mn werk moeilijk kan solliciteren. Die weten er namelijk niks van. Want? Wat als ze zeggen ja eh dan ga je maar. Dan heb ik niks en dat is ook geen oplossing.

Ik zit dus met mn handen in het haar. Wat ik met dit topic wil bereiken? Niks frustratie uiten.. Morgen weer 3 sollicitaties eruit en dan zien we wel weer verder...

Bedankt voor het lezen van dit verhaal. Zouden jullie alstublieft mee kunnen duimen dat ik snel iets anders kan vinden...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 00:39

Wat banketstaaf zeg :(
Mijn vriend is Chef, en die heeft dit ook meegemaakt tijdens zijn opleiding, die zat op den duur in een broodjeshuis waar ie sandwiches mocht smeren :n
T is oliebol om onder je niveau te werken, dat is gewoon niks aan.
Gewoon doorzoeken! Je komt er zeker wel!
Ik duim met je mee +:)+

En het is natuurlijk altijd goed om dingen te leren waar je geen interesse in hebt, je weet nooit of het nog eens van pas komt!
Mijn vriend maakt nu de beste sandwiches ter wereld :D
Laatst bijgewerkt door Laurora op 13-10-16 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 00:40

Je woont in Brabant zie ik. Waar ergens en hoeveel kilometer wil je reizen? Ik kan wel een restaurant aanbevelen, maken alles vers en ik weet dat ze ook met stagiairs werken. Het restaurant ligt in een klein dorp nabij Eindhoven AirPort. Niet geschoten is altijd mis.
Wil je naam en adres dan pb me maar. Mijn zoon werkt er ook in de keuken, geen koksopleiding want is voor hem een bijbaan maar hij leert er echt heel veel. Super sfeer ook.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 01:12

Super maikeltje wie weet.
Succes ts, ik duim mee voor je!

Nagini

Re: De frustratie die werk heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 04:35

Moeilijk.

Helpt school je dus wel met mogelijke andere opties?

Misschien niet zo netjes, maar als je echt de tijd niet kan vinden 1/2 dagen ziek melden en dan de dagen gebruiken om te solliciteren.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 09:59

School helpt me heel goed! Ik heb gisteren weer 3 namen gekregen en ben vanochtend weer gebeld door school!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 12:29

Yess! Vanmiddag sollicitatie!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:31

Mocht het niks worden geef het even aan weet misschien nog een bedrijf maar zitten in Limburg omgeving roermond.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 13:49

Ik heb voorlopig genoeg bedrijven! Ik kan als dit niks word het Jagthuys nog proberen en anders kan ik gaan kijken bij Parkheuvel of eventueel Amarone!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 13:51

maikeltje schreef:
Je woont in Brabant zie ik. Waar ergens en hoeveel kilometer wil je reizen? Ik kan wel een restaurant aanbevelen, maken alles vers en ik weet dat ze ook met stagiairs werken. Het restaurant ligt in een klein dorp nabij Eindhoven AirPort. Niet geschoten is altijd mis.
Wil je naam en adres dan pb me maar. Mijn zoon werkt er ook in de keuken, geen koksopleiding want is voor hem een bijbaan maar hij leert er echt heel veel. Super sfeer ook.

Graag stuur maar! Moet wel niveau 4 erkend zijn! En het gaat om een werkplek en geen stage :)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 15:54

JAAAAA!!!! Ik ben aangenomen en mag in principe per direct beginnen!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:13

Gefeliciteerd!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:48

Yay goed gedaan!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 00:30

Super, je hebt mijn pb dan ook niet meer nodig denk ik? Mocht het niet naar je zin zijn dan hoor ik het wel. Veel succes!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 08:44

Nee hoor hier gaat het helemaal goed komen! Mooi klassiek frans bedrijf dus dat is mooi!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:48

Goed gedaan, heel veel succes bij je nieuwe werkgever.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:49

Heyy, ik ben nu eerstejaars koksopleiding niveau 3. Welke opleiding doe jij nu? Ik kan er bijna niks over vinden..

Goed dat je bent aangenomen. Wanneer kun je er aan de slag?

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 08:54

Ik doe de Cas Spijkers Academie in breda! Je komt er alleen binnen door middel van een Casting!

In principe vandaag nog. Maar moet eerst evenw ontslag gaan nemen :s

daffieduck83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:03

Gefeliciteerd. Als klant is Parkheuvel wel een hele belevenis en is echt sterrenniveau. Maar nu misschien voor een ander jaar.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 09:10

Ik heb voor volgend jaar Amarone en Parkheuvel op mijn lijstje staan!