Twee jaar bij die supermarkt gewerkt. Enorme stappen gemaakt, hogerop gekomen en uiteindelijk mijn vaste contract moeten laten vliegen omdat mijn huidige baas dus mijn vriend was. (Even slikken!)
Sinds december vorig jaar samen gaan wonen... Mijn vriend heeft een koophuis dus de huur van mijn woning stop gezet en daar gaan wonen. Het geprobeerd bij een andere supermarkt, maar jezus dat viel tegen zeg... Ik vond supermarkt helemaal niet leuk! Ik vond mijn collegas bij mijn oude baan geweldig en natuurlijk mijn baas.

Vanaf het VMBO wilde ik heel graag in de ouderenzorg werken, maar door verschillende omstandigheden is dit nooit doorgezet. Toen ik dus stopte bij de tweede supermarkt, zag ik eindelijk mijn kans schoon. Ik ga het NU doen!
Ik ben 20 jaar, financieel heb ik wat meer ruimte nu omdat ik niet meer in mijn eentje een huis hoef op te hoesten, mijn vriend heeft een goed betaalde baan, ik heb geen kinderen of andere verplichtingen dus.... dit was dé tijd! Ik kan eindelijk gaan doen wat ik zo leuk vind!

Gisteren na veel informatie eindelijk de eerste stap gezet. Gesolliciteerd op een vacature van een zorginstelling die tegelijkertijd een BBL opleiding aanbied. Eerst even met meneer gebeld, schijnt dat je niet zo makkelijk er door heen komt. Ik heb zo veel vragen die ik nergens op internet kan vinden, ik hoop dat jullie wat kunnen beantwoorden!
Ik wil dus gaan starten met de BBL opleiding Verzorgende IG niv 3.
Mijn vragen zijn:
* Persoonlijke ervaringen van deze opleiding
* hoe snel had je een plek gevonden waar je kon werken en leren?
* is het voor een bedrijf aantrekkelijk een BBL er aan te nemen?
* Ik heb 0,000% ervaring. Is het uberhaubt mogelijk hier door heen te komen?
* Hoe ziet zon eerste schooljaar er uit? Ga je gelijk aan het werk of moet je eerst een aantal weken op school vertoeven?
* niet geheel onbelangrijk, wat is ongeveer het salaris?
* Waar moet ik zijn als ik wil solliciteren? Alleen via internet? Zijn er bepaalde websites? Ik heb maar 1 vacature gevonden en dat is waar ik al op gesolliciteerd heb!
* Hoe ziet zo'n toelatingstest er uit? Ik heb héél (extreem) slecht in rekenen en getallen, is er een mogelijkheid dat ik alsnog in aanmerking kom, ookal zak ik voor de rekentest?
Een hoop vragen, maar ik kan geen antwoorden vinden....
Bedankt voor het lezen en PS: Ik ben super enthousiast dat er nu eindelijk beweging in mijn droom zit!